+- +-

Recent Topics

Wij wensen Speekbox welkom op ons forum!! by admin
Today at 07:45:08 AM

Gezinzondernaam is jarig vandaag!!! by admin
Today at 01:08:17 AM

moshboshi is jarig vandaag!!! by admin

LoanRider by Elah
Yesterday at 07:09:38 PM

In spagaat, oplossing kan er over een dag zijn by daniel
Yesterday at 04:40:00 PM

Todays Birthdays

Artikelen

Wanneer weer gerust ademen?
Rating *****
Comments 0
Views 5059
By: Knibbel
Date December 28, 2012, 11:02:17 PM
Geef nooit je bankrekening of bankpas af
Rating *****
Comments 0
Views 7949
By: peter
Date September 13, 2011, 07:52:00 PM
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening
Rating *****
Comments 0
Views 10776
By: Dick
Date June 02, 2011, 09:01:23 AM
De Wet schuldsanering natuurlijke personen (WNSP)
Rating *****
Comments 0
Views 9596
Date March 27, 2011, 10:28:00 PM
Het Minnelijk traject
Rating ****
Comments 0
Views 9480
Date February 27, 2011, 09:51:14 PM
Case Incasso kosten (Rapport Voorwerk II)
Rating *****
Comments 1
Views 7348
By: Ton
Date August 01, 2010, 10:29:26 AM
BKR coderingen
Rating *****
Comments 1
Views 12207
Date May 30, 2010, 02:43:56 PM
Cre?ren van Financieel Overzicht
Rating *****
Comments 3
Views 8617
By: peter
Date May 09, 2010, 04:14:24 PM

Author Topic: Gewoon door gaan  (Read 188680 times)

Offline gewoon

• VIP-2
  • Top Poster
    • View Profile
Re: Gewoon door gaan
« Reply #210 on: January 24, 2015, 08:52:30 PM »
Weer even een update van mij.

Heb mij weer goed druk gemaakt over een nieuwe auto, en merk sterk dat een nieuwe overeenkomst mij niet meer past,  geen nieuwe schulden meer.

Ben dus druk mijn huidige auto na te lopen dat die er weer tegen kan, 5 reparaties meer dan 4.000,-- zelf gedaan op twee zaterdagen kosten E 500,-- het beestje kan nu het half miljoen halen.

En ga sparen voor een vervanging,  dit kan omdat ik nu geen openstaande rekeningen meer heb, of betalingsregelingen moet nakomen, hou alleen mijn credit aan voor dit jaar omdat het een overgang,s jaar is.

Is een jaar dat ik familie terug betaal,  en dingen vernieuw die stuk gegaan zijn en weer mens wil worden, in plaats van een betaalautomaat.

Doe dit wel met rust dat ik rekenkundig geen schulden heb, credit bank / debiteuren gelijk is.

Het verwachte positief dit jaar  is dus sparen op een spaarrekening dit kan weer niemand die daar beslag op zal kunnen vragen

Offline tuthola

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
    • Schuldenvrij certificaat
« Reply #211 on: January 24, 2015, 10:37:56 PM »
Wat goed van je dat je de auto nog zelf kon repareren, ik neem aan dat je die nodig hebt om je werk uit te voeren, een andere auto kan je altijd nog kopen/leasen als hij het echt niet meer doet en geen keuze meer hebt. Wat zal dat een heerlijk gevoel zijn dat je je familie kan terug betalen en daarnaast kan sparen voor onvoorzien.
Ik duim voor je dat je genoeg werk krijgt voor komend jaar zodat je steeds een stapje dichterbij een schuldenvrij leven komt.

Offline gewoon

• VIP-2
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #212 on: January 25, 2015, 06:45:39 PM »
Ja dat geeft een goed gevoel familie terug te betalen,  dat doe ik inmiddels al enige maanden en krijg lieve reactie,s hier op terug.

En ook voorkomt het dat ik een dip krijg waar ik nog voor werk,  het geeft nieuwe energie en die is hard nodig, wat ik schrijf dat ik op papier uit de schulden ben, betekend dit niet uit de armoede is nog een hele inhaal slag,  en merk dat ik met kromme tenen geld uitgeef voor mij zelf.

Zo ook de auto,  reparatie,  is een groot word zorg dat hij nog 40.000 verder kan, met creatief sleutelen maar is geen hobby van mij,  zou ooit weleens een auto willen restaureren maar is alleen leuk als er ruim geld voor over is,  nu is het de boel heel houden.

Offline gewoon

• VIP-2
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #213 on: January 28, 2015, 08:42:24 PM »
Ha Tuthola heb genoeg werk voor komend kwartaal kan er weinig meer bij hebben,  dus dat gaat prima gelukkig en uiteraard is een auto volkomen onmisbaar voor mijn werk.

Moet even terug komen op geld uitgeven aan mij zelf,  dat na uitgaven te doen met lange tenen,  dit toch erg fijn voelt nu.

Heb gisteren een container gehuurd en die gaat er deze week weer uit met met 15 kub die niet meer nodig is,  en dat voelt geweldig durven weggooien en op ruimen.

