+- +-

Recent Topics

JD is jarig vandaag!!! by admin
Today at 01:02:11 AM

Arian78 is jarig vandaag!!! by admin

jercor is jarig vandaag!!! by admin

3maurice6 is jarig vandaag!!! by admin

Eelco is jarig vandaag!!! by admin

Todays Birthdays

Artikelen

Wanneer weer gerust ademen?
Rating *****
Comments 0
Views 5066
By: Knibbel
Date December 28, 2012, 11:02:17 PM
Geef nooit je bankrekening of bankpas af
Rating *****
Comments 0
Views 7955
By: peter
Date September 13, 2011, 07:52:00 PM
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening
Rating *****
Comments 0
Views 10786
By: Dick
Date June 02, 2011, 09:01:23 AM
De Wet schuldsanering natuurlijke personen (WNSP)
Rating *****
Comments 0
Views 9602
Date March 27, 2011, 10:28:00 PM
Het Minnelijk traject
Rating ****
Comments 0
Views 9485
Date February 27, 2011, 09:51:14 PM
Case Incasso kosten (Rapport Voorwerk II)
Rating *****
Comments 1
Views 7354
By: Ton
Date August 01, 2010, 10:29:26 AM
BKR coderingen
Rating *****
Comments 1
Views 12216
Date May 30, 2010, 02:43:56 PM
Cre?ren van Financieel Overzicht
Rating *****
Comments 3
Views 8621
By: peter
Date May 09, 2010, 04:14:24 PM

Author Topic: Schaamte  (Read 84694 times)

Offline Chrissie

• Vip Members
  • Top Poster
  • waar een wil is, is een weg
    • View Profile
Re: Schaamte
« Reply #10 on: September 21, 2014, 09:50:13 AM »
Niek ik ben nog iets vergeten over je ouders je geeft aan dat je ouders het zelf niet breed hebben dat je het daarom niet durft te vertellen maar ouders hebben net als kinderen een zesde zintuig dat er iets niet klopt. Wie weet hebben ze dat ook bij jou en maken ze zich grote zorgen om je.
Je moet het zelf weten of je het verteld of niet die keuze is aan jou.
Maar denk dat je jezelf een zware last van je schouders haalt en van je ouders als je het wel verteld en dat je goed op weg bent om de schulden op te lossen, denk, weet trouwens wel zeker dat ze hartstikke trots op je zijn.

Je pakt alle handvaten aan om de situatie weer terug te keren dat kunnen alleen maar grote kanjers!!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Offline peter

• Administrator
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #11 on: September 21, 2014, 10:56:37 AM »
Je hoeft je eigen niet te schamen. Weetje wanneer je jezelf moet gaan schamen, als je er niets aan doet. Er zijn zoveel mensen met schulden, die niets doen en steeds dieper in het dal terechtkomen. Hartstikke goed dat je het hebt opgepakt.
Peter
Administrator Forum

Offline nooitmeer

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #12 on: September 21, 2014, 11:16:28 AM »
Sjonge,

Zie dit als een kans, niet iets om je voor te schamen.
Iedereen maakt wel eens een fout, maar het leuke van fouten maken is dat je ze meestal kan herstellen. En bij jouw is dat nu het geval.
Ben gewoon eerlijk, praat met haar en je zal zien dat ze best begrip heeft voor de situatie. Als ze dat niet heeft dan weet je ook meteen waar je aan toe bent.

Je bent jong, je hebt maximaal geleeft inclusief de foute keuzes. Van elke foute keuze wordt je wijzer zodat je dit in de toekomst wel uit je hoofd laat.

Straks als een kip zonder kop een huisje regelen en er dan achterkomen dat je elke maand geld te kort komt is een echt recept voor problemen. Nu kan je het nog pijnloos oplossen, je woont bij je ouders en je hebt eigenlijk geen langlopende verplichtingen.

