+- +-

Recent Topics

Overgang minnelijk traject naar Wsnp en 'onjuist handelen'! by jan
Yesterday at 11:21:04 PM

Betalingsregeling Belastingdienst na aankondiging loonbeslag by chapter
Yesterday at 07:14:23 PM

De ACM waarschuwt voor incassobureau Pay Care by redactie
Yesterday at 05:27:48 PM

LoanRider by NietEenVanJullie
Yesterday at 11:17:59 AM

Dre2 is jarig vandaag!!! by admin
Yesterday at 01:01:20 AM

Todays Birthdays

Artikelen

Wanneer weer gerust ademen?
Rating *****
Comments 0
Views 6132
By: Knibbel
Date December 28, 2012, 11:02:17 PM
Geef nooit je bankrekening of bankpas af
Rating *****
Comments 0
Views 9028
By: peter
Date September 13, 2011, 07:52:00 PM
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening
Rating *****
Comments 0
Views 11870
By: Dick
Date June 02, 2011, 09:01:23 AM
De Wet schuldsanering natuurlijke personen (WNSP)
Rating *****
Comments 0
Views 10654
Date March 27, 2011, 10:28:00 PM
Het Minnelijk traject
Rating ****
Comments 0
Views 10554
Date February 27, 2011, 09:51:14 PM
Case Incasso kosten (Rapport Voorwerk II)
Rating *****
Comments 1
Views 8384
By: Ton
Date August 01, 2010, 10:29:26 AM
BKR coderingen
Rating *****
Comments 1
Views 13284
Date May 30, 2010, 02:43:56 PM
Cre?ren van Financieel Overzicht
Rating *****
Comments 3
Views 9514
By: peter
Date May 09, 2010, 04:14:24 PM

Author Topic: baan gevonden  (Read 72866 times)

Offline tuthola

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
    • Schuldenvrij certificaat
Re: baan gevonden
« Reply #10 on: October 26, 2014, 09:44:12 AM »
 Maar is het erg als ik me daar nu nog niet druk om probeer te maken?

Nee hoor BS ik zou me hier voorlopig geen zorgen om maken je hebt nu al genoeg op je bordje, eerst je aandacht om in de wsnp te geraken en dan zie je wel verder.

Niet lullig bedoeld maar toch ben ik wantrouwig over de banen die de gemeente voor je uitzoeken. Er word vaak gezegd word dat het een vaste baan kan worden.  Ik heb meer het idee dat je een worst voorgehouden word en dat  de bedrijven handig gebruik maken van de voor hen goedkope krachten aan het werk zetten waar normaal een duurdere kracht staat.

Hoe denken jullie hier over of mag ik deze discussie niet aangaan ???
Zo niet verwijder ik dit stukje tekst.

Offline chapter

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
    • Fecbook groep voor advies bij schulden
« Reply #11 on: October 26, 2014, 11:41:53 AM »
zal niet overal zo zijn maar hoor en zie je het ook op tv

zoals een meisje had super naar haar zin bij postnl maar na 6 maanden moest ze eruit om ruimte te maken voor een nieuwe.
wat ik toen begreep betalen ze schijntje aan gemeente voor iemand met wwb.
zo gaat dat met steeds meer banen
hier bv kon je plastic inleveren voor 30 cent per kilo.
nu dat werd gestopt moest buiten het stoppen van project vermeld worden dat er een wajonger stond en een met een bijstandsuitkering.
wat is daarvan toegevoegde waarde.
nu wajongers ook bij gemeenten komen zal er nog meer verschuiving plaats vinden. voor deze groep krijgen ze korting en geen risico's bij ziekte etc.
voor mijn gevoel zit je alleen nog safe op plek waar beroepsopleiding noodzakelijk is
maak mij in die zin wel zorgen om mijn kinderen.
hebben die straks wel werk of moeten ze verplicht in cafe van vader werken

