+- +-

Recent Topics

Ik wens jullie een fijn Pinksteren ! by jan
Today at 11:38:22 AM

just me is jarig vandaag!!! by admin
Today at 01:02:14 AM

leefgeld schulden stand by flits
Yesterday at 11:21:46 AM

julienne is jarig vandaag!!! by admin
Yesterday at 01:01:02 AM

ikhebhulpnodig is jarig vandaag!!! by admin
Yesterday at 01:01:02 AM

Todays Birthdays

Artikelen

Wanneer weer gerust ademen?
Rating *****
Comments 0
Views 5344
By: Knibbel
Date December 28, 2012, 11:02:17 PM
Geef nooit je bankrekening of bankpas af
Rating *****
Comments 0
Views 8224
By: peter
Date September 13, 2011, 07:52:00 PM
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening
Rating *****
Comments 0
Views 11052
By: Dick
Date June 02, 2011, 09:01:23 AM
De Wet schuldsanering natuurlijke personen (WNSP)
Rating *****
Comments 0
Views 9864
Date March 27, 2011, 10:28:00 PM
Het Minnelijk traject
Rating ****
Comments 0
Views 9756
Date February 27, 2011, 09:51:14 PM
Case Incasso kosten (Rapport Voorwerk II)
Rating *****
Comments 1
Views 7619
By: Ton
Date August 01, 2010, 10:29:26 AM
BKR coderingen
Rating *****
Comments 1
Views 12476
Date May 30, 2010, 02:43:56 PM
Cre?ren van Financieel Overzicht
Rating *****
Comments 3
Views 8825
By: peter
Date May 09, 2010, 04:14:24 PM

Author Topic: Deurwaarder Jongerius kondigt aan: wij gaan beslag leggen op uw inboedel  (Read 2080 times)

Offline marco

• Global Moderator
  • Top Poster
    • View Profile
Je zit in de stabilisatiefase en dit is het moment om even op adem te komen, samen met je gezin. Maar ook om alles op een rijtje te zetten. Deze fases moet je goed doorlopen, want deze zijn eventueel van belang voor een WNSP. Ik hoop dat het minnelijke traject gaat lukken.
Marco en Bianca

Offline Geengeld

• + Lid
  • **
    • View Profile
Mooi nieuws. Ga wel gsm aan werk want dan lukt minnelijk vaker als vanuit bijstand en ook voor je toekomst. Neem aan dat je niet je leven wilt slijten in b8jstand maar vooruit wilt.
Liever vooruit inderdaad, goed gezegd!  :) Ik zal door de sociale dienst naar werk worden begeleid, de training start binnenkort.

Was je nu uit mi bekijk gezet door voorwaarden of waar doelde je in eerdere post op. Heb je je nu aangemeld bij dezelfde instelling of zit je al verder in traject
Nee, ik ben toegelaten, maar er kan nog geen regelingsfase worden opgestart. Daarvoor moeten eerst een paar zaken afgehandeld worden. Die staan in een plan van aanpak en dat heb ik in behandeling.

Even zien ... ja, deze vraag heb ik geplaatst uit nieuwsgierigheid. Stel, dat je onverhoopt en onbedoeld uit het traject wordt gezet, hoe komt het leven er dan uit te zien: https://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,50669.0.html. De bedoeling is uiteraard om er in te gaan (en de 3 jaar uit te blijven zitten). Echter, er zijn dermate veel voorwaarden aan verbonden, dat je ondanks alle goede bedoelingen eruit kan worden geplaatst.

Stel er gebeurt iets op je werk waardoor je inkomen onvoldoende is. Of wat er ook mag gebeuren (hopende dat alles soepel zal verlopen). Dus pure nieuwsgierigheid, ook, hoe het leven van andere mensen er dan uit komt te zien.
« Last Edit: May 08, 2018, 03:56:52 PM by Geengeld »

Offline chapter

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
    • Fecbook groep voor advies bij schulden
oke dan is duidelijk dacht je eigen situatie.
Het ligt maar eraan hoe je het ziet want zoveel voorwaarden zijn er niet. afdragen boven vtlb en solliciteren tot 36 uur of 40 uur als je geen beperking hebt waardoor je vrijgesteld bent.
je wordt er echt niet zomaar uit gezet maar dat gebeurd meer omdat de boel besodemieterd is. jeje niet houd bv aan je sollicitatie verplichting en weer overmatige schulden laat ontstaan.

ga ook zelf aan de slag banen liggen nu voor het oprapen!. laat je niet door de gemeente 6 maanden proef plaatsen maar neem je leven terug in eigen hand. Daarmee maak je je minnelijk ook sterker want met bijstand zeggen de schuldeisers vaak dat je je niet tot maximale hebt ingespannen om aan meer inkomen te komen en wordt minnelijk afgesloten

Offline Incasso_deskundige

• Top Poster
    • View Profile
Het is overigens niet correct dat een deurwaarder het slot niet zou mogen forceren en de woning niet zou mogen betreden als de beslaglegging niet vooraf is aangekondigd. Wel is het zo dat in een dergelijk geval hij de kosten van de slotenmaker dan niet mag doorberekenen. In de praktijk zal een deurwaarder veelal eerst een “gewone” beslagpoging ondernemen zonder politie en slotenmaker.

Het enkele feit dat je meldt dat je geen waardevolle zaken bezit, staat een beslaglegging ook niet in de weg. De deurwaarder kan immers pas tijdens de beslaglegging controleren of deze stelling voldoende klopt. Als er inderdaad blijkt dat er geen waardevolle zaken in beslag te nemen zijn, is het wel zo dat de deurwaarder de verkoop hiervan dan niet mag doorzetten. Maar dit is natuurlijk altijd subjectief en dus ter belordeling van de beslagleggend deurwaarder.

Vroeger werden de sleutels van nieuwe sloten vaak bij het politiebureau bewaard, maar de politie heeft haar handen hier vanaf getrokken. In de praktijk liggen die sleutels nu dus meestal bij het deurwaarderskantoor. Daar kan de schuldenaar op vertoon van een legitimatiebewijs deze ophalen tijdens kantooruren. Overigens wordt bij een beslag vaak slechts een van de sloten geforceerd en kun je dus de andere deur gewoon met je eigen sleutel openen
« Last Edit: May 09, 2018, 10:53:09 PM by Incasso_deskundige »
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

Recente Berichten

Re: Ik wens jullie een fijn Pinksteren ! by jan
Today at 11:38:22 AM

Re: Ik wens jullie een fijn Pinksteren ! by Freek en Jolanda
Today at 11:04:59 AM

Re: Ik wens jullie een fijn Pinksteren ! by Joost
Today at 09:22:11 AM

just me is jarig vandaag!!! by admin
Today at 01:02:14 AM

Re: leefgeld schulden stand by flits
Yesterday at 11:21:46 AM

Ik wens jullie een fijn Pinksteren ! by Dick