+- +-

Recent Topics

Warm by Sander
Today at 11:02:56 AM

leefgeld schulden stand by flits
Today at 10:29:12 AM

Peenuts is jarig vandaag!!! by admin
Today at 01:00:53 AM

outofthebox7 is jarig vandaag!!! by admin

Enedwaith is jarig vandaag!!! by admin

Todays Birthdays

Artikelen

Wanneer weer gerust ademen?
Rating *****
Comments 0
Views 6163
By: Knibbel
Date December 28, 2012, 11:02:17 PM
Geef nooit je bankrekening of bankpas af
Rating *****
Comments 0
Views 9060
By: peter
Date September 13, 2011, 07:52:00 PM
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening
Rating *****
Comments 0
Views 11899
By: Dick
Date June 02, 2011, 09:01:23 AM
De Wet schuldsanering natuurlijke personen (WNSP)
Rating *****
Comments 0
Views 10686
Date March 27, 2011, 10:28:00 PM
Het Minnelijk traject
Rating ****
Comments 0
Views 10583
Date February 27, 2011, 09:51:14 PM
Case Incasso kosten (Rapport Voorwerk II)
Rating *****
Comments 1
Views 8412
By: Ton
Date August 01, 2010, 10:29:26 AM
BKR coderingen
Rating *****
Comments 1
Views 13315
Date May 30, 2010, 02:43:56 PM
Cre?ren van Financieel Overzicht
Rating *****
Comments 3
Views 9543
By: peter
Date May 09, 2010, 04:14:24 PM

Author Topic: Wie denkt met me mee  (Read 3940 times)

Offline Marie-Louise

• Top Poster
    • View Profile
Re: Wie denkt met me mee
« Reply #10 on: January 11, 2016, 11:44:03 PM »
over algemeen wijst gemeente door naar stadsbank dus zou je al goed zitten, ga weer terug naar gemeente en vraag na waarom ze niet willen straten nog. je hebt aflos capiciteit... waarom denk je dat minnelijk niet lukt is er een fraudevordering waardoor budgetbeheerder wil wachten? aangezien je daarmee niet in wsnp kan etc

Ik dacht ook dat ik goed zat.
3 jaar geleden, heeft de wijkcoach die ik toen had alles aangeleverd bij de Stadsbank, mét de intentie schuldregeling.
Ik heb zo'n vermoeden dat er 1 niet akkoord zal gaan en dat betreft de Belastingdienst, ik heb niet gefraudeerd. Destijds ging ik naar school en mijn zoon dus naar de kinderopvang. Echter willen ze die toeslag over dat jaar terug. Meerdere malen heb ik de inschrijving van school opgestuurd, facturen kinderopvang, studiefinaciering, bijdrage die ik ontving van de gemeente. Maar het mocht niet helpen.
« Last Edit: January 11, 2016, 11:48:04 PM by Marie-Louise »

Offline www.budgetmiep.nl

• + Lid
  • **
    • View Profile
« Reply #11 on: January 12, 2016, 06:59:34 PM »
Je moet de belastingdienst dus onterecht terug betalen? Of heb je teveel ontvangen. De belastingdienst staat er nogal om bekend aardig wat fouten te maken. Indien het terugbetalen onterecht is kun je ook de nationale ombudsman hierover contacteren, werkt vrij effectief op een falende belastingdienst heb ik zelf ervaren. Het is bijna wonderbaarlijk hoe snel ze dan in een keer wel alles kunnen regelen.
7 jaar slechte schuldhulpverlening achter de rug, nog 2 jaar wsnp te gaan, blogger op www.budgetmiep.nl over de voedselbank, schulden, armoede en goedkoop leven, positiviteitsgoeroe

Offline Marie-Louise

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #12 on: January 13, 2016, 05:59:21 PM »
Je moet de belastingdienst dus onterecht terug betalen? Of heb je teveel ontvangen. De belastingdienst staat er nogal om bekend aardig wat fouten te maken. Indien het terugbetalen onterecht is kun je ook de nationale ombudsman hierover contacteren, werkt vrij effectief op een falende belastingdienst heb ik zelf ervaren. Het is bijna wonderbaarlijk hoe snel ze dan in een keer wel alles kunnen regelen.