Offline chapter

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
    • Fecbook groep voor advies bij schulden
« Reply #12 on: October 26, 2014, 04:15:33 PM »
zal niet overal zo zijn maar hoor en zie je het ook op tv

zoals een meisje had super naar haar zin bij postnl maar na 6 maanden moest ze eruit om ruimte te maken voor een nieuwe.
wat ik toen begreep betalen ze schijntje aan gemeente voor iemand met wwb.
zo gaat dat met steeds meer banen
hier bv kon je plastic inleveren voor 30 cent per kilo.
nu dat werd gestopt moest buiten het stoppen van project vermeld worden dat er een wajonger stond en een met een bijstandsuitkering.
wat is daarvan toegevoegde waarde.
nu wajongers ook bij gemeenten komen zal er nog meer verschuiving plaats vinden. voor deze groep krijgen ze korting en geen risico's bij ziekte etc.
voor mijn gevoel zit je alleen nog safe op plek waar beroepsopleiding noodzakelijk is
maak mij in die zin wel zorgen om mijn kinderen.
hebben die straks wel werk of moeten ze verplicht in cafe van vader werken

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
  • Be a glow and burning spirit (Rom.12:11)
    • View Profile
« Reply #13 on: November 07, 2014, 01:34:55 AM »
Tja........
Gistermiddag tijdens de BAB-training te horen gekregen dat ze een probleempje hadden: er was een cliënt die eigen initiatief toonde .... (ikke dus). Terwijl hij het zei, sloeg de trainer een hand voor zijn ogen..... Daar hadden ze niet op gerekend.
Kort gezegd: de vacature was besproken en de jobcoach had twijfels omdat het maar om 10 uur ging, en wilde de vacature eigenlijk niet aan mij doorgeven. De trainer heeft het papier achteloos naar me toe geschoven, zonder erbij te zeggen, dat ik moest wachten op hun actie.
Dus wat doe ik? Ik zie de naam van het bedrijf en klim gelijk in de telefoon: sollicitatiegesprek en ondanks alle bezwaren (ook van de werkgever) tóch de baan gescoord! En daar had dus niemand op gerekend...
Wat we allemaal over het hoofd zagen is, dat ik in het verkeerde deel van de stad woon.
Gevolg:  ;D dat ik werk doe waar ik nog nooit aan gedacht had, dat ik inmiddels heb kunnen bedenken dat ik écht geen taxichauffeur ga worden en dat dus waarschijnlijk voor mij bij dit taxibedrijf geen toekomst ligt. Want met de baan van 10 uur op twee onmogelijke tijden (vroeg in de ochtend en halverwege de middag) per dag, kan ik er nagenoeg niets anders naast doen. En dat moet dus wel op den duur.

Stiekem ben ik wel trots dat ik de hele club aan het denken heb gezet. Dat men daar dus moet leren naar de persoon te kijken die ze tegenover zich hebben. Dat niet alle WWB-ers het allemaal wel best vinden. En dat niet alle activiteit vermoeiend is, ook al lijkt het voor anderen soms zo. Er is één ding dat iedereen om me heen beaamd: we hebben er van geleerd!

Ik geniet nog even van deze unieke baan. Heb wel de opdracht gekregen om door te laten schemeren dat, wat ik nu doe, toch,op den langere duur, niet aan mijn verwachtingen en wensen voldoet.

En er is nog meer.
Mijn man had een vacature toegeschoven gekregen, waar ik bij nader inzien geschikter voor ben dan hij. Op verzoek van zijn werk toe leider bij de gemeente, heb ik een cv en motivatiebrief gestuurd. Waarop mijn trainer een telefoontje krijgt van mijn man's trainster. En iedereen in de war is en er niets van begrijpt hoe ik nu weer aan die vacature kom....
Ben nu ook wel verstandiger en rustiger geworden en wacht af hoe bij de gemeente nu gehandeld wordt. Het bedrijf mag in geen geval rechtstreeks benaderd worden door de sollicitant. Haha, ik heb de vacature tekst nu zo'n beetje uitgespeld. Ik hoop er maar het beste van. Het is fijne techniek in combinatie met administratie en en omgaan met mensen. In plaats van oog-techniek gaat het hier om tandtechniek. Ik ben benieuwd!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #14 on: November 11, 2014, 09:48:30 AM »
Andere wending.
Volgens de gemeente zijn ze wel blij met mijn acties, omdat ze, ook al is het maar een klein baantje van 10 uur, me dan via WWB minder aanvulling hoeven te geven op mijn inkomen.
Met gevolg dat ik vandaag uitgenodigd ben door mijn werktoeleider om te spreken over 'mijn aanstelling bij het taxibedrijf'. Ik ben erg benieuwd wat er besproken zal worden. Heb inmiddels mijn zelfvertrouwen weer een beetje terug en kan in alle eerlijkheid zeggen dat dit werk me een flinke oppepper geeft voor nu. Het schepte ruimte in mijn denken voor andere nieuwe wegen. Heb zelfs al wat ideeën gekregen, waarvan ik de haalbaarheid natuurlijk nog wel aan de werkelijkheid moet toetsen.