Je hebt een mooi inkomen, en een prachtige aflos capaciteit.
Als je bang bent om toch weer aan dit doorlopend krediet te komen dan zou je deze ook in een persoonlijke lening kunnen omzetten. Dan kan je niet meer opnemen van dit krediet en ga je daadwerkelijk aflossen. Ook op persoonlijke leningen kan je kosteloos meer aflossen.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Offline grima

• + Lid
  • **
    • View Profile
« Reply #13 on: September 21, 2014, 11:36:50 AM »
Je hoeft je echt niet te schamen voor je schulden.

Ik heb ook een periode gehad dat ik schulden had, die heb ik gelukkig helemaal afbetaald ( en dat was behoorlijk veel)zonder aan te kloppen bij instanties , dus helemaal zelf opgelost.
Ik schaamde mij ook toen het eerste loonbeslag een feit was  , wat gaat de baas nu denken , hij weet nu dat financieel niet zo lekker gaat met mij , maar achteraf denk ik waarom ik me daar nu zo druk om heb gemaakt.

Je moet gewoon schijt hebben wat anderen mensen denken over je , schuld hebben is toch geen misdaad en vergeet nooit dat die mensen wat van alles over je denken zelf ook wel problemen hebben , ieder mens heeft problemen , is het niet financieel dan is het wel weer op een ander vlak.
Je moet natuurlijk wel aan je schulden werken , want dat wil je natuurlijk niet je hele leven met je meedragen.

Ik vind het wel fantastisch hoe de mensen hier elkaar helpen , zelden een forum meegemaakt waar de mensen zo betrokken zijn met hun lotgenoten , diepe buiging daarvoor.

Wel een vraagje:
Soms zie ik een verhaal van een forumlid maar kan dat verhaal maar voor de helft lezen , dan houdt de tekst ineens op , is dit herkenbaar ?

Offline nooitmeer

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #14 on: September 21, 2014, 12:05:29 PM »
Wel een vraagje:
Soms zie ik een verhaal van een forumlid maar kan dat verhaal maar voor de helft lezen , dan houdt de tekst ineens op , is dit herkenbaar ?

Dit heeft te maken met een migratie van een tijdje terug, toen zijn niet alle forum berichten even netjes overgekomen.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
  • Be a glow and burning spirit (Rom.12:11)
    • View Profile
« Reply #15 on: September 21, 2014, 04:32:42 PM »
Blij dat er in dit draadje zo uitgebreid gereageerd wordt!
Er zijn veel opmerkingen gemaakt waardoor ik, als diehard in schuldenland, weer heel veel leer.
Al was het alleen maar dat ik me realiseer dat ik mijn schuld als een nieuwe kans kan zien, om een geheel andere draai aan mijn leven te geven.  ;D
Dank je wel allemaal!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Offline Marjan12

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #16 on: September 22, 2014, 06:21:28 PM »
Je hoeft je niet te schamen, want een mens komt heel gemakkelijk in de schuldproblemen. Ook ik dacht dat de sky de limit was, maar dat was dus niet het geval. Ik wou alleen maar leuke dingen doen, maar hieraan kwam een eind, toen het kredietlimiet in zicht kwam. Ik ben een tijdje doorgegaan op de creditcard, maar deze had ook een limiet.

Hoe is het zover kunnen komen, door de reclame op tv, verhalen van vriendinnen en mijn eigen naïviteit. Ik ga het oppakken net als jij, alleen mijn moeder weet het.

Offline Stomstom

• Zilver
    • View Profile
« Reply #17 on: September 29, 2014, 05:51:17 PM »
Ik heb de schulden van mijn destijds vriend ook zonder moeite geaccepteerd. Ik heb gezegd we gaan het gewoon keihard aflossen. Hier is wel iets misgegaan.

Mijn advies is, zsm aflossen! Kopen word lastig omdat de 250 euro die je aflost afgaat van je inkomen.

Ik zou zeggen, houd 250 vrij te besteden, en los verder zo veel mogelijk af, ook vakantiegeld etc. dan ben je wellicht met een anderhalf jaar klaar.
(wij ongeveer tegelijk)
Dan kun je sparen en op een veiligere manier een huis kopen.

