+-

Author Topic: Een dubbeltje op z'n kant  (Read 258747 times)

Offline Meelezertje

• Vip Members
  • Top Poster
Re: Een dubbeltje op z'n kant
« Reply #120 on: November 10, 2015, 09:11:53 AM »
Ha ,die Knibbel. Ik ben juist dol op cijfertjes.

Er zijn soms van die onverwachte 'grootgebruikers' in huis. Wij hadden een klein 10 liter boilertje in een aanrechtkastje, omdat het zo lang duurde voor het water beneden warm werd.(ketel staat op zolder) Dit uitgezet en het scheelde een kwart! van ons stroomgebruik. Ik spoel nu voor terwijl het water zachtjesaan warmer wordt. Schoonmoeder moest een keer heel veel bijbetalen en dat lag aan haar 40 jaar oude vrieskist,die het nog heel best deed. Die bleek meer dan de helft van haar totale stroomverbruik voor zijn rekening genomen te hebben. Al jaren telkens steeds iets meer. Van anderen lees ik dat het kooktoestel, keramisch of inductie- dat weet ik niet meer, heel veel sluipverbruik hebben. Er is een apparaatje te koop of te leen bij je energiemaatschappij ,die het verbruik van 1 apparaat kan meten. Ik heb het ontdekt door de boiler een week uit te zetten. Ik hou wekelijks het verbruik bij.

Het meest besparend is toch gewoon het mindere verbruik. Al helpt een lage gas en stroomprijs ook natuurlijk.

Ik heb altijd een jaarcontract, nu weer sinds 1 augustus. Naar aanleiding van Licht heb ik toch weer even gekeken en inderdaad zijn de prijzen nu nog weer gunstiger. We kunnen hier open op de site elkaar wijzen op de voordeligste opties, als je tenminste nu (bijna) zou kunnen oversluiten. Kom maar op. Nodig te weten is het verbruik van de laatste rekening. Dan zoek ik het wel uit. Fluitje van een cent
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Offline Licht

• + Lid
  • **
« Reply #121 on: November 10, 2015, 11:11:22 AM »
Ha ,die Knibbel. Ik ben juist dol op cijfertjes.

Er zijn soms van die onverwachte 'grootgebruikers' in huis. Wij hadden een klein 10 liter boilertje in een aanrechtkastje, omdat het zo lang duurde voor het water beneden warm werd.(ketel staat op zolder) Dit uitgezet en het scheelde een kwart! van ons stroomgebruik. Ik spoel nu voor terwijl het water zachtjesaan warmer wordt. Schoonmoeder moest een keer heel veel bijbetalen en dat lag aan haar 40 jaar oude vrieskist,die het nog heel best deed. Die bleek meer dan de helft van haar totale stroomverbruik voor zijn rekening genomen te hebben. Al jaren telkens steeds iets meer. Van anderen lees ik dat het kooktoestel, keramisch of inductie- dat weet ik niet meer, heel veel sluipverbruik hebben. Er is een apparaatje te koop of te leen bij je energiemaatschappij ,die het verbruik van 1 apparaat kan meten. Ik heb het ontdekt door de boiler een week uit te zetten. Ik hou wekelijks het verbruik bij.

Het meest besparend is toch gewoon het mindere verbruik. Al helpt een lage gas en stroomprijs ook natuurlijk.

Ik heb altijd een jaarcontract, nu weer sinds 1 augustus. Naar aanleiding van Licht heb ik toch weer even gekeken en inderdaad zijn de prijzen nu nog weer gunstiger. We kunnen hier open op de site elkaar wijzen op de voordeligste opties, als je tenminste nu (bijna) zou kunnen oversluiten. Kom maar op. Nodig te weten is het verbruik van de laatste rekening. Dan zoek ik het wel uit. Fluitje van een cent

Kom ik weer even om de hoek. Oversluiten kan altijd mist de boete vergoed word veel leveranciers doen dat wel. Maar het staat in de kleine letters ;)  via veel vergelijkingssites word de boete trouwens niet vergoed.   

Schulden Forum

« Reply #121 on: November 10, 2015, 11:11:22 AM »

Offline Knibbel

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #122 on: November 10, 2015, 03:53:14 PM »
Kom maar op. Nodig te weten is het verbruik van de laatste rekening. Dan zoek ik het wel uit. Fluitje van een cent
Ik ga van de week het verbruik opzoeken van de jaarafrekening, ben eigenlijk wel nieuwsgierig...  Eigenlijk zou meneer Knibbel dit moeten kunnen uitzoeken, maar die heeft geen tijd (denk eerder geen zin) hierin. Als het aan hem ligt blijft alles bij het oude.... Hij heeft namelijk van zijn werk uit heel vaak te maken met Essent (onze energieleverancier) en is van mening dat die goed zijn en wij waarschijnlijk ergens anders niet goedkoper uit zijn... Maar misschien zijn wij dan wel dief van  eigen beurs??

