+- +-

Recent Topics

Wij wensen Speekbox welkom op ons forum!! by admin
Today at 07:45:08 AM

Gezinzondernaam is jarig vandaag!!! by admin
Today at 01:08:17 AM

moshboshi is jarig vandaag!!! by admin

LoanRider by Elah
Yesterday at 07:09:38 PM

In spagaat, oplossing kan er over een dag zijn by daniel
Yesterday at 04:40:00 PM

Todays Birthdays

Artikelen

Wanneer weer gerust ademen?
Rating *****
Comments 0
Views 5059
By: Knibbel
Date December 28, 2012, 11:02:17 PM
Geef nooit je bankrekening of bankpas af
Rating *****
Comments 0
Views 7949
By: peter
Date September 13, 2011, 07:52:00 PM
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening
Rating *****
Comments 0
Views 10776
By: Dick
Date June 02, 2011, 09:01:23 AM
De Wet schuldsanering natuurlijke personen (WNSP)
Rating *****
Comments 0
Views 9596
Date March 27, 2011, 10:28:00 PM
Het Minnelijk traject
Rating ****
Comments 0
Views 9480
Date February 27, 2011, 09:51:14 PM
Case Incasso kosten (Rapport Voorwerk II)
Rating *****
Comments 1
Views 7348
By: Ton
Date August 01, 2010, 10:29:26 AM
BKR coderingen
Rating *****
Comments 1
Views 12207
Date May 30, 2010, 02:43:56 PM
Cre?ren van Financieel Overzicht
Rating *****
Comments 3
Views 8617
By: peter
Date May 09, 2010, 04:14:24 PM

Author Topic: onderaan de ladder beland  (Read 241765 times)

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
  • Be a glow and burning spirit (Rom.12:11)
    • View Profile
Re: onderaan de ladder beland
« Reply #310 on: November 05, 2015, 11:41:57 AM »
Ja Chapter het is balen, van dat werk. En inderdaad is de eis vanuit WSNP ook meer uren dan ik ooit met de kinderen kan maken. Voordeel is wel, dat ik nu een jaarcontract mini/max krijg aangeboden: minimaal 6 maximaal 15 uur per week. Aangezien dit is, vanwege een collega die met pensioen gaat en ik dit werk met een andere collega moet delen, is de kans groot dat er ook vaste dagen komen. Betekent dat ik bij sollicitaties beter kan zeggen welke dagen in beschikbaar ben. Ik richt me nu even op de instelling waarvoor ik al in de taxi zit. Genoeg te doen daar lijkt me zo. Nu even zoeken naar iets dat ik kan doen.

En corrigeren van de huur van de garage in vtlb zou betekenen dat er toestemming gevraagd moet worden aan de rc, die dan waarschijnlijk alsnog zal zeggen dat we moeten verhuizen. Als het ons lukt het van het vtlb te betalen (en ja.... creatief zijn we inmiddels wel) dan is dit rustiger en gunstiger voor ons. Bwv wilde er in eerste instantie niets over in het verslag zetten. Ik moet het verslag maar eens goed doorlezen en eventueel haar bellen nog eens, mocht het vtlb te krap zijn op deze manier. Maar ik vermoed dat het wel meevalt. Heb nog geen tijd/kans gehad vtlb te berekenen zelf. De calculator werkt, tot dat ik de knop 'bereken' wil gebruiken, dán geeftie van allerhande info maar geen bedragen..... Wat doe ik verkeerd?
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Offline chapter

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
    • Fecbook groep voor advies bij schulden
« Reply #311 on: November 05, 2015, 02:26:05 PM »
vreemd als ik het download op computer en invul komt er in internet explorer een scherm met de bedragen
Is je internet explorer wel up to date. Gebruik zelf chrome maar daar geeft hij het niet weer

Offline Katniss

• Top Poster
  • Je leven vereenvoudigen, is het moeilijkste wat er
    • View Profile
« Reply #312 on: November 06, 2015, 10:02:32 AM »
Beste Burning Spirit,

Ik heb je verhaal gelezen en jouw verhaal geeft mij kracht. Ik vind het zeer bewonderenswaardig hoe jij en je man je staande hebben gehouden tot nu toe. Ik wens jullie heel veel kracht toe en hoop op een goede afloop voor jullie, al ben ik er na het lezen van je verhaal wel van overtuigd dat het jullie gaat lukken.

