+-

Author Topic: Kleine dingen om blij van te worden.  (Read 362336 times)

Offline burningspirit

• Vip Members
  • Top Poster
  • Be a glow and burning spirit (Rom.12:11)
Re: Kleine dingen om blij van te worden.
« Reply #390 on: September 15, 2014, 12:36:15 AM »
Vandaag mijn dochter geholpen met iets waar ze al een poos mee zat: een doorlopend krediet dat ze heeft gekregen omdat ze een computer nodig had voor haar opleiding. Ze krijgt Wajong en Studiefinanciering en wilde weten wat ze per maand overhield om alvast te gaan aflossen op het krediet. Het krediet werd afgesloten mede op advies van de begeleiders van Capito (begeleid wonen voor MBO studenten met autisme), die op hun beurt nu geen tijd meer over hebben om haar met dit soort vragen te helpen. Dus vroeg mijn dochter mijn advies. Vanavond zag ik het contract en mijn mond viel open. Van de duizend euro die beschikbaar was, heeft ze 800 opgenomen voor de computer en nog iets voor haar woonruimte wat ze echt nodig had. Dit was in september 2013. Nu is de stand van het krediet al 868  euro......8.3 % rente....! Pas over 7 jaar hoeft ze te gaan betalen: minimaal 20 euro per maand, zijnde rente en een klein beetje aflossing....... pfoeh, dit soort dingen zou ook verboden moeten worden, vind ik, maar ja, wie ben ik?

Dankzij mijn oefeningen van de laatste tijd kon ik haar voorrekenen dat als ze doet wat in het contract wordt aangeboden, ze straks zo ongeveer dubbel zo veel krediet heeft dan ze oorspronkelijk heeft geleend. Ze zei: nou dat is dan lekker voor ze, ze verdienen goud geld aan mij.....! Ik heb haar een compliment gemaakt voor de zeer verstandige vraag. We hebben samen alles doorgerekend en kwamen tot de conclusie dat het voor haar op dit moment mogelijk is om met een maand of 8-9 het hele krediet weer op 0 te hebben. Niet pas over zeven jaar beginnen maar nu al dus....!Ze was zó blij! Heeft direct de betalingsopdrachten ingepland en alles zó geregeld dat ze nu op haar huishoudrekening (de enige waar ze een pasje van heeft) elke week een vast bedrag stort en gaat kijken of dit voor haar werkt. Met de maandbegroting en het overzicht van haar maandelijkse inkomsten en vast lasten, die ze zelf in een formulier heeft gezet van iets dat geloof ik Evernote heet, is het voor haar een hele geruststelling.

Ik ben zo ongelooflijk trots op die kids van mij, die niet in dezelfde kuil vallen, als wij, hun ouders hebben gedaan!

Een paar weken geleden werd ik ook al gebeld door mijn oudste, onze zoon, die bezig was met zijn belastingaangifte. Hij is ZZP-er en heeft tevens een baan in de horeca. Via zijn eigen bedrijfje verleent hij diensten (zoals bijvoorbeeld stands opbouwen en weer afbreken, host zijn op een beurs, fotomodel voor HBA, kappersmodel voor een landelijke kappersorganisatie, productieassistent bij groot evenement en dergelijke) en moet hij natuurlijk OB en IB aangifte doen. Hij belde mij en ik wist het antwoord. Ook hij blij  ;D

De derde, die ook al is uitgevlogen organiseert alles wat los en vast zit bij elkaar. Ik ben zo verbaasd over wat deze dochter allemaal presteert, dat ik er soms een beetje bang van wordt. Maar ik geniet wel als ik het allemaal zie gebeuren en vind het ongelooflijk knap.

Zonder uitzondering zeggen ze: wij hebben zó veel van jullie geleerd! Om te beginnen natuurlijk hoe het niet moet, maar nu ook zeker hoe wij kunnen voorkomen om in dezelfde ellende te geraken als jullie. En daar wordt ik dan weer blij van..... hebben we toch nog iets goeds gedaan.... ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Offline Knibbel

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #391 on: September 15, 2014, 09:08:46 AM »
Een lieve vriendin van mij heeft te horen gekregen dat ze die vreselijke ziekte kanker heeft. Afgelopen week is ze geopereerd en hebben ze alle tumoren succesvol verwijderd. Visueel zijn er verder geen uitzaaiingen geconstateerd, maar de definitieve uitslag hiervan kunnen ze pas over een week geven.

Ondanks dat het nog wat spannend blijft voor mijn vriendin ben ik toch heel blij en vooral dankbaar dat dit eerste gedeelte in ieder geval positief verlopen is. En ook al blijkt er straks dat er geen verdere uitzaaiingen zijn, ze gaat toch een hele zware periode van bestraling en chemo tegemoet.