Kom ik weer even om de hoek. Oversluiten kan altijd mist de boete vergoed word veel leveranciers doen dat wel. Maar het staat in de kleine letters ;)  via veel vergelijkingssites word de boete trouwens niet vergoed.   
Ha, dan boffen wij, want wij hebben nu geen vastgelegd contract meer maar een variabel. Wij kunnen dus zonder meer per maand overstappen naar een ander.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Offline gewoon

• VIP-2
  • Top Poster
« Reply #123 on: November 10, 2015, 04:33:52 PM »
Ha Knibbel zoals ik al eerder schreef,  is dit het goede moment om over te stappen net voor de winter maar je kunt toch ook kijken wat voor aan bieding Essent heeft, bij een vast contract.

Ben vandaag er ook nog even in gedoken en het lijkt het meest slimme op een vast contract voor een jaar te nemen IPV 3 jaar,  dit levert meer op lijkt mij.

En bovendien is de trend nog steeds dat de kosten voor energie zakken,  dus is er zeker ook volgend jaar weer scherpe aanbiedingen die  te verwachten zijn.

En ja je lijkt een dief in eigen beurs als je gewoon een variabel tarief blijft houden ben ik deze week dus ook achter.

Offline chapter

• Vip Members
  • Top Poster
    • Fecbook groep voor advies bij schulden
« Reply #124 on: November 10, 2015, 08:10:47 PM »
Gewoon je staat in wsnp niet onder curatele maar nog steeds beslissings bevoegd. Je moet je wel altijd afvragen os slim is ik betaal bv in eentje 220 voor zorgverzekering. 96 basis 124.50 aanvullende door 50% boete

Schulden Forum

« Reply #124 on: November 10, 2015, 08:10:47 PM »

Offline gewoon

• VIP-2
  • Top Poster
« Reply #125 on: November 10, 2015, 08:44:55 PM »
Dank je wel voor je antwoord en nee je staat niet onder curatele maar vroeg mij dit af,  omdat er in theorie een schuld of boete kan ontstaan doordat je moet verhuizen BV en of wat ik onlangs meemaakte een per ongeluk een eenzijdige opzegging,  die koste mij nu niets maar kan mij voorstellen dat er heel snel met een boete gegooid word als je een vast contract hebt.

Maar je antwoord is voldoende

Vraag mij wel af hoe het kan dat je zoveel betalen moet voor je zorgverzekering, zal wel een goede reden hebben

Offline chapter

• Vip Members
  • Top Poster
    • Fecbook groep voor advies bij schulden
« Reply #126 on: November 10, 2015, 09:31:41 PM »
Gewoon krijg mijn basis niet eruit is wsnp en geven geen aanvullende. Ik betaal voor aanvullende 50% boete. Op zich niet erg wordt gecorrigeerd maar als je inkomen onder vtlb komt wordt dat ander verhaal.

Ja daarin wel dat zijn zaken die je mee moet nemen in besluit. Meeste krijgen geen tiestemming te verhuizen als huur niet te hoog is natuurlijk. Vaak kun je dat ook niet betalen andere vloeren gordijnen en verhuizen zelf. Denk aan dubbele huur etc

Offline Kaatje

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #127 on: November 10, 2015, 11:22:40 PM »
Wat wel leuk is om te vermelden om energie te besparen. Ik haal echt altijd als ik mijn gasfornuis niet gebruik de stekker uit het stopcontact. Overigens ook van alle andere apparaten, behalve de koelkast :) Scheelt toch iets op de energierekening.

Daarnaast belde mijn internetprovider mij vanavond. Die wilde kijken of ze me een betere aanbieding konden doen. Omdat ik geen tv heb en jaren geleden een goedkoop tarief heb afgesproken en nog steeds tevreden ben over mijn internetverbinding, zei de meneer mij heel eerlijk dat ik een heel goed tarief heb en dat hij mij op dit moment niets goedkopers kan aanbieden. Soms loont het zich ook om gewoon jarenlang bij dezelfde provider te blijven :)

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
  • Be a glow and burning spirit (Rom.12:11)
« Reply #128 on: November 11, 2015, 12:49:29 AM »
oeps Kaatje
ik moet toch even lachen nu
jij trekt de stekker uit jouw gasfornuis.....?
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Schulden Forum

« Reply #128 on: November 11, 2015, 12:49:29 AM »

Offline Kaatje

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #129 on: November 11, 2015, 06:11:09 PM »
Burningspirit, dat doe ik inderdaad! Van de 24 uur gebruik ik het hooguit een uur per dag. Zonde van het stroom van de overige 23 uur op een dag :)

