+- +-

Recent Topics

LoanRider by NietEenVanJullie
Today at 11:17:59 AM

Dre2 is jarig vandaag!!! by admin
Today at 01:01:20 AM

ToranKusuu is jarig vandaag!!! by admin

pattyoss is jarig vandaag!!! by admin

MemyselfandI is jarig vandaag!!! by admin

Todays Birthdays

Artikelen

Wanneer weer gerust ademen?
Rating *****
Comments 0
Views 6124
By: Knibbel
Date December 28, 2012, 11:02:17 PM
Geef nooit je bankrekening of bankpas af
Rating *****
Comments 0
Views 9019
By: peter
Date September 13, 2011, 07:52:00 PM
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening
Rating *****
Comments 0
Views 11862
By: Dick
Date June 02, 2011, 09:01:23 AM
De Wet schuldsanering natuurlijke personen (WNSP)
Rating *****
Comments 0
Views 10645
Date March 27, 2011, 10:28:00 PM
Het Minnelijk traject
Rating ****
Comments 0
Views 10545
Date February 27, 2011, 09:51:14 PM
Case Incasso kosten (Rapport Voorwerk II)
Rating *****
Comments 1
Views 8377
By: Ton
Date August 01, 2010, 10:29:26 AM
BKR coderingen
Rating *****
Comments 1
Views 13276
Date May 30, 2010, 02:43:56 PM
Cre?ren van Financieel Overzicht
Rating *****
Comments 3
Views 9505
By: peter
Date May 09, 2010, 04:14:24 PM

Author Topic: Wie denkt met me mee  (Read 3925 times)

Offline Marie-Louise

• Top Poster
    • View Profile
Wie denkt met me mee
« on: January 11, 2016, 12:07:45 PM »
Hallo allemaal!

Ik zit met het volgende.
Sinds 2013 ben ik aangemeld bij de Stadsbank (met de bedoeling mijn schulden weg te werken) en is mij min of meer bewindvoering aangesmeerd. Tot nu toe heb ik alleen nog budgetbeheer en los ik op eigen initiatief een tweetal schulden af van €200,- per maand.

Recentelijk ben ik erachter gekomen dat er bij bewindvoering niks met schulden gedaan word :o.
Nu heb ik meerdere malen aangegeven dat ik wel heel graag van mijn schulden af wil, maar ik kreeg steeds de respons om daar nog maar even mee te wachten. Het wordt alleen maar erger op deze manier en mijn leven staat stil.
Afgelopen week heb ik nog gebeld, omdat ik me wil aanmelden voor schuldhulpverlening. Mijn bewindvoerder zal mijn terugbellen, hetgeen wat tot op heden nog niet gebeurd is. Dus moet ik daar weer achteraan vangen.

Het minnelijke traject gaat het niet worden, dus dan WSNP.
Is het mogelijk dat ik dit zelf regel, of heb ik hier echt de beste man voor nodig.

Groetjes

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
  • Be a glow and burning spirit (Rom.12:11)
    • View Profile
Re: Wie denkt met me mee
« Reply #1 on: January 11, 2016, 01:46:06 PM »
Al weet je dat minnelijk traject niet zal lukken, dit paadje moet wel gelopen worden eerst.Een door de NVVK erkende organisatie/persoon (kan de gemeentelijke schuldhulpverlening zijn of anders een schuldhulpverlener die aan de wettelijke normen voldoet) moet namelijk aangeven, met bewijs, dat dit gedaan is. Dan pas kan een aanvraag WSNP worden ingediend.
Wat je nu doet (schuldhulpverlening vragen) is volgens mij de goede weg. Er is geen kortere, meer zekere weg. Je bent hierin afhankelijke van de bestaande systemen. Je kunt dit helaas niet zelf helemaal alleen. Tenzij je zelf door het NVVK erkend bent.  ;D Succes!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Offline Marie-Louise

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #2 on: January 11, 2016, 04:06:48 PM »
Ik heb nu een mail met: ''Op termijn zal ik bekijken of u daarvoor(schuldregeling) in aanmerking komt.''
Termijn, termijn, termijn..
Ik heb bij de gemeente gevraagd om een wijkcoach, zodat deze mij hiermee kan helpen.

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
  • Be a glow and burning spirit (Rom.12:11)
    • View Profile
« Reply #3 on: January 11, 2016, 04:35:33 PM »
Marie Louise?
Heb jij een bewindvoerder of alleen budgetbeheer in de vorm van coaching? Of werkt dat ongeveer hetzelfde?
Volgens mijn bescheiden mening kun je zelf kijken of je in aanmerking komt voor een schuldregeling. Ik weet niet precies hoe het nu werkt, en kan per gemeente volgens mij ook nogal verschillen, maar ik weet wel dat de wijkcoach voor dit soort vragen de juiste persoon is. Jouw bwv/budgetcoach en de wijkcoach is toch niet één en dezelfde persoon hoop ik?
« Last Edit: January 11, 2016, 04:38:13 PM by burningspirit »
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Offline Smile

