+- +-

Recent Topics

Warm by Meelezertje
Today at 01:28:57 PM

LoanRider by Autodidact
Today at 12:31:01 PM

Wij wensen Autodidact welkom op ons forum!! by admin
Today at 12:24:05 PM

Belinda is jarig vandaag!!! by admin
Today at 01:00:26 AM

spaardoel by jan
Yesterday at 07:42:28 PM

Todays Birthdays

Artikelen

Wanneer weer gerust ademen?
Rating *****
Comments 0
Views 6180
By: Knibbel
Date December 28, 2012, 11:02:17 PM
Geef nooit je bankrekening of bankpas af
Rating *****
Comments 0
Views 9081
By: peter
Date September 13, 2011, 07:52:00 PM
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening
Rating *****
Comments 0
Views 11918
By: Dick
Date June 02, 2011, 09:01:23 AM
De Wet schuldsanering natuurlijke personen (WNSP)
Rating *****
Comments 0
Views 10704
Date March 27, 2011, 10:28:00 PM
Het Minnelijk traject
Rating ****
Comments 0
Views 10601
Date February 27, 2011, 09:51:14 PM
Case Incasso kosten (Rapport Voorwerk II)
Rating *****
Comments 1
Views 8433
By: Ton
Date August 01, 2010, 10:29:26 AM
BKR coderingen
Rating *****
Comments 1
Views 13333
Date May 30, 2010, 02:43:56 PM
Cre?ren van Financieel Overzicht
Rating *****
Comments 3
Views 9563
By: peter
Date May 09, 2010, 04:14:24 PM

Author Topic: Schulden tot mijn nek, gelukkig weer rozekleurig toekomst.  (Read 2544 times)

Offline Tommygun

• Heeft ban
  • member
  • Lid
  • *
    • View Profile
Schulden tot mijn nek, gelukkig weer rozekleurig toekomst.
« on: September 30, 2017, 11:03:12 AM »
Dames en heren,

In mijn verhaal kunnen een aantal details een klein beetje afwijken van waargebeurd verhaal om mijn privacy te waarborgen. Ik wil graag mijn verhaal vertellen, om stoom af te blazen. Ik heb altijd op een boerderij gewoond en heb daar zo'n 10 jaar geleden een hypotheek opstaan van ongeveer 5 ton. De boerderij ligt lekker afgelegen en ik run een verhuurbedrijfje aan huis. Na een aantal mooie jaren kwamen er helaas veel concurrentie van jonge knapen (ik ben een oude rakker). Het bedrijf liep steeds slechter en zelfs de vaste klantenkring begon te wankelen.... Ondertussen had ik ook een vrouw en 2 kinderen. Toen het goed liep begon mijn (je raadt het al, inmiddels ex) ex-vrouw meer uit te geven. En toen het slechter liep verliet ze me voor een ander.... De kinderen waren gelukkig 18 plus (arme studenten die af en toe hulp nodig hebben van de ouders). Mijn ex is weg en heeft alles meegenomen. Ze laat mij helemaal kaal achter op mijn boerderij. Ik heb maandenlang letterlijk van ongeveer 3 tot 4 euro per dag moeten overleven, om aan mijn schulden te voldoen (ik verhuurde een schuur zwart aan een vriend voor 150 euro per maand). Mijn kinderen hebben mij geholpen door mij af en toe wat geld te doneren. Omdat ik geen geld had om een iets voor mijn kinderen te doen, besloot ik om 5 wietplantjes te planten. Mijn kinderen  en (tegenwoordig) schoonkids blowen af en toe bij mij thuis omdat het van de moeder niet mag. We blowen dan gezellig met zn allen. Ondertussen lach ik naar de buitenwereld toe maar van binnen rot ik weg door alle rekeningen en schulden. Doordat ik altijd keihard bleef werken en de prijzen verlaagde, liep het bedrijfje beter ik hield ik ongeveer 250 euro netto over per maand (na alle rekeningen, EXCL. Aflossen van schulden). Ik bleef lekker werken en alles liep goed. 250 euro is uiteraard een lekker bedrag per maand, maar daarmee moest ik mijn meer dan 4 ton schuld aflossen en privé uitgaves, eten, drinken, kleren etc. Ondertussen roest mijn bedrijfsauto steeds meer en ben ik dringend toe aan een dakreparatie (overal in mijn huis staan emmers om lekkage op te vangen. Ondanks alle pech gaat mijn bedrijf in ieder geval de goede kant op. Echter wordt ik steeds ouder en raakt mijn motivatie ook steeds meer op. Elke euro dat ik verdien is meteen weg, ik heb niet meer het gevoel dat ik ooit nog uit de schulden kom. Van buiten lijkt het alsof ik in een mooie huis woon, van binnen ben ik doodongelukkig en strijd ik voor mijn voortbestaan.