Maar ze begint weer hoop te krijgen en voelt haar krachten weer sterker worden om het zware komende jaar aan te kunnen. Ze heeft weer haar positieve instelling teruggevonden. Ik vind haar een echte kanjer, ze geeft niet op.... 
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Schulden Forum

« Reply #391 on: September 15, 2014, 09:08:46 AM »

Offline tuthola

• Vip Members
  • Top Poster
    • Schuldenvrij certificaat
« Reply #392 on: October 09, 2014, 01:38:43 PM »
Ik heb afgelopen maand meegedaan aan het zonnestraaltje vd maand op fb site van bijstandsgerechten.
En ja hoor laat ik nou een zonnestraaltje winnen, deze maand was het een bon naar keuze a 20 euro ik heb een bon van de Action gevraagd zodat ik ook is een keer iets leuks voor in huis kan kopen.
Helemaal blij mee :-)

Offline Marjan12

• Top Poster
« Reply #393 on: October 09, 2014, 06:03:34 PM »
Bij action kun je kun je nog wat kopen voor €20  ;D

Offline flits

• Top Poster
« Reply #394 on: October 09, 2014, 06:27:20 PM »
foto's van London eindelijk uitgezocht en op facebook gezet en er kwamen leuke reacties op
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Schulden Forum

« Reply #394 on: October 09, 2014, 06:27:20 PM »

Offline Lizayra

• Top Poster
« Reply #395 on: October 19, 2014, 07:55:37 PM »
Onze huurwoning is net gerenoveerd. Mooie badkamer, toilet, plafonds in de slaapkamers enz en ook de buitenkant is opgeknapt.
Alleen de keuken niet, we hebben nu een 45 jarige hoekkeuken erin met veel kastjes en konden een klein blokje van 3 onder-en 3 bovenkastjes krijgen. En alleen tegen 1 wand waardoor we nergens meer een tafeltje kwijt zouden kunnen.
Dus hebben we die keuken geweigerd en gezegd dat we er zelf wel eentje zouden plaatsen, eentje die wel geschikt is voor een groot gezin (6 tot 8 man).

Maarja, weinig centjes natuurlijk dus makkelijk zou het niet worden.

Gisteren gereageerd op een advertentie op marktplaats, en vanmiddag werden we terug gebeld: voor 50 euro mogen we een mooie U-vormige keuken kopen, compleet met aparatuur!
Die man had al veel handelaren aan de telefoon gehad maar gunde het ons meer :) .

Morgen gaan we kijken, en als het goed is kunnen we hem over 2 weken ophalen.

Offline marco

• Global Moderator
  • Top Poster
« Reply #396 on: October 19, 2014, 08:35:25 PM »
Wat fijn voor jullie, er zijn nog goede mensen, die aan een ander durven te denken!
Marco en Bianca

Offline Chrissie

• Vip Members
  • Top Poster
  • waar een wil is, is een weg
« Reply #397 on: December 06, 2014, 08:59:59 AM »
Ben hartstikke trots op mijn man en kinderen.

Van de week hebben we loodjes getrokken voor sinterklaas en als boodschap had ik meegegeven dat het geen geld mocht kosten dat het zelfgemaakt moest worden.

Mijn man is heel hard op het werk samen met een collega aan de slag gegaan, van afval hout hebben ze een kerstboom gemaakt met op de voorkant plankjes waar waxine lichtjes in kunnen.
Onze zoon heeft een grote spaarpot voor zijn vader getimmerd, van een wandplaat die over was van ons  huis.
Dochterlief heeft voor haar broer een bakje getimmerd samen met haar vader voor op zijn bureau , hier kon hij van allerlei frutsels indoen zoals pennen, gummetjes e.d
Zelf heb ik voor onze dochter een hele mooie kerst kaart gemaakt van een sneeuwpop. 

Het was een hele geslaagde avond vooral omdat iedereen zat te genieten omdat mijn man de waxinelichtjes in een doosje had gedaan en hem gigantisch had verpakt met plakband en kranten en piepschuim van het werk en ik kon maar blijven scheuren.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Offline Boeddha

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #398 on: December 06, 2014, 09:27:38 AM »
Wauw wat prachtig! Super Chrissie!
Be strong, have faith!

Schulden Forum

« Reply #398 on: December 06, 2014, 09:27:38 AM »

Offline tuthola

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #399 on: December 06, 2014, 09:36:59 AM »
Wat een leuk idee om zo voor elkaar een zelfgemaakt kado te maken, zo zie je maar gezelligheid hoeft niet veel te kosten :-)

Offline Lizayra

• Top Poster
« Reply #400 on: December 06, 2014, 10:02:47 PM »
Wat leuk Chrissie, mijn zoon heeft een bijbaantje bij een kringloopwinkel en moest afgelopen week stapels afgekeurde pallets uit elkaarhalen. Ook daar gingen ze kerstbomen van timmeren.

