+- +-

Recent Topics

BMK verbijsterd over stopzetten directe financiering kinderopvang by redactie
Today at 01:01:42 AM

lalalageld is jarig vandaag!!! by admin
Today at 01:01:21 AM

Marita is jarig vandaag!!! by admin

SjorsF is jarig vandaag!!! by admin

piet237 is jarig vandaag!!! by admin

Todays Birthdays

Artikelen

Wanneer weer gerust ademen?
Rating *****
Comments 0
Views 5065
By: Knibbel
Date December 28, 2012, 11:02:17 PM
Geef nooit je bankrekening of bankpas af
Rating *****
Comments 0
Views 7954
By: peter
Date September 13, 2011, 07:52:00 PM
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening
Rating *****
Comments 0
Views 10782
By: Dick
Date June 02, 2011, 09:01:23 AM
De Wet schuldsanering natuurlijke personen (WNSP)
Rating *****
Comments 0
Views 9602
Date March 27, 2011, 10:28:00 PM
Het Minnelijk traject
Rating ****
Comments 0
Views 9484
Date February 27, 2011, 09:51:14 PM
Case Incasso kosten (Rapport Voorwerk II)
Rating *****
Comments 1
Views 7352
By: Ton
Date August 01, 2010, 10:29:26 AM
BKR coderingen
Rating *****
Comments 1
Views 12214
Date May 30, 2010, 02:43:56 PM
Cre?ren van Financieel Overzicht
Rating *****
Comments 3
Views 8620
By: peter
Date May 09, 2010, 04:14:24 PM

Author Topic: Eenzaamheid of je alleen voelen mede door geld zorgen  (Read 5098 times)

Offline gewoon

• VIP-2
  • Top Poster
    • View Profile
Re: Eenzaamheid of je alleen voelen mede door geld zorgen
« Reply #10 on: July 02, 2015, 11:29:16 AM »
Wat een eerlijke berichten over wat het met je doet en je hier mee omgaat.

Leest ook over de kerk en daar ga ik ook 30 jaar niet meer naar toe en heb de afgelopen jaren wel met de gedachte hier weer naar toe te gaan maar hoe vul je dat in als het geloof er niet meer is.

Het gevoel samen aan andere te denken is erg prettig, en mis ik wel  misschien ook dat je gezond en dankbaar voelt, als er gebeden word voor die mensen die het moeilijk hebben.

Kan mij nog een preek herinneren dat de dominee een pop liedje van toen gebruikte als thema en dat is blijven hangen; vluchten kan niet meer zou niet weten waar, schuilen kan nog wel schuilen bij elkaar.

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
  • Be a glow and burning spirit (Rom.12:11)
    • View Profile
« Reply #11 on: July 02, 2015, 12:19:50 PM »
Lieve Gewoon,
Als ik jou was zou ik gewoon eens ergens naar binnen lopen. En dan weer naar buiten en ergens anders weer naar binnen. Net zo lang tot je je ergens thuis voelt. Ik denk dat jij heel goed kunt aanvoelen of mensen oprecht zijn. Denk ook dat, al heb je het geloof niet meer in God, God nog altijd wel gelooft in jou. En God laat niet varen het werk van zijn handen, dus Hij zal bij je zijn, ook al merk jij dat niet.
En Hij heeft een plan met jou, net als met mij en iedereen hier.
Over geloof gesproken: dat jij het hebt over het schuilen bij elkaar, betekent dat je toch wel 'ergens' in gelooft? En dat geloof, hoe minimaal het ook is, is voor God voldoende, wees daar maar gerust over. God is geen boeman maar God is liefde. Dat is alles wat ik hoef te weten om me getroost en gesterkt te voelen. Ik vertrouw 100 % op God, alleen met zijn 'grondpersoneel' heb ik wel eens grote moeite.....
  ;D ;D ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Offline Meelezertje