Op een dag vroeg mijn schoonzoon me mee om lekker een dagje met hem mee te gaan naar een Coffeeshop, want meneer wou solliciteren. Voordat we naar binnen gingen hebben we afgesproken dat ik zou doen alsof ik hem niet kende. Ik liep naar de verste tafel toe en nam plaats, ondertussen lopen mijn schoonzoon en de manager van de shop naar de naastgelegen tafel en nemen plaats. Met 1 oor luister ik naar hun gesprek en ik hoor veel positieve plannen. De manager gaf mijn schoonzoon een rondleiding en mijn schoonzoon kon meteen beginnen met werken! Ik knik naar mn schoonzoon en hij knikt goedkeurend terug. Hij heeft eindelijk werk en is hard aan het werk. Ondertussen schuift er een jongen aan bij mijn tafel. Hij trakteerde mij en het was erg gezellig. Na een poos vroeg hij me of ik geld wilde verdienen. Voor mij klonk het raar maar ik had immers toch niks meer te verliezen, dus stemde ik in om zijn verhaal af te luisteren. Na een paar kopjes thee en een goed gesprek besloten ik en hij om bij mij thuis langs te komen voor een gesprek (met privacy). Thuis aangekomen vertelde hij mij zn volledige plan en raakte ik steeds meer geïnteresseerd. Zijn plan was: (Let op niet legaal, dont try this at home etc.) een wietplantage. Hij heeft me er alles over vertelt, van winst naar kosten tot mogelijkheden etc etc. Hij ging naar huis en ik bleef achter en lag krioelend in bed. Mijn gedachtes sprongen op hol, enerzijds: veel geld, eindelijk weer perspectief op een mooi toekomst (allerbelangrijkste),  lage pakkans,  ik kon weer met opgeheven kop leven en in Nederland zijn de straffen laag (moet je niet in Thailand doen) Anderzijds: ik stap uit mijn comfortzone, ik moet oppassen dat ik mezelf niet verraad door iets stoms te zeggen, ik kende de jongen nog maar net dus dat was ook spannend en ik ben helemaal niet zo 'avontuurlijk' type.

Na een nachtje krioelen heb ik besloten om het te doen en ben gewoon in het diepe gesprongen. Ik had immers niks meer te verliezen, bovendien leefde ik als een moderne slaaf.
Ik belde de jongen en hij kwam om met mij de laatste puntjes te bespreken (winstverwachting, winstverdeling, taakverdeling, kostenverwachting etc).

De jongen wist zeker waar hij had over had en na een jaar KON ik al een 25 procent afbetalen van mijn schuld. Ik spreek weleens af met de jongen, en we praten vaak over wat ik moet of kan doen met het geld. Vanwege mijn situatie (onaannemelijk dat ik ineens  ton kon aflossen) heeft hij me geadviseerd om een huisje met wijngaard te kopen in zuid Europa. Ik ben met hem naar zuid Europa geweest en we hebben een boerderij met een wijngaard gekocht! Het moest nog een beetje verbouwd worden, maar dat heb ik stukje voor stukje gedaan. Eindelijk weer een toekomst, eindelijk kan ik mijn kinderen weer iets geven,  en als het moet nalaten! Ik leef met een geheim, mijn kinderen, ex, vrienden en familie weten van niks.

Ik kan nergens mijn verhaal kwijt ondanks dat ik dolgelukkig ben! Tijdens het typen van dit bericht zat ik dan ook in een emotionele achtbaan. Gelukkig eindig ik mijn verhaal met een lach.

Offline gewoon

• VIP-2
  • Top Poster
    • View Profile
Re: Schulden tot mijn nek, gelukkig weer rozekleurig toekomst.
« Reply #1 on: September 30, 2017, 08:33:30 PM »
Ha Tommygun

Ga de moderator vragen echt je bericht te verwijderen.

Er zijn duizenden redenen dat je weg zakt in schulden waarvan het leeuwendeel zonder je directe schuld.

Dat is gegeven,  maar er zijn ook duizenden manieren om hier van te herstellen.

Iets gaan doen wat niet door de beugel kan is er ook 1 van en loopt na een kort geluk moment,  altijd in een tragedie af, en moet bedacht worden dat (altijd) in hoofdletters geschreven moet worden.

Maakt niet uit wat het is,  een ramkraak of in de plantjes uiteindelijk is er altijd een jongen waarmee je een schuld hebt op gebouwd,  en het nog een keer voor mag doen.

Probeer hier maar eens boven uit te stijgen zonder het risico dat je naaste die niets weten,  hier in mee gezogen worden of bedreigt.

je zal vast nog eens schrijven na een paar jaar waar in  je een draadje opent,  over het begin van het einde en je gevonden morgen.

