+- +-

Recent Topics

Overgang minnelijk traject naar Wsnp en 'onjuist handelen'! by Jacob
Today at 05:59:40 PM

LoanRider by marco
Today at 05:55:37 PM

Wij wensen Mat91 welkom op ons forum!! by admin
Today at 05:44:31 PM

Warm by Sander
Today at 08:10:49 AM

maner is jarig vandaag!!! by admin
Today at 01:00:51 AM

Todays Birthdays

Artikelen

Wanneer weer gerust ademen?
Rating *****
Comments 0
Views 6100
By: Knibbel
Date December 28, 2012, 11:02:17 PM
Geef nooit je bankrekening of bankpas af
Rating *****
Comments 0
Views 8994
By: peter
Date September 13, 2011, 07:52:00 PM
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening
Rating *****
Comments 0
Views 11837
By: Dick
Date June 02, 2011, 09:01:23 AM
De Wet schuldsanering natuurlijke personen (WNSP)
Rating *****
Comments 0
Views 10621
Date March 27, 2011, 10:28:00 PM
Het Minnelijk traject
Rating ****
Comments 0
Views 10518
Date February 27, 2011, 09:51:14 PM
Case Incasso kosten (Rapport Voorwerk II)
Rating *****
Comments 1
Views 8356
By: Ton
Date August 01, 2010, 10:29:26 AM
BKR coderingen
Rating *****
Comments 1
Views 13250
Date May 30, 2010, 02:43:56 PM
Cre?ren van Financieel Overzicht
Rating *****
Comments 3
Views 9487
By: peter
Date May 09, 2010, 04:14:24 PM

Author Topic: in de schulden door uwv  (Read 38384 times)

Offline Knibbel

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
Re: in de schulden door uwv
« Reply #10 on: March 01, 2015, 07:57:16 PM »
Wat vervelend voor je groovy. Ik begrijp dat ook niet bij het UWV. Mijn dochter had hetzelfde: teveel wajong ontvangen. En dat terwijl de ene afdeling wel de juiste gegevens had maar de afdeling uitbetalingen wist nergens van..... Samenwerken hebben ze nooit van gehoord blijkbaar. En ja, mijn dochter moest het ook bruto terugbetalen, wel op het eind van het jaar terug gekregen van de belasting. Maar ze moest het wel eerst voorschieten en daarna bijna anderhalf jaar wachten eer ze het via de belasting terugkrijgt. Ze kreeg wel meteen een betalingsregeling aangeboden, et werd maandelijks verrekend met haar wajong. Lijkt dus alsof ze met twee maten wegen, de een wel de ander niet.

Jij hebt ook vroeg genoeg aan de bel getrokken, ik hoop voor je dat het UWV voor jou een uitzondering maakt en jij het bedrag netto mag terugbetalen. Succes.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
  • Be a glow and burning spirit (Rom.12:11)
    • View Profile
« Reply #11 on: March 01, 2015, 09:15:45 PM »
Misschien is het raar dat ik dit nu zeg, maar ik wil het toch even meegeven.
Is het mogelijk om een klacht in te dienen tegen het UWV? De klacht is in dit geval dat het niet aan jou gelegen heeft, zij een fout hebben gemaakt en jij daar onmiddellijk op hebt gereageerd. En uiteraard dat jij ervoor moet boeten, terwijl je gewoon alles eraan hebt gedaan. Jij hebt er zelf nu misschien nog niets aan, maar als er genoeg mensen over dit soort dingen klagen (net als met aangifte doen bij de politie) dan gaat er misschien op den duur iets veranderen in het systeem van de UWV.

Ik heb dat laatst bij CJIB gedaan. Een klacht ingediend over de lakse reactie van CJIB. Zij hadden ten onrechte onze zorgtoeslag ontvangen van de BD en moesten het aan ons terugstorten. Vier telefoonsessies van anderhalf uur later kwam het pas in orde. Ik ben al begonnen te reageren op 21 januari en pas vier weken later, toen degene van de klachtenbehandeling de terugstorting had verzocht, kregen wij dit geld. Ondertussen had ik met Menzis al aan telefoon gehangen en te horen gekregen dat zij er niet een groot probleem van gingen maken dat de zorgpremie een beetje te laat betaald zou worden. Maar toch.... ik had vier weken paniek er over. CJIB bood excuses aan voor alle ongemak. Ze hebben me gebeld en zeiden dat het moeilijk was om de details precies na te gaan. Ik heb gezegd dat ik dat ook niet wilde, maar wel dat ik hoopte dat ze voortaan beter zouden communiceren onderling. overigens bleek de BD in dit verhaal wel heel accuraat. Als dat niet zo was geweest, dan had ik ook tegen de BD een klacht ingediend.