Katniss
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #313 on: September 07, 2016, 02:53:40 PM »
Haha.... we zijn toch een paar treetjes hogerop gekomen nu  ;D
Over een maand zitten we een jaar in de WSNP. Het jaar is voorbij gevlogen. Wat wel een beetje spannend is, is dat we een andere bewindvoerder krijgen, vanwege ziekte van de oorspronkelijke. Moet weer even mijn best doen om goed contact te maken met deze figuur. Voorlopig heeft hij zich al ruim op tijd gemeld bij per mail, zich voorgesteld en verteld wat hij van ons verwacht. Nu maar even zijn bezoek afwachten.

Ik werk nog steeds op de taxi maar heb er een baan bij gevonden in de thuiszorg. Het heet eigenlijk thuisservice. Binnenkort moet ik drie keer per week 's morgens en 's middags een mevrouw helpen bij in en uitstappen van de taxi naar haar dagbesteding. Vandaag juist een telefoontje gekregen van de organisatie dat dit waarschijnlijk over een week of drie zal beginnen. En precies dan komt er minder werk op de taxi, vanwege een jongetje, dat nu individueel onder begeleiding wordt vervoerd, dat gaat verhuizen. Voor mijn collega's is dit mooi, want ik zal dan minder inzetbaar zijn op de taxi en dan hebben zij dus weer meer werk. Iedereen blij.
Alsof het allemaal zo moet zijn.

Verder krijg ik nog steeds die idiote mails waar ik het eerder over had. Vandaag ontdekte ik er een paar: bij eentje werd gedreigd mijn rijbewijs in te nemen als ik niet even 100 euro zou storten op een prepaid opwaardeer gedoe. Volgens een andere zou beslag worden gelegd op goederen (???) als ik niet betaalde voor mijn zg. windowsinstallatie. Ook hierbij moest ik zogenaamd een paypal kaart kopen. En bij een derde zou mijn OV-chipkaart geblokkeerd worden. Alle mails onmiddellijk doorgestuurd naar de fraude helpdesk. Pfffff

Offline Meelezertje

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #314 on: September 07, 2016, 05:03:25 PM »
Wat vliegt de tijd. Heel fijn in dit geval.
Alles komt zo weer mooi op zn pootjes terecht,

Liefs Meelezertje

Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Offline jan

• Global Moderator
  • Top Poster
    • View Profile
    • Schulden-vrij
« Reply #315 on: September 07, 2016, 10:11:51 PM »
Nog 2 jaar te gaan en dat gaat jullie zonder meer lukken.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Offline Katniss

• Top Poster
  • Je leven vereenvoudigen, is het moeilijkste wat er
    • View Profile
« Reply #316 on: September 08, 2016, 09:37:09 AM »
Ik hoop dat de nieuwe bewindvoerder voor jullie goed werk verricht, zodat jullie de 2 komende jaren goed doorkomen. Het is een mooie mijlpaal. Nu nog 6 maanden en dan ben je al op de helft.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #317 on: September 08, 2016, 12:11:22 PM »
Haha dank je Katniss, die was nog niet bij me opgekomen  ;D ;D ;D
Ja ik heb goede hoop dat het goed komt allemaal. Ik permitteer me kleine dromen over wat ik ga doen als we 'vrij' zijn.... is het heel raar dat ik nu al verlang naar de dag dat ik zonder belemmering weer kan gaan post bezorgen? met een OVO (overeenkomst van opdracht) die nu niet geaccepteerd wordt omdat het een soort zelfstandig werk is?
Hahaha.... ik heb nog wel meer dromen! Soms houden die dromen me op de been, als in: ha straks kan ik weer lekker doen en laten wat ik wil, nog even bikkelen en dan..... vrij  ;D ;D ;D