En veel goeds,  boeren zijn kei harde werkers de oogst komt

« Last Edit: September 30, 2017, 08:41:56 PM by gewoon »

Offline Maria van Empel

• Member01
  • Newbie
  • Heilige Maria Imaculata
    • View Profile
    • Frau Antje
« Reply #2 on: September 30, 2017, 08:55:19 PM »
Ik ruik een hoax
El segundo miraculo de Empel

Offline Knibbel

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #3 on: September 30, 2017, 08:59:12 PM »
Gewoon, je hebt groot gelijk.... ik had ook zo mijn twijfels bij dit bericht, vooral omdat dit een forum is waar veel kwetsbare mensen, waar de nood erg hoog zit,  op zoek zijn naar oplossingen en raad.

Zoiets van.... 'slecht' voorbeeld doet  volgen.... of.... een kat in het nauw maakt rare sprongen....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Offline ollie bollie

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #4 on: October 01, 2017, 04:32:47 AM »
Ik kan uit eigen ervaring vertellen, dat dit fout af gaat lopen. Heel fout. Uiteindelijk wordt die plantage een keer gevonden, of je krijgt een overval, of een rippartij. En dan ben je nog verder van huis....

Vergeet de ontnemingsvordering niet, want die kan niet mee in een schuldsanering. Daar zit ik nu wel in en ik kan alleen maar zeggen, dat het een verademing is. Goed, ik moet het even doen met wat minder geld, maar daarna ben ik schuldenvrij en zal er ook niet meer in komen. Dat is pas vrijheid! Leven van crimineel geld is jezelf voor de gek houden.

Ik slaap 's nachts als een roosje, maar ik weet dat jij dat niet doet. Je hebt namelijk altijd in je achterhoofd, dat je alles in 1 keer kwijt kan raken. De vraag is niet of het gaat gebeuren, maar wanneer. En dat leuke boerderijtje in zuid europa? Maak je daar maar geen zorgen om, want ook die zullen ze vinden en wordt in beslag genomen in het kader van witwaspraktijken.

Daarom raad ik je van harte aan om van die roze wolk af te komen en een structurele oplossing voor je problemen te vinden. Wat je nu doet is in feite gebakken lucht, want er gaat een einde aan komen. De ellende waar je dan in terecht komt, zal nog veel erger zijn dan de schulden die je nu hebt.
Carpe diem!

Offline Maria van Empel

• Member01
  • Newbie
  • Heilige Maria Imaculata
    • View Profile
    • Frau Antje
« Reply #5 on: November 01, 2017, 05:29:24 PM »
Ik kan uit eigen ervaring vertellen, dat dit fout af gaat lopen. Heel fout. Uiteindelijk wordt die plantage een keer gevonden, of je krijgt een overval, of een rippartij. En dan ben je nog verder van huis....

Vergeet de ontnemingsvordering niet, want die kan niet mee in een schuldsanering. Daar zit ik nu wel in en ik kan alleen maar zeggen, dat het een verademing is. Goed, ik moet het even doen met wat minder geld, maar daarna ben ik schuldenvrij en zal er ook niet meer in komen. Dat is pas vrijheid! Leven van crimineel geld is jezelf voor de gek houden.

Ik slaap 's nachts als een roosje, maar ik weet dat jij dat niet doet. Je hebt namelijk altijd in je achterhoofd, dat je alles in 1 keer kwijt kan raken. De vraag is niet of het gaat gebeuren, maar wanneer. En dat leuke boerderijtje in zuid europa? Maak je daar maar geen zorgen om, want ook die zullen ze vinden en wordt in beslag genomen in het kader van witwaspraktijken.

Daarom raad ik je van harte aan om van die roze wolk af te komen en een structurele oplossing voor je problemen te vinden. Wat je nu doet is in feite gebakken lucht, want er gaat een einde aan komen. De ellende waar je dan in terecht komt, zal nog veel erger zijn dan de schulden die je nu hebt.

Weet jij waarom ze mij nooiit en te nimmer zullen verdenken ?

Frederike alias Maria
El segundo miraculo de Empel

Offline admin

• Administrator
  • Top Poster
  • SYNOP
    • View Profile
« Reply #6 on: November 01, 2017, 06:20:25 PM »
Hierbij wordt getracht om locaties te krijgen voor het telen van wiet. De pakkans wordt steeds groter. ALs je gepakt wordt, ben je alles kwijt. De woningbouwvereniging zet je zonder meer uit huis.

De persoon in kwestie krijgt een ban.
Admin Schuldenforum.

Admin (SYNOP) is Watching YOU!!!

Recente Berichten

Re: Warm by Meelezertje
Today at 01:28:57 PM

Re: LoanRider by Autodidact
Today at 12:31:01 PM

Wij wensen Autodidact welkom op ons forum!! by admin
Today at 12:24:05 PM

Re: Warm by Sander
Today at 12:14:56 PM