+- +-

Recent Topics

Wij wensen Speekbox welkom op ons forum!! by admin
Today at 07:45:08 AM

Gezinzondernaam is jarig vandaag!!! by admin
Today at 01:08:17 AM

moshboshi is jarig vandaag!!! by admin

LoanRider by Elah
Yesterday at 07:09:38 PM

In spagaat, oplossing kan er over een dag zijn by daniel
Yesterday at 04:40:00 PM

Todays Birthdays

Artikelen

Wanneer weer gerust ademen?
Rating *****
Comments 0
Views 5059
By: Knibbel
Date December 28, 2012, 11:02:17 PM
Geef nooit je bankrekening of bankpas af
Rating *****
Comments 0
Views 7949
By: peter
Date September 13, 2011, 07:52:00 PM
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening
Rating *****
Comments 0
Views 10776
By: Dick
Date June 02, 2011, 09:01:23 AM
De Wet schuldsanering natuurlijke personen (WNSP)
Rating *****
Comments 0
Views 9596
Date March 27, 2011, 10:28:00 PM
Het Minnelijk traject
Rating ****
Comments 0
Views 9480
Date February 27, 2011, 09:51:14 PM
Case Incasso kosten (Rapport Voorwerk II)
Rating *****
Comments 1
Views 7348
By: Ton
Date August 01, 2010, 10:29:26 AM
BKR coderingen
Rating *****
Comments 1
Views 12207
Date May 30, 2010, 02:43:56 PM
Cre?ren van Financieel Overzicht
Rating *****
Comments 3
Views 8617
By: peter
Date May 09, 2010, 04:14:24 PM

Author Topic: Waar moet ik beginnen  (Read 3674 times)

Offline Astrid

• + Lid
  • **
    • View Profile
Re: Waar moet ik beginnen
« Reply #10 on: February 13, 2017, 09:42:54 PM »
Dank jullie allemaal voor de reacties. Ik kan nog 2200 euro opnemen van het doorlopen krediet als ik dit gebruik om de creditcard af te lossen + het geld van de hypotheekteruggave (242 euro) ben ik één lening kwijt. Dit scheelt dan maandelijks 125 euro. Verder moeten wij gaan bezuinigen en het doen met het geld wat we nog hebben. Nog 11 dagen voordat het salaris er weer is. Eerst ga ik bellen met de NUOn en Univee voor een betaalregeling. Wordt je zomaar uit een zorgverzekering gegooid ?

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
  • Be a glow and burning spirit (Rom.12:11)
    • View Profile
« Reply #11 on: February 14, 2017, 01:12:34 AM »
Nee, Astrid, je wordt niet zomaar uit de zorgverzekering gegooid. Dat is anders bedacht: als je een bepaald aantal maanden achterstand hebt, wordt je gewaarschuwd. Los je het niet op of reageer je niet of te weinig, dan wordt je aangemeld als wanbetaler en betaal je vanaf dat moment een boete. Een erg vreemd systeem waardoor je nog verder in problemen komt.
Dus je moet het in ieder geval zien te voorkomen, nu het nog kan. Geef in elk geval aan bij je zorgverzekering dat je uit bent op een oplossing. Probeer een betalingsregeling te krijgen en laat je door niemand verder van de wijs brengen.
Ik zeg dat zo expliciet, omdat ons dit overkwam: iemand gaf ons het verkeerde advies, wij hadden ons niet voldoende ingelezen en voor we het wisten werden we aangemeld bij het Zorginstituut als wanbetalers. Na jaren is dit nu gelukkig weer opgelost, maar echt, als ik dit eerder had geweten allemaal, dan was het niet gebeurd. Daarom: probeer dit te voorkomen.

Bij huur, water en energie is het anders. Bij achterstand wordt je afgesloten of uit je huis gezet. Maar ik begrijp dat je een eigen huis hebt? Zorg er dan in elk geval voor dat je bij bent met je hypotheek. En probeer in elk geval ook met iedereen 'on speaking terms' te blijven. Zet em op Astrid!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Offline jan

• Global Moderator
  • Top Poster
    • View Profile
    • Schulden-vrij
« Reply #12 on: February 14, 2017, 05:06:55 AM »
Astrid, je moet nu prioriteiten gaan stellen en kijken waar je kunt gaan bezuinigen, anders eet jezelf op. Je schuift nu als het ware met geld. 
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Offline Katniss

• Top Poster
  • Je leven vereenvoudigen, is het moeilijkste wat er
    • View Profile
« Reply #13 on: February 14, 2017, 07:50:48 AM »
Heb je een plan voor die 11 dagen? Heb je genoeg eten in huis, kijk in je kasten, in je vriezer. Kun je een keertje bij iemand eten?
Wees ook tegen je omgeving eerlijk over je probleem. Je zult zien dat het helpt. Hulp komt dan vaak uit onverwachte hoeken. Mijn moeder helpt mij door bijvoorbeeld dingen in de 1 + 1 gratis te kopen en dan krijg ik het tweede artikel.
Een vriendin haalt altijd alle gratis producten die ze kan krijgen voor mij op, vaak zijn dat toiletartikelen.  Als je zo van verschillende mensen wat steun krijgt, dan scheelt dat enorm.