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #4 on: January 11, 2016, 06:18:37 PM »
Hallo  :)  Wij zijn naar   Maatschappelijk werk  gestapt  met onze  problemen  (  schulden )  deze  heeft ons  aangemeld  bij de  Kredietbank,  hier  heeft  men  het  minnelijk traject  in werking  gezet... helaas  is  dit  mislukt ,daar  niet  elke  schuldeiser mee wilde  werken  ( dus  8  maanden  weg...) De  bank heeft een verslag  gemaakt  en dit  ingediend   met een aanvraag  voor de  wsnp, dit  ging  gelukkig  binnen 6  weken :-))   Nu zitten we  sinds  1 jaar in de  wsnp, dus   1  derde  deel zit al erop  :-))   Nog  2 jaar  te gaan. Heel veel  succes en sterkte !!!   Groet, Smile  :)

Offline chapter

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
    • Fecbook groep voor advies bij schulden
« Reply #5 on: January 11, 2016, 07:02:27 PM »
over algemeen wijst gemeente door naar stadsbank dus zou je al goed zitten, ga weer terug naar gemeente en vraag na waarom ze niet willen straten nog. je hebt aflos capiciteit... waarom denk je dat minnelijk niet lukt is er een fraudevordering waardoor budgetbeheerder wil wachten? aangezien je daarmee niet in wsnp kan etc

Offline Carol

• Zilver
    • View Profile
« Reply #6 on: January 11, 2016, 08:02:28 PM »
Tuurlijk, wil je van je schulden af. Wie niet?
Toch denken nog veel mensen dat een beschermingsbewindvoerder deze oplost. Dat is niet (altijd) het geval. Een beschermingsbewindvoerder probeert in 1e instantie je inkomsten en uitgaven stabiel te krijgen, daarna ook nog wat te reserveren voor toekomstige uitgaven.
Let wel, een beschermingsbewindvoerder is geen schuldhulpverlener. Hij/of zij kan je wel begeleiden naar een schuldhulpverleningstraject. Wat is er afgesproken met je bewindvoerder?

Offline www.budgetmiep.nl

• + Lid
  • **
    • View Profile
« Reply #7 on: January 11, 2016, 08:56:38 PM »
Een beschermingsbewindvoerder is idd heel wat anders dan een schuldhulpverlener, deze fout heb ik ook gemaakt in het begin. Heeft me 4 jaar gekost vol beloftes en fouten en mijn onwetendheid. Wil je echt een traject starten dan moet je naar de gemeente. Maar zoals ik het hierboven begrijp is stadsbank de gemeentelijke schuldhulpverlener? Zo niet dan is mijn ervaring dat alleen de gemeente je verder kan helpen. Mijn eerste bewindvoerder was ook door het NVVK erkend, maar kon echt geen wsnp traject starten. En heeft dit dus ook nooit gedaan, pas toen ik bij de gemeente aanklopte ging het balletje rollen.
7 jaar slechte schuldhulpverlening achter de rug, nog 2 jaar wsnp te gaan, blogger op www.budgetmiep.nl over de voedselbank, schulden, armoede en goedkoop leven, positiviteitsgoeroe

Offline Marie-Louise

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #8 on: January 11, 2016, 11:29:20 PM »
Marie Louise?
Heb jij een bewindvoerder of alleen budgetbeheer in de vorm van coaching? Of werkt dat ongeveer hetzelfde?
Volgens mijn bescheiden mening kun je zelf kijken of je in aanmerking komt voor een schuldregeling. Ik weet niet precies hoe het nu werkt, en kan per gemeente volgens mij ook nogal verschillen, maar ik weet wel dat de wijkcoach voor dit soort vragen de juiste persoon is. Jouw bwv/budgetcoach en de wijkcoach is toch niet één en dezelfde persoon hoop ik?

Nee, dat is niet een zelfde persoon.
Ik heb mijn kwestie dus ook bij de gemeente voorgelegd, die kwamen dus ook met het idee van de wijkcoach.

Ik heb een bewindvoerder, en het budget loopt ernaast daarvoor heb ik geen coaching oid. Dat wordt helaas ook niet gegeven.

Offline Marie-Louise

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #9 on: January 11, 2016, 11:31:35 PM »
Hallo  :)  Wij zijn naar   Maatschappelijk werk  gestapt  met onze  problemen  (  schulden )  deze  heeft ons  aangemeld  bij de  Kredietbank,  hier  heeft  men  het  minnelijk traject  in werking  gezet... helaas  is  dit  mislukt ,daar  niet  elke  schuldeiser mee wilde  werken  ( dus  8  maanden  weg...) De  bank heeft een verslag  gemaakt  en dit  ingediend   met een aanvraag  voor de  wsnp, dit  ging  gelukkig  binnen 6  weken :-))   Nu zitten we  sinds  1 jaar in de  wsnp, dus   1  derde  deel zit al erop  :-))   Nog  2 jaar  te gaan. Heel veel  succes en sterkte !!!   Groet, Smile  :)

Wauw, fijn te vernemen dat er 1/3 op zit. Hoe ervaar je het?

Recente Berichten

Re: LoanRider by NietEenVanJullie
Today at 11:17:59 AM

Dre2 is jarig vandaag!!! by admin

ToranKusuu is jarig vandaag!!! by admin

pattyoss is jarig vandaag!!! by admin

MemyselfandI is jarig vandaag!!! by admin

Jan313 is jarig vandaag!!! by admin