+- +-

Recent Topics

Overgang minnelijk traject naar Wsnp en 'onjuist handelen'! by jan
Yesterday at 11:21:04 PM

Betalingsregeling Belastingdienst na aankondiging loonbeslag by chapter
Yesterday at 07:14:23 PM

De ACM waarschuwt voor incassobureau Pay Care by redactie
Yesterday at 05:27:48 PM

LoanRider by NietEenVanJullie
Yesterday at 11:17:59 AM

Dre2 is jarig vandaag!!! by admin
Yesterday at 01:01:20 AM

Todays Birthdays

Artikelen

Wanneer weer gerust ademen?
Rating *****
Comments 0
Views 6132
By: Knibbel
Date December 28, 2012, 11:02:17 PM
Geef nooit je bankrekening of bankpas af
Rating *****
Comments 0
Views 9028
By: peter
Date September 13, 2011, 07:52:00 PM
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening
Rating *****
Comments 0
Views 11870
By: Dick
Date June 02, 2011, 09:01:23 AM
De Wet schuldsanering natuurlijke personen (WNSP)
Rating *****
Comments 0
Views 10654
Date March 27, 2011, 10:28:00 PM
Het Minnelijk traject
Rating ****
Comments 0
Views 10554
Date February 27, 2011, 09:51:14 PM
Case Incasso kosten (Rapport Voorwerk II)
Rating *****
Comments 1
Views 8384
By: Ton
Date August 01, 2010, 10:29:26 AM
BKR coderingen
Rating *****
Comments 1
Views 13284
Date May 30, 2010, 02:43:56 PM
Cre?ren van Financieel Overzicht
Rating *****
Comments 3
Views 9514
By: peter
Date May 09, 2010, 04:14:24 PM

Author Topic: Een dubbeltje op z'n kant  (Read 258191 times)

Offline chapter

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
    • Fecbook groep voor advies bij schulden
Re: Een dubbeltje op z'n kant
« Reply #80 on: August 31, 2014, 02:14:48 PM »
benieuwd of belastingdienst ook kijkt.
je mag nu geen kot meer aanvragen zonder werk en ook als je werklois wordt stopt toeslag na meen ik 3 maanden.
dan komt die schuld er nog bij en belastingdienst kun je beter niet als schuldeiser hebben

Offline nooitmeer

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #81 on: August 31, 2014, 02:20:41 PM »
Ook ik heb een studieschuld bij Duo van bijna 30.000 en heb 1 opleiding gedaan en heb die wel afgemaakt. Ik heb toen in mijn studententijd en een aantal jaren erna de verkeerde keuzes gemaakt. Ben ik dan ook dom? Ik was toen naïef maar zit nu met de gevolgen.

Ik voel me door bepaalde uitspraken in dit topic over studieschuld wel degelijk aangesproken!!

En met jou zijn er vele hoor.
Als je in dit land wilt studeren en je beschikt niet over vermogende ouders dan zul je moeten lenen bij de staat. Dit is niet iets van de laatste tijd maar dit is al jaren zo. (enkel had je toen een basis beurs die iets hoger lag)
Iedereen die een studie heeft gevolgd waarbij je op kamers hebt gezeten zal dit bevestigen.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Offline jan

• Global Moderator
  • Top Poster
    • View Profile
    • Schulden-vrij
« Reply #82 on: August 31, 2014, 02:40:43 PM »
Hè Harry, er zijn wat mensen (waaronder ik) die zich zeer irriteren aan jou uitspraken. Het maakt hier niet uit hoe je aan een schuld komt. Zaak is dat je het oppakt. Ik ben ook in de schulden terrecht gekomen, door foutieve keuzes. Ik wil hiervoor niet worden veroordeel of worden vergeleken met anderen. Enkel wil ik respect, advies en begrip. Ik vind dat jij enkel op sensatie uit bent.

Ps bij min 10, ga ik je beperkingen opleggen.

Doe er mee wt je wil!

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Offline Kaatje

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #83 on: August 31, 2014, 03:17:03 PM »
Dank je wel nooitmeer. Ergens weet ik het ook wel, maar door sommige uitspraken wordt je soms zo met de neus op de feiten gedrukt. Ik kom ook uit een gezin waar ik zelf alles moest betalen en tja, dan is extra geld lenen bij DUO naast basisbeurs de makkelijkste optie. Toen niet helemaal goed nagedacht over de consequenties. Toen werd er gezegd, met een HBO diploma verdien je straks genoeg geld om het terug te betalen. Alleen ging ik er toen niet van uit om werkloos te worden of ziek te worden zoals afgelopen jaar en m'n baan hierdoor kwijt te raken. Ik heb m'n lessen er van geleerd en pak het aan, ook al is het iets meer dan 10 jaar geleden dat het lampje aan had kunnen gaan. Ik kijk al uit naar een schuldenvrij leven en dat ik ook zo'n mooi certificaat van hier mag ontvangen :) :) :)

Met het nieuwe leenstelsel vraag ik me echt af wat de hoogte zal zijn van de studieschuld van de jonge mensen die willen studeren en die capaciteit ook hebben, alleen geen vermogende ouders hebben.
@Forrest Gump
my mama always said 'life was like a box of chocolates you never know what you're gonna get.'