Ga ik thuis ook op de agenda zetten,  weggooien

Offline gewoon

• VIP-2
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #214 on: February 03, 2015, 10:17:45 PM »
Ha de container is weg de vrachtwagen viel bijna om door het gewicht,  en heb de vervoerder een tip gegeven die daar erg ongelooflijk blij mee was,  bekeek de man eens en dacht wie zal het zeggen of die ook met 30 euro rond moet komen per week.

Ben blij en gesloopt,  maar heb wel een extra ruimte die ik huurde kunnen opzeggen en is een grote besparing

Offline tuthola

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
    • Schuldenvrij certificaat
« Reply #215 on: February 04, 2015, 09:21:02 AM »
Wat goed dat je dit gedaan hebt dit zijn altijd rot klusjes omdat je aan het begin van opruimen niet weet waar je beginnen moet en dan ook nog een besparing op je vaste lasten hoe leuk is dat !!!

Offline Marjan12

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #216 on: February 04, 2015, 09:48:32 AM »
Dingen weg gooien is altijd moeilijk. Als ik een grote opruiming hou, dan zie altijd de dingen die ik onbedoeld in een opwelling heb gekocht.

Offline jan

• Global Moderator
  • Top Poster
    • View Profile
    • Schulden-vrij
« Reply #217 on: February 04, 2015, 12:27:18 PM »
Ik heb zo'n beetje alles verkocht wat ik niet nodig had, de rest is naar de kringloopwinkel gegaan en de rest is naar de gemeentelijke vuilstort gegaan. Dit gaf rust in mijn hoofd.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Offline gewoon

• VIP-2
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #218 on: July 05, 2015, 08:55:14 PM »
Ha er is bij mij weer een hoop  gebeurd en goede dingen maar moet ik toch even zeggen misschien hebben jullie het berichtje van Hoopvol gelezen,  die nogal verzuurd reageerde op mijn berichtje en heb het maar bij een okee gelaten,  en over in de volwassen wereld zaken doen..heb ik dit jaar ook met een verhalen verteller te maken gehad, en dat zag ik aan komen en heb gewoon persoonlijk voorgehouden: je overvraagd mijn vertrouwen in jou....voor dat er gewerkt is door mij, en er is gewoon betaald aan mij,  en is nu een maand later , na dat de BD de inboedel geveild heeft, ook failliet.

Dus zo moet het dus, of beter zo kan het dus ook.

Zou graag een draadje willen maken over voor je zelf gaan werken maar tips kunnen nu ergernis oproepen dus is het meer passend in het gesloten deel.

Eigenlijk is het zelf de schulden aan pakken al voor je zelf beginnen maak hier niet voor de grap opmerkingen over tegen BS dat zij nog eens een top ondernemer zal zijn.

Maar goed als je voor je zelf beginnen wil was het vroeger dat je  een ondernemers plan bij een bank liet zien om groots te kunnen beginnen met een schuld ... waar dan een plan tegen overstond.

Goede gedachten zijn 1  eerst na te denken of je wel tegen het alleen zijn kunt 2 daarna heb je de steun thuis van je partner 3 van vrienden en familie 4 goede contacten met mensen die al doen wat je hebt bedacht.
En heel belangrijk is als je uit een schulden periode komt welke reserves je hebt om risico mee te nemen er is namelijk niet iets als pech hebben of geluk in je start jaren maar een risico die je neemt, als je bijvoorbeeld ( 3) van vrienden en familie een reactie krijgt van.. ben je net uit de problemen dan ga je weer beginnen ... oei dan heb je geen vrienden die je laten zitten maar je hebt geen reserves als het je tegen zit.
En al helemaal verkeerd is opeens aan te komen met een dure lease auto natuurlijk wat zijn daar veel ZZPers in getrapt.

Misschien begint het allemaal met even normaal doen, wat bijvoorbeeld betekend ook hier op het forum je idee even door te spreken op de risico,s welke je kunt dragen.

En het kan heel goed dat je hier op het forum uit de zorgen komen meer dan genoeg voor je zelf begonnen zijn is, voor nu. 

« Last Edit: July 05, 2015, 09:04:45 PM by gewoon »

Offline gewoon

• VIP-2
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #219 on: July 07, 2015, 09:35:17 PM »
Ha een tijdje terug had ik het over het grote schoonmaken geschreven en dat heeft mij nog iets opgeleverd het pand is met weinig moeite een week geleden helemaal leeggehaald door mij, omdat er een nieuw dak geplaatst is,  in het oude zat asbest.

Nu is alles schoon en opnieuw ingericht met een mooi dak met  prima isolatie erg goede verlichting en het plafond is van 2,5 meter hoog naar 4 meter gegaan en wat een verschil is dat om aan het werk te zijn, de hinder van de warmte vorige week is van erg,  naar te doen gegaan.

En alles volledig zonder kosten zit ik er weer netjes en opgeruimd  bij.

Huren,  heeft ook zijn plussen

Recente Berichten

Wij wensen Speekbox welkom op ons forum!! by admin
Today at 07:45:08 AM

Gezinzondernaam is jarig vandaag!!! by admin

moshboshi is jarig vandaag!!! by admin

Re: LoanRider by Elah
Yesterday at 07:09:38 PM

Re: LoanRider by Marjan12
Yesterday at 04:40:23 PM