Offline Marjan12

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #15 on: November 11, 2014, 10:38:03 AM »
BS, dit geeft je weer moed om door te gaan. ;)

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #16 on: November 11, 2014, 02:10:08 PM »
En hoe!!!
Net te horen gekregen dat het baantje (van 10 uur als begeleider op de taxi) een leerbaan is tot de kerstvakantie. Met behoud van uitkering en als een soort van proeftijd.
Binnenkort mag ik een contract tekenen bij het taxibedrijf. Een type nul-uren contract, met de specificatie dat de werktijden al zijn vastgelegd in plaats van dat ik oproepbaar zou zijn. Omdat het werk in direct in verband staat met leerlingenvervoer en dus met de openingstijden van de school.
Vandaag ben ik gekoppeld aan een mevrouw die, binnen de gemeente, zich bezighoudt met de leerbanen van twee taxibedrijven in onze stad. Zij komt in de plaats van alle mensen die zich de afgelopen maanden met mij hebben beziggehouden. Zij, ik zal haar Sterre noemen (zo heet ze niet maar deze naam dekt de lading die deze dame voor mij heeft) is de eerste die werkelijk ziet wie ze voor zich heeft. Ik heb gevraagd of ik het goed zie, als ik denk dat er nu voor mij speciaal een apart trajectje wordt opgezet. En die vraag werd bevestigend beantwoord. Jeeeeejjj  ;D ;D ;D

Mijn traject is nu als volgt: ik heb deze leerbaan tot de kerstvakantie en wordt vanaf 1 januari betaald voor 10 uur in de week. Intussen blijf ik mijn betaalde werk voor de Postservice doen. En verder wil Sterre, met mij samen de tijd nemen om werk te vinden waardoor ik uit de WWB geraak. Er is ook plaats voor mijn man in het plannetje: samen zullen we vanaf februari (dan eindigt zijn therapie) beter in staat zijn om uit de WWB te komen. Mijn man zit nu al in een traject dat geknipt is voor hem. En ik vanaf vandaag dus ook!
Onze inspanningen om onze situatie te verbeteren worden eindelijk erkend. Ik heb het gevoel dat ik nu eindelijk een klein feestje te vieren heb. Tijd voor een dansje  ;D ;D ;D 8)

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #17 on: June 07, 2015, 03:46:05 PM »
Op zoek naar een ander topic stuit ik op deze... ;D
Leuk om terug te lezen nu ik een positieve, actuele bijdrage te melden heb.
Ik heb weer een baan gevonden!

Maar eerst even het vervolg schrijven, want er is veel gebeurd sinds december 2014!
Mijn leerbaan die tot de kerstvakantie duurde, werd in januari 2015 in een contract omgezet. Tien uur per week in een M.U.P. constructie. Een oproepcontract Met Uitgestelde Prestatie. Het betekent dat ik oproepbaar ben, maar dat er 10 uur per week tijdens school-openingstijden alvast vooraf wordt afgesproken.
Dus einddatum contract is 18 juli 2015. Mijn werk is fantastisch. Ik heb gemerkt dat ik het met evenveel plezier doe als mijn vrijwilligerswerk als tramconducteur. Wat mij betreft een ware gebedsverhoring dus. Mijn verlangen was om het conducteurswerk betaald te mogen doen, maar dat zit er niet in. Dit zal altijd vrijwilligerswerk blijven in het museum. Een betaalde baan in het museum zou een goed alternatief zijn. Maar alle sollicitatiemails ten spijt werd ik jammer genoeg niet één keer uitgenodigd voor een gesprek. En intussen kreeg ik geruisloos bijna deze baan als vervoersbegeleider op mijn bordje.
De afgelopen maanden informeer ik met regelmaat bij het taxibedrijf of ze al weten wat er met mijn werk gaat gebeuren in het nieuwe seizoen. Ze kunnen me er tot op heden niets over vertellen.