Offline jan

• Global Moderator
  • Top Poster
    • Schulden-vrij
« Reply #130 on: November 11, 2015, 06:25:42 PM »
Ik heb een gasfornuis met een elektrische oven. De stekker er uit en je bespaart, elke euro is er één!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
  • Be a glow and burning spirit (Rom.12:11)
« Reply #131 on: November 11, 2015, 06:26:54 PM »
aha okee, dan begrijp ik het  ;D
ik dacht: gasfornuis werkt op gas, niet op electriciteit
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Offline gewoon

• VIP-2
  • Top Poster
« Reply #132 on: November 11, 2015, 07:55:31 PM »
Jeb en dat kan nog best schelen heb alleen maar stroom voor de ontsteking van het gas, maar had deze op een niet geaarde wandcontactdoos aan gesloten en had het gevoel dat ik stroom kreeg, tijdens het koken.... schroevendraaier op een pit gezet, en jawel het oranje lampje ging branden.

Moet dus behoorlijk zijn,  de lek stroom over de aardedraad lijkt mij en gebruik alleen een aansteker en geen elektra meer.
« Last Edit: November 11, 2015, 07:58:07 PM by gewoon »

Offline Kaatje

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #133 on: November 11, 2015, 08:07:55 PM »
Oh ja, Jan verwoord het duidelijker! Ik heb ook zo'n gasfornuis met oven eronder :)

+-User

Welcome, Guest.
Please login or register.

Forgot your password?

+-Stats ezBlock

Members
Total Members: 3090
Latest: Bart56
New This Month: 5
New This Week: 0
New Today: 0
Stats
Total Posts: 43766
Total Topics: 5508
Most Online Today: 257
Most Online Ever: 343
(August 02, 2018, 03:59:07 PM)
Users Online
Members: 2
Guests: 208
Total: 210

Laatste berichten

Stress en hartkloppingen by Katniss
Today at 01:52:50 PM

Netflix by Samm
Today at 01:16:05 PM

betaling herinnering by sacredfour
Today at 01:11:05 PM

Kinderbijslag by Samm
Yesterday at 05:53:26 PM

Kopen op afbetaling bij webwinkels moet veranderen by Stil-verdriet
Yesterday at 05:29:09 PM

leefgeld schulden stand by flits
Yesterday at 08:40:29 AM

Schuldhulpverlening van gemeenten nog niet op orde by Joost
September 15, 2018, 12:33:20 PM

Burger mag niet in de knel komen door digitaliserende overheid by redactie
September 15, 2018, 10:22:50 AM

Beperkte leesvaardigheid zorgt voor belemmering bij aanpak schulden by redactie

Ombudsman positief over wetsvoorstel herziening beslag & executierecht by redactie

Mijn Schulden meter by Joost
September 14, 2018, 02:17:40 PM

Dit zijn wij by jan
September 11, 2018, 11:35:27 PM

berekening vrij te laten bedrag (vtlb) by hendrik1975
September 08, 2018, 01:45:44 PM

Eindzitting, wanneer ingepland by Joost
September 08, 2018, 10:13:52 AM

Flitskrediet en Litouws recht en consumentenbescherming by Frances
September 06, 2018, 07:49:18 PM

Schuld niet terecht by chapter
August 31, 2018, 12:09:57 AM

Huisdieren by Marjan12
August 29, 2018, 08:11:48 PM

heeft er iemand ervaring met CORTDAED debt management & coaching by abnormaal
August 28, 2018, 08:46:30 PM

spaardoel by spaardoel
August 22, 2018, 11:25:23 PM

LAVG stuurt per abuis een schuldenoverzicht van een andere GKB-er mee! by Samm
August 20, 2018, 08:23:52 PM

Incasso/deurwaarderskantoor reageert zeven jaar later op onterechte incasso. by abnormaal
August 16, 2018, 03:04:08 PM

Warm by Marjan12
August 11, 2018, 04:15:36 PM

Kleine dingen om blij van te worden. by chapter
August 08, 2018, 11:51:53 AM

LoanRider by jan
August 04, 2018, 07:45:11 PM

Raam stuk by Freek en Jolanda
August 04, 2018, 02:30:01 PM

Nietig verklaring overeenkomst Flitskrediet n.a.v. Von EmCLI:NL:RBROT:2018:5661 by marco
August 04, 2018, 10:44:05 AM

Rechter blijft maar BKR-registraties schrappen by Abel
August 03, 2018, 10:36:24 AM

Ontwikkelen op het gebied van Flitskredieten by jan
July 31, 2018, 12:01:17 AM

navraag loon en e.d. by sacredfour
July 30, 2018, 08:11:40 AM

hypotheek verstrekken by abnormaal
July 28, 2018, 02:49:06 PM