Dat is een heel goed idee, hoewel het geen recent probleem is. Maar niet geschoten is altijd mis!
Maar het is gewoon onterecht. Ik heb niet eens wat ontvangen,de Belastingdienst betaalde rechtstreeks aan de opvang en de gemeente ook.
Ik ondervind hiervan hinder omdat ze verrekenen met de huurtoeslag.
Hiervoor ben ik bezig om het verzoek ''correctie vtlb'' te laten herberekenen.

Offline www.budgetmiep.nl

• + Lid
  • **
    • View Profile
« Reply #13 on: January 16, 2016, 09:08:16 PM »
En zelfs met dat herberekenen van het vrij te laten bedrag gaat er vaak nog genoeg fout. En gaat er weer tijd overheen. Volgens mij maakt het niet uit hoe oud het is, aangezien het probleem er nog steeds is. Je kan de Nationale Ombudsman gewoon een bericht sturen via de site waarin je je informatie uitlegt. Zij bekijken dan of ze je kunnen helpen ja of nee.
Heb hier zelf twee keer gebruik van gemaakt. Een keer ook doordat ik moest terugbetalen en ze een verkeerd vrij te laten bedrag hadden gerekend. De andere keer omdat de bewindvoerder het rekeningnummer van een andere cliënt had doorgegeven, en zei de toeslagen hierop hadden gestort, terwijl de rekening overduidelijk op een andere naam stond.
Volgens de belastingdienst moest ik zelf weer mijn rekeningnummer wijzigen en de verwerking duurde 6 weken. aangezien zij deze fout makkelijk konden herkennen heb ik de ombudsman ingeschakeld.
Binnen een week had ik het geld van de toeslagen op de rekening.
Plus een persoonlijke brief van de belasting met excuses en een mobiel telefoonnummer van een medewerker van de afdeling betalingen die ik kon bellen indien er nog iets fout ging.
Het is dus zeker de moeite waard om te proberen.
7 jaar slechte schuldhulpverlening achter de rug, nog 2 jaar wsnp te gaan, blogger op www.budgetmiep.nl over de voedselbank, schulden, armoede en goedkoop leven, positiviteitsgoeroe

Offline Smile

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #14 on: January 17, 2016, 01:46:00 PM »
Hallo    :)  Men vroeg me  hoe ik het ervaar  het  1  ste  jaar  (erop zitten )  in de  WSNP.
Ten eerste  voel ik me  zeer  gelukkig  eindelijk hulp te hebben  gevonden  en   wat vooral n luxe is .. dat is de rust  vanaf dat moment, want  het heeft ons heel wat jaren heel veel  stress  bezorgd  .Ook hebben we  zelf  veel te lang gewacht om hulp te zoeken, uit schaamte  en angst , hoe  verder... Nu  achteraf denken we :  hadden we  dit maar veel eerder  aangevraagd  waren we  allang  geholpen geweest... jammer...Helaas in ons  kringetje  doet men zeer  minderwaardig over  mensen  die in de  schuldhulp  zijn en maken  zeer pijnlijke  opmerkingen  hierover .Met als  gevolg  dat wij  helemaal niemand  hebben verteld  dat  dit ons ook is  overkomen daar  er  zoveel vooroordelen zijn en   tenslotte moeten we het toch  zelf  doorlopen  zonder  hulp en steun  van  familie  en vrienden want daar  hoeven we niet op te rekenen, dat  is  wel jammer en teleurstellend.Het  1  ste  jaar  is  wel meegevallen hoor  , minder erg  als  wat we dachten, het is wel  even wennen  dat  je  het met  behoorlijk  minder  moet doen, maar het  lukt :-)) We  zijn  zo  blij geen nare  post  enz... meer te  krijgen , niet meer bang om de voordeur  zomaar te openen  als de bel gaat  en  slapen  weer  rustig, dat is heel belangrijk !!!  We betalen onze  rekeningen  van het  VTLB, delen ons het leefgeld in en dat  lukt ook aardig  :-))  We  voelen ons  fijn   dat we kunnen denken  1 derde  zit er al op, nu  vooruit  en  denken ..volgend jaar om deze  tijd  zit het 2 de jaar erop  en kunnen we  echt gaan aftellen, daar leven we  naartoe  en doen we het voor .En dan... EINDELIJK een  schuldenvrij leven pffffff  en NOOIT meer  schulden maken , we hebben  ervan geleerd en tevens  geleerd  dat  men  met  minder financiele middelen er ook komt  en zich  blij kan voelen, het zijn de kleine  dingen  , velen zijn ons  voorgegaan en hebben  het ook gered groetjes ,  Sterkte  ,  KOMT  GOED ,  Smile :)