Mijn collega attendeerde me op een zorginstelling hier in de regio. Die zouden wel af en toe vacatures hebben voor dit werk. Een paar weken geleden vond ik opeens een vacature van die instelling. Alleen.... de sluitngsdatum van reageren was 19 mei 2014.... ???
Dus heb ik gebeld. En kreeg te horen dat ze dit per vergissing niet hadden aangepast maar dat ze graag wilden dat ik solliciteerde. Zo gezegd zo gedaan. Uitgenodigd voor een gesprek. Dit liep geweldig. Ik was enthousiast en dat benoemden ze ook. Mijn ervaring op de taxi sprak in mijn voordeel evenals aanvullende dingen zoals een ehbo diploma, de omgang met mijn verstandelijk beperkte broer vroeger en het feit dat ik een gezin met vijf kinderen had kunnen besturen. Om een lang verhaal kort te maken: als ik in juli van de taxi afstap mag ik er gelijk namens de instelling weer op stappen....  ;D ;D ;D

Echt, ik ben zóóóó blij! Ik krijg wederom een nieuwe kans en deze keer ziet het er nog meer naar uit, dat ik dit werk lang mag blijven doen. Ik merk aan mezelf dat ik weer durf meepraten in gezelschap. Als mensen vragen: Hoe gaat het met je? dan hoor ik mezelf zeggen: Goed!
Gisteren was ik op een feestje. De dame (die met haar man samen hun 12,5 jarig huwelijksfeest vierde) moet ook gaan werken binnenkort. Tot mijn stomme verbazing hoorde ik haar zeggen dat ze daar geen zin in had.... ??? Ik vroeg haar wat haar werk dan was. Ze was doktersassistente zei ze. Ik vroeg wat ze dan wel zou willen doen als ze dat niet wilde. Zij zei: ik hou van mensen., ik klets graag, ik wil graag mensen bemoedigen. Ik zei tegen haar: Hou dat vast en laat je verrassen verder. Toen heb ik haar mijn verhaal gedaan. Hoe voor mij mijn oorspronkelijke beroep een grote bron van frustratie was. Dat ik geen probleem had om me te presenteren en keer op keer ook weer een baan kreeg in mijn vak. Maar dat ik het nooit kon volhouden omdat me bepaalde dingen in mijn vak vreselijk tegen de borst stuiten. Hoe ik van alles had geprobeerd maar dat ik voor van alles en nog wat te oud ben of te weinig ervaring heb. Hoe ik had gebeden om iets dat lijkt op mijn vrijwilligerswerk. En hoe ik tenslotte mijn huidige werk in de schoot geworpen kreeg. Ze was zichtbaar geraakt door mijn verhaal en voelde zich enorm bemoedigd.

Voor mij is het zo, dat ik eindelijk weer een beetje echt licht begin te zien. En ik voel me enorm tevreden met mijn toekomst. Daar ben ik rustig over nu. Het schulden verhaal zal opgelost worden op den duur en als extraatje krijg ik een berg geduld, doorzettingsvermogen, zelfvertrouwen maar vooral: rust in mijn hoofd. Waardoor ik weer meer kan genieten van de dingen die met geen geld te koop of te betalen zijn.

8) ;D ;D ;D 8)

Offline Meelezertje

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #18 on: June 07, 2015, 05:03:48 PM »
Burningspirit, wat een bemoedigend verhaal. Heerlijk voor je. Wat spreekt er een vertrouwen uit. Een voorbeeld voor mij
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Offline jan

• Global Moderator
  • Top Poster
    • View Profile
    • Schulden-vrij
« Reply #19 on: June 07, 2015, 06:42:21 PM »
Wat fijn, en vooral de rust in je hoofd is heerlijk!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Recente Berichten

Re: Overgang minnelijk traject naar Wsnp en 'onjuist handelen'! by jan
Yesterday at 11:21:04 PM

Re: Betalingsregeling Belastingdienst na aankondiging loonbeslag by chapter
Yesterday at 07:14:23 PM

Re: Overgang minnelijk traject naar Wsnp en 'onjuist handelen'! by Jacob
Yesterday at 05:46:54 PM

De ACM waarschuwt voor incassobureau Pay Care by redactie
Yesterday at 05:27:48 PM

Re: Betalingsregeling Belastingdienst na aankondiging loonbeslag by utrecht91
Yesterday at 05:09:01 PM