Offline niek1989

• Lid
  • *
    • View Profile
« Reply #18 on: September 12, 2015, 01:44:33 PM »
Beste Forum,

Allereerst vind ik dit een fantastisch forum en ik heb hier veel aan gehad (ook al liet ik niet merken dat ik jullie berichtjes las) Nogmaals Dank!

Ik zal eens een update geven, een jaar later.

Ik heb nog steeds niet met m'n vriendin erover gepraat. Ik durf het gewoon niet, je weet niet hoeveel momenten er waren dat ik het wilde vertellen maar als het puntje bij paaltje kwam, kwam het niet uit mijn mond.

Na mijn berekening, vorig jaar, stond dat ik 800 euro vrij te besteden had. Het was lastig voor mij. Ik was niet tevreden met mijzelf als ik bijna niets kon aflossen elke maand. Ik mag stellen dat ik wel meer ben gaan aflossen, maar nog steeds alles voor mezelf heb gehouden en dezelfde auto rij etc.

Ik heb het op een andere manier aangepakt. Ik ben gestopt met gokken en ga niet vaak meer stappen, ik heb een beetje schijt gekregen wat andere mensen van mij dachten! Ik heb een kleine loonsverhoging gekregen op het werk en ik ben twee maanden naar het buitenland geweest waarbij ik een 2 duizend euro extra verdiende. Ik ben meer gaan carpoolen en ik heb een "beun" gevonden die mijn auto netjes en voor een mooie prijs onderhoud. Ik mag zeggen dat ik op de kleintjes ben gaan letten!

Al met al kan ik zeggen dat ik volgende maand uit mijn schulden ben!! Ik krijg aankomende maand namelijk een financiële meevaller vanuit het werk (3500 euro plus maandsalaris). Ook ben ik twee weken geleden begonnen aan een deeltijd HBO studie. Ik denk dat er een mooie toekomst voor mij is weggelegd. Ik ga proberen vanaf vandaag hier ook mensen proberen te helpen.

Ik ben heel blij, maar ik ben ook heel trots op jullie, mensen die andere voor hen onbekende mensen steunen en proberen te helpen.

Nogmaals, mijn dank is groot. Zonder jullie had ik mijn probleem niet bespreekbaar kunnen maken.

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
  • Be a glow and burning spirit (Rom.12:11)
    • View Profile
« Reply #19 on: September 12, 2015, 09:39:06 PM »
Blij te horen dat het je gelukt is en ook dat je zoveel aan ons commentaar hier hebt gehad.
Eerlijk gezegd dacht ik: eens even rekenen..... maar het klopt wel als je gedaan hebt wat werd aangeraden: buiten de 190 euro, die je eerst afloste, heb je blijkbaar bijna alles wat je vrij te besteden had én je extra's ook in je lening gestopt. Mooi dat zoiets echt mogelijk is als je je schouders er maar onder zet.

Wat ik niet goed begrijp is dat je het nog steeds niet aan je omgeving hebt verteld. Kan me wel voorstellen dat je dat een jaar geleden niet deed, uit schaamte maar ook om te voorkomen dat men zich te veel met jouw leven ging bemoeien.
Maar nu? Man, ben je niet trots dan, dat je het hebt gefikst? Ik vind het in elk geval een heel grote prestatie, die hier ook nog eens veel bemoediging geeft aan velen van ons!

En ja, het zou voor ons ook fijn zijn geweest als we het een beetje hadden mogen volgen hier.
Maar desalniettemin: van harte gefeliciteerd Niek! Heel goed gedaan  ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Recente Berichten

JD is jarig vandaag!!! by admin

Arian78 is jarig vandaag!!! by admin

jercor is jarig vandaag!!! by admin

3maurice6 is jarig vandaag!!! by admin

Eelco is jarig vandaag!!! by admin

KV is jarig vandaag!!! by admin