Offline chapter

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
    • Fecbook groep voor advies bij schulden
« Reply #15 on: January 17, 2016, 04:59:51 PM »
wat wel kan zijn is dat je betaald hebt aan kinderopvang direct maar als die minder uren heeft gedeclareerd als betaald of je hebt je eigen bijdrage niet betaald kan wel zijn dat je terug moet betalen. Zou nogmaals in bezwaar gaan

Offline Marie-Louise

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #16 on: January 27, 2016, 07:20:48 PM »
Update:
Via mijn contactpersoon bij de gemeente heb ik een wijkcoach gekregen. volgende week woensdag het eerste kennismakingsgesprek.
Tevens heeft ze gebeld met de Stadsbank dat de druk toch echt wel hoog is en er een afspraak gemaakt diende te worden. 11 feb. komt de bewindvoerder bij me thuis langs om, is dat normaal eigenlijk?

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
  • Be a glow and burning spirit (Rom.12:11)
    • View Profile
« Reply #17 on: January 27, 2016, 07:29:38 PM »
Marie Louise
Hopelijk heb je een wijkcoach die weet hoe het in jouw gemeente er aan toe gaat. Ik wil je wel adviseren om zelf ook al het een en ander uit te vogelen. Lees je in en check om te beginnen de site van jouw gemeente. Vaak hebben gemeentelijke info-sites een bepaalde naam, zoals bijvoorbeeld: Zó doen we het in ...<plaatsnaam> . Titels van die strekking. Het is namelijk in elke gemeente weer net een beetje anders.
En probeer ook om zelf al een globaal idee te hebben (met bijbehorende stukken) van je eigen situatie. Zorg voor iemand die je kan ondersteunen tijdens dat eerste gesprek. Wees alert op veronderstellingen van de wijkcoach en zeg het hardop als die niet kloppen volgens jou. Natuurlijk vriendelijk en beleefd blijven, dat spreekt vanzelf. Laat ook merken dat je blij bent dat er een poging gedaan wordt om je te helpen.
Succes en sterkte gewenst.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Offline Marie-Louise

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #18 on: February 16, 2016, 02:26:56 PM »
Een enig verlate reactie, excuses.
Ik begreep en begrijp je bovenstaande post eigenlijk niet mbt het uitzoeken in eigen gemeente..

Inmiddels in de bewindvoerder vorige week langs geweest, het is me heel erg meegevallen (ik had de beste man nog nooit gezien, 1x gesproken aan de telefoon). Er lijkt nu een beetje vaart in te zitten.
Mijn schulden bij het CJIB zijn opgevraagd, het is nu de vraag of ze saneerbaar zijn of niet (Dit hoor ik hopelijk deze week). Mocht er niks geks aan de hand zijn, dan doet hij een aanvraag voor het minnelijke traject. Eindelijk  ;D

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
  • Be a glow and burning spirit (Rom.12:11)
    • View Profile
« Reply #19 on: February 17, 2016, 12:31:41 AM »
Beste Marie Louise,

In jouw vorige bericht meldde je dat er een wijkcoach bij je op bezoek kwam. De wijkcoach is onderdeel van de manier waarop jouw gemeente omgaat met problemen bij de burgers. Als de wijkcoach je de verkeerde kant op stuurt, wat heus wel eens gebeurd sinds de werking van de participatie wet, dan raak je van je pad af. Ik vraag me nu af wat die wijkcoach bij jou kwam doen. Je hoeft het mij natuurlijk niet te vertellen, maar ik wilde je alleen waarschuwen, dat je zelf ook een beetje de weg moet zien te vinden en je eigen situatie in kaart brengen voor jezelf. Als je dat zelf niet kunt, laat dan een vertrouwd iemand meekijken.
Helaas zijn niet alle hulpverleners zijn even deskundig. Dat bedoelde ik te zeggen.

Veel succes Marie Louise, fijn dat er nu iets gebeurd in elk geval!

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Recente Berichten

Re: Warm by Sander
Today at 11:02:56 AM

Re: leefgeld schulden stand by flits
Today at 10:29:12 AM

Peenuts is jarig vandaag!!! by admin

outofthebox7 is jarig vandaag!!! by admin

Enedwaith is jarig vandaag!!! by admin

frank65 is jarig vandaag!!! by admin