Het kan een goed idee zijn om de creditcard af te betalen met de ruimte van het doorlopend krediet. Ik denk wel dat op dit moment je prioriteit moet liggen bij het wegwerken van de achterstanden. Maak dus heel snel afspraken daarover. Als je daar die 125,- euro die je bespaart per maand voor kan gebruiken, kan dat best snel gaan.
Kijk ook op internet voor goedkope gezonde recepten, je zult verbaasd staan hoe lekker je kunt eten voor weinig geld. Toen ik nog met mijn ex leefde gaven wij ongeveer 600,- per maand uit aan boodschappen. Nu doe ik het met minder dan de helft, waarbij wij om de twee weekenden met 6 personen zijn. Het is een mindset, een knop die je om moet zetten. Ik pluis de folders uit, ik heb geen vaste supermarkt waar ik mijn boodschappen haal, maar ga de aanbiedingen af. Wel zorg ik dat ik alleen haal wat ik op mijn lijstje heb staan, zodat ik binnen mijn budget blijf. Dit doe ik nu al een behoorlijke tijd.
Vergeet ook niet een heel belangrijk ander ding: zorg dat je een buffer opbouwt. Geef dus niet al je geld aan de schuldeisers. Je hebt dan meteen een probleem bij een tegenslag.
Heel veel succes, wat anderen ook al hebben aangegeven: de eerste stappen heb je al gezet!
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Offline Marjan12

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #14 on: February 15, 2017, 05:16:13 AM »
Je moet eigenlijk gaan puzzelen, voor een aantal dagen kijken wat je nog in huis hebt en dit aanvullen. En een paar keer ongezond eten. Eet een paar keer pannekoeken, de kinderen zijn er gek op en de kosten zijn rond de euro.

Offline sacredfour

• Member01
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #15 on: February 15, 2017, 12:22:12 PM »
Astrid, bij wie loopt je doorlopend krediet? Is dit bij Interbank of een van de andere dochterondernemingen van Credit Agricole dan heb je de mogelijkheid om over de rente te onderhandelen.
Breek je creditcard in tweeën!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Offline gewoon

• VIP-2
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #16 on: February 15, 2017, 09:50:40 PM »
Ha SF sorry geweldige  forum  schrijver,  dat ik even je in de wielen rijd.

Knip die kaart in stukken is van de 100 keer  99 het juiste, dus zeker ook voor Astrid.

Zelfs door haar laatste ruimte op dat doorlopend credit,  te gebruiken om die kaart af te betalen vind ik ook een goede zet,  maar er moet wel een plan zijn.

Astrid die kaart afbetalen is zeker een goede keuze omdat die onredelijk duur is, maar ook moet je even duiken in de kosten waar je tegen aanloopt door achterstanden, boetes herinneringen met kosten en dergelijke, je hebt aan openstaande rekeningen eigenlijk niet veel,  op dit moment. ( los van de leningen )

Is nu een paar maanden zorg plus je energie,  heb aan je paar berichtjes geen volledig overzicht natuurlijk maar stel dat je dit op telt en komt op E 500,-- en dat bedrag tel je ook op jaar basis aan boetes of herinneringen met bij komende  kosten kan wel eens om de 100 %  draaien wat de eigenlijke achterstand is.

Dus lees het bericht je van Katniss  aub drie keer,  zit een grote wijsheid in op gesloten dat je beslist ook een buffer moet hebben voor tegen slagen, dus de ruimte die je hebt nu van slechts een paar duizend euro kun je zeker in zetten om die kaart af te lossen is gewoon heel slim,  maar die ruimte moet je als belangrijkste zien, en niet weggeven nu,  maar  zo snel mogelijk opbouwen met je gespaarde geld of aflossingen.

Pas dan  kun je met rust die veel te dure nare kaart door knippen omdat je elders ruimte ziet, voor en niet voorzien nood geval geld te moeten uit geven.

En dan koppel ik terug op SF die heeft echt gelijk door knippen dat ding,  binnen de  minuut  na  het je mogelijk is, liever vandaag dan morgen.
« Last Edit: February 15, 2017, 09:52:31 PM by gewoon »

Offline Astrid

• + Lid
  • **
    • View Profile
« Reply #17 on: February 16, 2017, 04:51:37 PM »
De creditcard heb ik in stukken geknipt, wat mij wel een angstig gevoel geeft, dat ik nergens even snel geld kan toveren. Volgende maand is de CC schuld helemaal web. Ik heb nog 8 dagen te gaan met €78 en een paar leftovers. Het wordt nu echt meten en passen om deze 8 dagen door te komen.

De angst slaat op dit moment wel toe, ik ben aan het hyperventileren

Offline jan

• Global Moderator
  • Top Poster
    • View Profile
    • Schulden-vrij
« Reply #18 on: February 16, 2017, 06:09:46 PM »
Het begin is er, je hebt afscheid genomen van een middel om snel in de schulden te blijven. Rente op zo'n creditcard is hoog. Nu moet je leren omgaan met minder geld voor boodschappen. Je zult snel creatief worden.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Offline Astrid

• + Lid
  • **
    • View Profile
« Reply #19 on: February 16, 2017, 06:47:47 PM »
Wij zijn nu heel beperkt in wat wij kunnen doen. Ik kan de kinderen nu even niets bieden en ik moet noodgedwongen ze niet mee laten gaan met een schoolreisje. Ik wil dit niet zeggen op school dat dit de reden is, want ik schaam zo en ik voel mij echt verlaten door iedereen

Recente Berichten

Wij wensen Speekbox welkom op ons forum!! by admin
Today at 07:45:08 AM

Gezinzondernaam is jarig vandaag!!! by admin

moshboshi is jarig vandaag!!! by admin

Re: LoanRider by Elah
Yesterday at 07:09:38 PM

Re: LoanRider by Marjan12
Yesterday at 04:40:23 PM

Re: In spagaat, oplossing kan er over een dag zijn by daniel