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #12 on: July 02, 2015, 12:46:20 PM »
Ook ik vind dat weinig geld te besteden hebben wel een zekere eenzaamheid met zich mee brengt. De ene keer kan ik er beter mee omgaan dan de andere keer.  Ik ben vrij open naar anderen toe dat we het met minder moeten doen. Zonder echter de details mee te delen. Soms zal het begrepen worden, soms niet. Het beperkt je dan wel. Binnen de contacten in de kerk, ga ik bijvoorbeeld niet mee met het dagje uit van de vrouwenkring. Kosten E40/50. Ook bezoek ik de wintermarkt en de verkoopdag van handwerk, bloemen, slaatjes ed niet. Ga ook niet elke keer uitleggen waarom niet. De meeste mensen denken toch nog steeds dat Nederland een verzorgingsstaat is. En zien niet dat er steeds meer  mensen tussen de wal en het schip geraken. Ik probeer wel heel bewust contact te onderhouden met anderen. Iedereen heeft zijn sores weer op een ander gebied. Een luisterend oor, een kaartje, een belletje doet soms zoveel goeds. Dit doende helpt mij zelf ook om mijn dingen te relativeren. Binnen de familie van broers/ zussen is het ook lastig uitleggen dat je niet aan grote gezamenlijke cadeaus ed meedoet. Of samen een terrasje opzoekt. Omdat wij bijv wel op vakantie gaan- daarvoor wel heel veel dingen opzij zetten- worden we eerder als knieperds gezien dan dat we moeite hebben de eindjes aan elkaar te knopen. Dat doet wel zeer hoor. Elk jaar hebben we een (schoon)zussendag. Ieder organiseert en bekostigt deze om de  beurt. Het wordt steeds gekker met boottochten en all in wok restaurant tot schilder- en sierradenworkshops met chinees eten achteraf. Na 5 jaar mag ik het dit jaar weer organiseren. De ideeën zijn al 'vrijblijvend''  ingebracht: 'Dagje wellness. Hoeft niet zoveel te kosten hoor.'  Geen besef dat 200 euro voor ons meer is dan 500 voor hun. Doe ik niet. Moet nog wel wat leuks verzinnen.
Wrang vind ik ook dat man's moeder zo'n verschil maakt in wat ze voor onze verjaardagen en  bijv voor onze 35e huwelijksdag geeft. Twee tientjes. Terwijl haar andere zoon pas bij zijn 40jarig huwelijk 100 euro kreeg. Zo van, E20 is best veel geld voor jullie. Ik kan dat niet begrijpen van een moeder. Van andere ja, dat begrijp ik. Blijft pijn doen, zulke dingen. Stukje eenzaamheid.
We hebben maar een beperkt aantal echte vrienden. Dat vinden we ook genoeg. Door allerlei dingen zijn we erg op ons eigen gezin ingesteld. Ik ben dankbaar dat onze kinderen best een goed contact hebben met hun oude oma. Omdat we goddank altijd de negatieve ervaringen voor onszelf hebben kunnen houden. Nu zien ze bepaalde dingen wel. Maar, weet je, ieder wordt gevormd door zijn genen en omgeving. Dat maakt je weer wat milder. Ons deels uitgevlogen gezin met de aanhang is gelukkig een hechte club.
Wat Chrissie schrijft over winkelen en stadten. Kan mij ook niet meer bekoren. Het 'nee zeggen' is met alleen man makkelijker dan met kinderen erbij. Het gaat vooral mis als er gepind kan worden. Een les is voor mij om contant mee te nemen. En een lege pinpas, die alleen in een noodgeval aangevuld kan worden vanaf de andere rekening. Dan zit er een extra stap tussen. Onze vakanties zijn ook veel van de natuur genieten. Met de thermoskan koffie en pakje brood en een appeltje. Grote einden wandelen en fietsen zit er voor mij niet in. Naar een mooie plaats rijden met de klapstoeltjes en een goed boek, half uurtje wandelen: heerlijk. Of (prive) tuinen bekijken is onze hobby.  En dan eten bij de ikea of vieruurtje bij de hema; ja dat doen we weleens. (Vakantie met kinderen wordt een ander verhaal- hou die maar eens goedkoop). Maar ik ben blij dat ik niet in de jacht zit van het winkelend publiek. Een verleiding is het voor mij bijna niet meer. Ik vind het wel moeilijk om nu met het hete weer geen geld meer te hebben voor een pak ijsjes. Op is uit met de pret. Maar morgen nieuw budget. Dan worden 2 pakken magnums, 1 gratis, gehaald. Met kinderen is dat dan super lastig kan ik me voorstellen. Geen geld voor zwembad, zonnebrand, ijsje etc.
Chrissie, laatste loodjes zijn zwaar. Heel veel liefs en sterkte :-*
Aan alle lezers die krap zitten en zich daarom eenzaam voelen: We hebben gelukkig een forumdorp, waarin we elkaar begrijpen en elkaar kunnen steunen.
Burningspirit en gewoon. Ik ben ook blij met de kerk hoor. We hebben daar ook een stel goede vrienden. En verder vele aardige mensen. Het geloof in God geeft mij de wetenschap dat ik niet 100% uit dit leven hoef te halen. En Jezus als voorbeeld maakt mij heel rijk. Zo leer ik mensen te zien hoe hij ze zag. Het heeft mij veranderd om niet 'terug te meppen' als mij pijn wordt gedaan, waardoor ik hetzelfde wordt. Je vergeven en 100% aanvaard te weten bij God is zo iets helends
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Offline tonnie64