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #318 on: November 22, 2016, 11:41:20 PM »
Even weer een kleine update.
Onze voormalige bewindvoerster was niet ziek waardoor ze stopte met het werk. Ze werd ontslagen waardoor ze zich ziek meldde..... Althans dit werd gesuggereerd door de nieuwe bewindvoerder.
Ik schoot gelijk in de stress, want meneer wilde het wel per telefoon/email afhandelen allemaal. Uiteindelijk is hij wel een keer bij ons thuis geweest, op mijn verzoek. Kort en goed: dit lijkt me ook een redelijk persoon. Hij was in elk geval wel te spreken over mijn wens om post te gaan bezorgen en heeft voorgesteld dat het postbedrijf een briefje zou maken waarop een schatting van het aantal uren stond. En de vergoeding, daar trek ik eerst 30% van af (wat ik dan op een spaarrekening zet voor eventuele afdracht aan de belasting later) en het restant gaat dan mee in de berekening van de afdracht aan de boedelrekening. Ik loop dus nu weer heerlijk buiten met de post! Door het mooiste park in de stad ga ik op de fiets en dan ga ik naar de 13de verdieping van een flatgebouw om met mijn ronde te beginnen en heb gelijk een geweldig uitzicht over datzelfde park! Geweldig vind ik het.

Dus.... ik heb nu drie werkgevers: de instelling waar ik vervoersbegeleider ben, het postbedrijf en de organisatie waarvoor ik zorgverlener ben. Alle drie leuk werk. Vervoersbegeleider ben ik twee dagen per week, post bezorgen doe ik ook op twee dagen in de week en de zorg voor de mevrouw (waar ik het in één van mijn vorige posts over had) deze week twee keer, maar voorlopig is alleen één ochtenddienst vaste prik. Betekend dus dat ik behalve werken ongeveer evenveel tijd extra kwijt ben aan heen en weer reizen met de bus en/of fiets. En dat had ik me niet bedacht. Het is erg druk en ik ben dan ook geregeld flink moe. De sollicitatieplicht blijft, zolang ik nog niet in de verste verte aan de verplichte 36 uur kom.
Maar goed. Dat is allemaal niet zo erg.

Wel deze weken weer wat stress gehad vanwege een misser met de zorgverzekering. Combi van niet ontvangen post met door drukte negeren van de signalen dat er iets was misgegaan. Gevolg: een vordering naar de deurwaarder..... ieksss   :o Op de site gekeken, in eigen account ingelogd, ziekteverzekering gebeld. De brief was al de deur uit, nog maar net. Deurwaarderskantoor gebeld: brief was nog niet aangekomen. En toen kwam er een opmerking van een dame van het deurwaarderskantoor, die lijkt op de reclame van een supermarkt: "Als je nou slim bent.... " Ze suggereerde om het bedrag aan de zorgverzekeraar te betalen, hetgeen die zv dan ook weer door moet geven aan de deurwaarder.... waardoor het wellicht allemaal met een sisser afloopt. Goed dat heb ik gedaan met het gevolg dat we nu even geen rooie rotcent hebben voor boodschappen maarrrr.... ik heb nog wat voorraadjes in de kast en vriezer gelukkig. Pffffff

Wat ik wil zeggen eigenlijk: (en dat ga ik nog dit weekend doen) maak je administratie in orde en hou het wekelijks bij! Ik heb me even laten verleiden om het op zn beloop te laten en dit is wat er van komt....: stress die eigenlijk nergens voor nodig is.
Right! We blijven leren.  ;D
« Last Edit: November 22, 2016, 11:44:46 PM by burningspirit »

Offline Marjan12

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #319 on: November 23, 2016, 06:29:27 AM »
Wat ik wil zeggen eigenlijk: (en dat ga ik nog dit weekend doen) maak je administratie in orde en hou het wekelijks bij! Ik heb me even laten verleiden om het op zn beloop te laten en dit is wat er van komt....: stress die eigenlijk nergens voor nodig is.
Right! We blijven leren.  ;D

Dit is een wijze les. Gelukkig voor jullie dat het goed is afgelopen, het had ook anders gekund en daar zit je niet op te wachten.

Recente Berichten

Wij wensen Speekbox welkom op ons forum!! by admin
Today at 07:45:08 AM

Gezinzondernaam is jarig vandaag!!! by admin

moshboshi is jarig vandaag!!! by admin

Re: LoanRider by Elah
Yesterday at 07:09:38 PM

Re: LoanRider by Marjan12
Yesterday at 04:40:23 PM

Re: In spagaat, oplossing kan er over een dag zijn by daniel