Offline Harry60

• + Lid
  • **
    • View Profile
« Reply #84 on: August 31, 2014, 03:20:14 PM »
Beste Jan, ik veroordeel niemand. Dat mensen in de schulden kunnen komen begrijp ik helemaal. Maar ik reageer op deze uitzending. Mensen die geen 18 meer zijn, die totaal niet weten of de huur wel of niet is betaald, mensen die nog nooit gewerkt hebben, dikke schulden hebben en aan een tweede kind beginnen.... mensen die voor de 4e keer een studie aanvragen en het niet afmaken... (vraag jij je wel eens af waarom dat is? Wel beste Jan, dan krijg je namelijk weer geld (meer lening) en hoef je niet te werken, samen met al die toeslagen. (heb het over dit geval en niet over gewoon een studie volgen met DUO, dat is heel wat anders) Dat de schuld dan oploopt speelt geen rol. En zoals altijd kunnen anderen de boel weer opknappen, moeder, broer, vrienden, enz,.. Of denk je dat dit de eerste keer is dat broer lief geld leent en het nooit meer terug ziet. Net zoals haar moeder, dat straalde van haar gezicht af, toen ze 561 huur moesten betalen,,,,nee a.u.b. toch niet weer!! Vergeet niet Jan, voordat dit op TV komt, speelt dit al jaren natuurlijk, die schulden zijn niet van vorige week. En dan kan men de Gemeente/woningbureau wel de schuld geven, maar wat hadden zij dan moeten doen? Men heeft al 5 keer eerder een aanmaning gekregen, men reageert daar niet op. (en dat komt niet zo maar... die aanmaningen) Sterker nog, volgens het duo was de huur betaald... dan is er behoorlijk wat MIS. Maar daarom hoop ik op een mooie oplossing voor hun. Maar.............

Offline jan

• Global Moderator
  • Top Poster
    • View Profile
    • Schulden-vrij
« Reply #85 on: August 31, 2014, 05:34:04 PM »
 Je snapt mijn punt en irritatie nog niet, een dubbeltje op zijn kant is niet de werkelijkheid.

Iemand die in de schulden zit, heeft geen behoefte aan een veroordeling. Jou reacties voldoen niet aan het reglement van het forum, dus we nemen afscheid van elkaar.

« Last Edit: August 31, 2014, 06:14:52 PM by jan »
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Offline gewoon

• VIP-2
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #86 on: August 31, 2014, 06:33:37 PM »
Ha wat zal ik eens zeggen, ik bekijk dit programma niet, ook niet in herhaling misschien wel uit respect voor de jonge mensen en naasten,  die wel verder moet na zo,n uitzending.

Op het verhaal van harry ga ik dan ook niet op in, dat is voor RTL4 hoe deze dit rijmen met hun geweten,  welke reactie,s en enorme gevolgen dit heeft.

Knibbel,s antwoord raakt mij dan ook en ben er dankbaar voor dat daar een forum voor is.

Offline nooitmeer

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #87 on: August 31, 2014, 07:02:00 PM »
Beste Harry,

Nu doe je het weer. Je veroordeeld mensen op de verkeerde keuzes die ze in hun leven gemaakt hebben. Iedereen maakt verkeerde keuzes in hun leven, bij de één pakt dat negatiever uit dan bij de andere. En in het geval van deze mensen pakt het heel vervelend uit.

De essentie van dit forum is dat je hier anoniem kunt uitkomen voor de verkeerde keuzes die je in je leven hebt gemaakt zonder je hier voor te schamen omdat er velen zijn waarbij dit is overkomen.
De lotgenoten zullen dan vaak vrijblijvend advies geven over welke paden je kunt bewandelen om de (financiele) problemen die in het verleden zijn ontstaan op te kunnen lossen met of zonder hulp van buiten af. Daar slaagt dit forum enorm goed in.

Waar mensen niet op zitten te wachten is dat ze wederom verwijtende berichten moeten lezen. Dit hebben ze al genoeg gehoord en zullen ze ook nog heel vaak moeten aanhoren.
Dit is een forum van schuldenaren voor schuldenaren in alle soorten pluimage. Maar ze hebben over het algemeen wel één ding gemeen: ze hebben respect voor elkaar omdat alle personen in meer of mindere mate in het zelfde schuitje hebben gezeten of nog steeds zitten.

@Jan.

Ik las pagina 6 pas nadat ik dit heb geschreven... we zeggen het zelfde maar ik heb enkel wat meer woorden nodig ;-)
« Last Edit: August 31, 2014, 07:09:01 PM by nooitmeer »
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Offline jan

• Global Moderator
  • Top Poster
    • View Profile
    • Schulden-vrij
« Reply #88 on: August 31, 2014, 07:45:18 PM »
Ik las pagina 6 pas nadat ik dit heb geschreven... we zeggen het zelfde maar ik heb enkel wat meer woorden nodig ;-)

We denken hetzelfde!

Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Offline Marjan12

• Top Poster
    • View Profile
Dubbeltje op zijn kant
« Reply #89 on: September 16, 2014, 09:11:58 PM »
Wat vinden jullie van de aflevering van dubbeltje op zijn kant? Ik vind het allemaal niet realistisch.

Recente Berichten

Re: Overgang minnelijk traject naar Wsnp en 'onjuist handelen'! by jan
Yesterday at 11:21:04 PM

Re: Betalingsregeling Belastingdienst na aankondiging loonbeslag by chapter
Yesterday at 07:14:23 PM

Re: Overgang minnelijk traject naar Wsnp en 'onjuist handelen'! by Jacob
Yesterday at 05:46:54 PM

De ACM waarschuwt voor incassobureau Pay Care by redactie
Yesterday at 05:27:48 PM

Re: Betalingsregeling Belastingdienst na aankondiging loonbeslag by utrecht91
Yesterday at 05:09:01 PM

Re: LoanRider by NietEenVanJullie