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #13 on: July 02, 2015, 01:39:52 PM »
Hoi Gewoon en de rest

Ik kan hier bijna niets meer aan toevoegen, ik ben geen kerkganger, mijn geloof ben ik kwijt, het waarom doet er niet toe. en tsja vrienden  en familie, weten dat je het niet breed hebt, maar omdat ik alleen in de wnsp zit en manlief een eigen zaakje heeft, waar hij keihard voor moet werken om het hoofd boven water te houden, zit er voor ons geen vakantie of zo in. ik heb wel iedere keer wat geld weggelegd en heb voor man een weekendje weg geboekt, met bed en breakfast , zodat hij zij grote hobby en tevens ook een stukje werk kan doen fotograferen van oude huizen en zo hij gaat naar Doel in Belgie een spookstadje, ik blijf lekker thuis en vermaak me wel,maar "vrienden"en FAMILIE  denken omdat hij een eigen zaak heeft dat het allemaal wel los loopt en vragen aan ons  gaan jullie ook lekker op vakantie, de een gaat naar Amerika, de ander naar thailand en zo. en idd vrienden raak je echt wel kwijt en voel je je gruwelijk eenzaam en ja ik ben op zich best positief , maar merk ook dat ik steeds vaker binnen blijf of niet naar feestjes ga. en ja Gewoon dat rouwen komt dan ook er nog bij, weet precies hoe je je voelt. Maar er komt een tijd voor ons allemaal dat we weer kunnen lachen en ons helemaal happy voelen, want dan zijn we schuldenvrij.

groetjes Tonnie

Offline Chrissie

• Vip Members
  • Top Poster
  • waar een wil is, is een weg
    • View Profile
« Reply #14 on: July 02, 2015, 01:53:36 PM »
Volgens mij ben je de ene keer ook gevoeliger dan de andere keer, soms kan ik alles heel goed aan om me vervolgens het volgende moment me rot te voelen. Hoe raar je soms in elkaar kan zitten. :o

Wat ik met één vriendin heb en dat vind ik gewoon super ze gaat zelf drie maal per jaar op vakantie in het begin verzweeg ze het voor mij,  vooral waarheen, ze wilde me geen pijn doen dat we de afspraak hebben gemaakt dat ze me gewoon verteld waar ze heen gaat, me foto's laat zien en hoe fijn ze het hebben gehad; dat ik weet waarvoor we het doen! Dit is voor een goed doel!! Dat het me totaal geen pijn doet!!
Dat ik heel tevreden ben met onze vakantie's ook al zijn die van op de fiets /wandelen met eten en drinken mee. 

Ze vertelde gewoon dat ze zich schuldig voelde tegen over mij omdat zij nog wel alle dingen doet en wij maar zo weinig kunnen omdat we financieel minder hebben. Dat ik tegen haar zei; voel je niet schuldig is nergens voor nodig doe gewoon je ding wees gelukkig gun het je van harte!

Waar ik wel heel erg mee wurg is het volgende mijn dochter heeft een vriendin een hartstikke leuke meid maar dat ik nu dezelfde 'strijd' van nee moet aangaan als toen met mijn man. Het uitleggen waarom iets niets kan dat vreet me van binnen op! je voelt je af en toe dan zo'n  ongelofelijke rotkreng!!. Dan heb ik af en toe zoiets mag ik even vluchten terwijl ik verstandelijk heel goed begrijp dat ze nog alles moet leren want ze is nog maar twaalf.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Offline SchattigPatatje

• Lid
  • *
    • View Profile
« Reply #15 on: July 02, 2015, 01:57:23 PM »
Ik heb gelukkig hele, HELE goede vrienden die begrijpen dat we geen geld hebben en ons soms mee op touw nemen of hulp aanbieden. Daar ben ik heel dankbaar voor. Maar ondanks het feit dat ze duidelijke gezegd hebben dat het kun keuze is en ze het graag doen voel ik me soms toch schuldig.
Maar ja, wat moet je anders? Anders kan je helemaal niks meer. We hebben zelf geen vervoer en ik woon in een slechte buurt waar ik elke dag wel stress heb van mijn buren, ik voel me vaak gevangen.