Succes, groovy!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Online sacredfour

• Member01
  • + Lid
    • View Profile
« Reply #12 on: March 01, 2015, 10:09:29 PM »
Je kan bezwaar maken tegen de terugbetaling! Stort het geld dat je moet betalen zonder belasting, en dien daarna een bezwaarschrift in.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Offline nooitmeer

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #13 on: March 01, 2015, 11:12:24 PM »
Doen wat sacredfour zegt en dan rap de ombutsman inschakelen.

Door een fout gemaakt door het UWV, dat je ook nog hebt gemeld kom je nu in dit soort problemen? Dit is bij de konijnen af zeg.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Offline groovy

• + Lid
  • **
    • View Profile
« Reply #14 on: March 01, 2015, 11:46:40 PM »
Wat vervelend voor je groovy. Ik begrijp dat ook niet bij het UWV. Mijn dochter had hetzelfde: teveel wajong ontvangen. En dat terwijl de ene afdeling wel de juiste gegevens had maar de afdeling uitbetalingen wist nergens van..... Samenwerken hebben ze nooit van gehoord blijkbaar. En ja, mijn dochter moest het ook bruto terugbetalen, wel op het eind van het jaar terug gekregen van de belasting. Maar ze moest het wel eerst voorschieten en daarna bijna anderhalf jaar wachten eer ze het via de belasting terugkrijgt. Ze kreeg wel meteen een betalingsregeling aangeboden, et werd maandelijks verrekend met haar wajong. Lijkt dus alsof ze met twee maten wegen, de een wel de ander niet.

Jij hebt ook vroeg genoeg aan de bel getrokken, ik hoop voor je dat het UWV voor jou een uitzondering maakt en jij het bedrag netto mag terugbetalen. Succes.

hallo, bedankt maar ik heb er een hard hooft in ze luisteren gewoon niet
als je ze aan de telefoon hebt je komt er gewoon niet door zij hebben alleen maar gelijk

Offline groovy

• + Lid
  • **
    • View Profile
« Reply #15 on: March 01, 2015, 11:48:35 PM »
Je kan bezwaar maken tegen de terugbetaling! Stort het geld dat je moet betalen zonder belasting, en dien daarna een bezwaarschrift in.
hallo dat had ik ook algedacht maar zij hebben de macht
ze houden gewoon van je ww uitkering af

Offline Marjan12

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #16 on: March 02, 2015, 04:56:55 AM »

hallo, bedankt maar ik heb er een hard hooft in ze luisteren gewoon niet
als je ze aan de telefoon hebt je komt er gewoon niet door zij hebben alleen maar gelijk

Je hebt nog niet gebeld, dus waarom probeer je dit niet?

Online sacredfour

• Member01
  • + Lid
    • View Profile
« Reply #17 on: March 02, 2015, 08:31:23 AM »
groovy schreef:
hallo dat had ik ook al gedacht maar zij hebben de macht
ze houden gewoon van je ww uitkering af

Zolang de bezwaarprocedure loopt wordt de betalingsverplichting opgeschort. het is wel verstandig om dit ook te verzoeken in je bezwaarschrift.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Offline tw50

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #18 on: May 03, 2015, 12:41:22 PM »
Misschien een idee om het juridisch loket in te schakelen? Dat kost niks en die kunnen je misschien helpen? Veel sterkte in ieder geval! Waardeloos dit...
"One thing I've learned about life is that if you really let go, it's just a joy ride" (Ricky Williams)

Recente Berichten

Re: LoanRider by sacredfour
Today at 09:35:20 PM

Re: Overgang minnelijk traject naar Wsnp en 'onjuist handelen'! by Jacob
Today at 05:59:40 PM

Re: LoanRider by marco
Today at 05:55:37 PM

Wij wensen Mat91 welkom op ons forum!! by admin
Today at 05:44:31 PM

Re: LoanRider by sacredfour
Today at 03:25:26 PM

Re: Warm by Sander