Wat we dan wel doen is koken en thuis een film kijken op de beamer, dat kost ons bijna niets en het is lekker ontspannnen. Maar ik weet dat ik heel erg geboft met deze vrienden, er zijn genoeg mensen die afgehaakt hebben toen ik heel erg depressief was.

Offline Marjan12

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #16 on: July 02, 2015, 07:39:14 PM »
@Marjan12, @Marco12 jullie bericht komt van hetzelfde IP adres. Zijn jullie één personen of twee personen op hetzelfde adres (maakt mij niet uit). Als jullie één persoon zijn, dan is het zeer wenselijk dat je één account gebruikt.

Marco12 is mijn vriend. :-*

Offline Meelezertje

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #17 on: July 02, 2015, 08:02:46 PM »
je voelt je af en toe dan zo'n  ongelofelijke rotkreng!!. Dan heb ik af en toe zoiets mag ik even vluchten terwijl ik verstandelijk heel goed begrijp dat ze nog alles moet leren want ze is nog maar twaalf.

Je bent dan zeker geen ****. Ik kan het woord in verband met jou niet getypt krijgen. Je draagt op een super manier de verantwoording voor de toekomst van je gezin. Het gaat je toch om het goede voor jullie gezin? Niet altijd een dankbare taak om 'procesbewaker' te moeten zijn.  Maar je doet het toch maar even. Respect.
Met pubers optrekken is niet makkelijk; zeker niet met weinig geld. Ik denk aan onze tijd. Wij hadden toen nog geen geldzorgen, maar we hadden wel een heel rebelse dochter, waar ik veel zorgen over gehad heb. Maar het gaat voorbij hoor. Ja en vlucht maar gerust eens even. Met meiden hielp het bij mij altijd heel goed om te zeggen; 'ik neem nu een time out en kom er morgen op terug'. Mijn ervaring is dat de dag erop veel redelijker te praten valt.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Offline gewoon

• VIP-2
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #18 on: July 02, 2015, 08:39:44 PM »
Ha chrissie

Over je zelf een rotkreng vinden,  laat ik het zo zeggen, is volgens mij niet zo aardig tegen je zelf.

Natuurlijk wil je alles geven aan een kind, maar dat er soms een nee bij hoort is juist zo erg belangrijk, in een opvoeding.

Eigenlijk kun je het in dit draadje al lezen over echte vrienden hebben,  dat dit zo belangrijk is bij de opvoeding zal ze worden een dame die een vriendin gelijk laat vallen als die een keer niet mee uitgaat of op vakantie, of juist een dame die  voelt  dat is mijn beste vriendin die laat ik niet  vallen bij een nee en daar overeen verder kijkt, mede omdat ze dat van jou meegekregen heeft.

Offline Quatorze

• + Lid
  • **
    • View Profile
« Reply #19 on: July 03, 2015, 10:19:07 AM »
Ik voel me eenzaam .
Zou het heel fijn vinden om vrienden te hebben die in hetzelfde schuitje zitten, al is het maar om af en toe even stoom af te blazen.
Ben na ruim 3 jaar eindelijk toegelaten tot de schuldsanering. Wat een opluchting was dat.
Nu zijn we 3 kwart jaar verder en ben ik geestelijk terug bij af.
Ik heb zo hard geknokt om positief te blijven en om het me niet te laten afpakken van wie ik was, maar ik kan niet meer.
Ik ben op en ik heb het gehad.
Altijd heb ik mijn best gedaan, nooit een steek laten vallen. ondanks alle fouten die anderen met mijn dossier hebben gemaakt ben ik nooit gestopt met m'n best doen. Mijn hele toekomst in duigen zien vallen door toedoen van anderen en toch bleef ik vechten.
Maar nu na de zoveelste fout en na al die jaren nog steeds in een huis wonen zonder vloer zonder wasmachine, zonder slot op de deur etc is het op.
Ik kan het niet meer laat ze maar gaan. Ze zoeken het maar uit.
Als ze er zonder mij een potje van kunnen maken kunnen ze het ook zonder mij oplossen .

« Last Edit: July 03, 2015, 10:21:08 AM by Quatorze »

Recente Berichten

BMK verbijsterd over stopzetten directe financiering kinderopvang by redactie
Today at 01:01:42 AM

lalalageld is jarig vandaag!!! by admin

Marita is jarig vandaag!!! by admin

SjorsF is jarig vandaag!!! by admin

piet237 is jarig vandaag!!! by admin