Nou, onze peperdure keuken staat inmiddels in de garage. Manlief heeft vorige week de oude keuken eruit gesloopt, vandaag een muur afgesmeerd en hopelijk kan hij morgen vast een gedeelte van de nieuwe keuken plaatsen. Morgen even foto's maken van de inbouw gaskookplaat en de inbouwoven. Die hebben we niet nodig dus kunnen verkocht worden. Dus met een beetje geluk hebben we onze keuken straks gratis ;) .

Offline jan

• Global Moderator
  • Top Poster
    • Schulden-vrij
« Reply #401 on: December 06, 2014, 10:38:21 PM »
Klinkt heel goed, soms heb je net dat beetje geluk nodig, om het leven leuker te maken.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Offline tuthola

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #402 on: December 18, 2014, 11:26:25 AM »
Vanavond kerst diner bij mijn paps in het bejaarde/verzorgingshuis met paps, 3 zussen en schoonzus, ik hoop voornamelijk dat mijn vader het naar zijn zin heeft met ons  ;D

Offline tuthola

• Vip Members
  • Top Poster
« Reply #403 on: December 28, 2014, 10:42:39 AM »
Ik kreeg met de kerst een december kraslot, laat ik nou 50 euro winnen !!
Ik wilde eigenlijk een nieuwe winterjas, die ik nu aanheb valt uit elkaar maar van de buitenkant zie je dit niet dus dacht ik doe er nog wel een winter mee, van de 50 euro ga ik  vd week kijken of ik in de aanbieding een jas kan scoren :-)

Offline An0niempje

• Top Poster
« Reply #404 on: December 28, 2014, 01:50:05 PM »
Dat is nog eens een leuke meevaller.
Bij winkels als M&S of de C&A hebben ze vaak leuke jassen die niet al te duur zijn. :) Mijn laatste zelf gekochte winterjas heb ik 3 jaar geleden bij de C&A vandaan en iedereen vond het een leuke jas :)
Eigenlijk was ie alleen niet (meer) zo warm voor het bezorgen van de post, maar dat dit jaar op kunnen lossen met een jas van mijn tante.
Die zou een paar jaar geleden samen met mijn moeder een weekje naar de sneeuw gaan, had ze een hippe, warme (dure  :o) jas voor gekocht en toen ging mijn tante niet mee en werd de jas nooit gedragen. Dat vond mijn tante ook zonde en zo had ik deze winter een nieuwe, heerlijk warme jas :)

Buiten is het nu prachtig met de zo op de sneeuw :) Zo even naar de Uiterwaarden om een luchtje te scheppen :)
« Last Edit: December 28, 2014, 01:51:40 PM by An0niempje »

+-User

Welcome, Guest.
Please login or register.

Forgot your password?

+-Stats ezBlock

Members
Total Members: 3114
Latest: Mevrouwnijntje
New This Month: 4
New This Week: 2
New Today: 0
Stats
Total Posts: 44147
Total Topics: 5527
Most Online Today: 192
Most Online Ever: 343
(August 02, 2018, 03:59:07 PM)
Users Online
Members: 4
Guests: 186
Total: 190

Laatste berichten

Minnelijk Traject en Individuele inkomsten toeslag? by jan
Yesterday at 10:06:02 PM

betaling herinnering by Marjan12
December 12, 2018, 11:17:21 PM

leefgeld schulden stand by flits
December 09, 2018, 09:48:34 AM

Slotuitdelingslijst by jan
December 08, 2018, 04:28:21 PM

Dit zijn wij by jan
December 07, 2018, 06:33:23 PM

Mijn Schulden meter by marco
November 30, 2018, 02:08:46 PM

Consumentennieuwsbrief nov: Dit moet je weten over nazorg en serviceabonnementen by redactie
November 24, 2018, 11:10:09 AM

Schuldhulpverlening van gemeenten nog niet op orde by redactie
November 23, 2018, 10:37:17 AM

Slechts 5% van de koopwoningen bereikbaar voor starter HBO/WO by redactie
November 23, 2018, 10:33:30 AM

Boete voor flitskredietaanbieder Inpetto by redactie
November 22, 2018, 07:01:58 AM

Betekent dit huisuitzetting? by jan
November 21, 2018, 08:49:55 PM

Stress en hartkloppingen by chapter
November 16, 2018, 09:48:39 PM

Aflossingsschema Doorlopend Krediet by JMSchuld
November 14, 2018, 04:28:33 PM

Werk en wsnp by Joost
November 10, 2018, 04:23:19 PM

Wijziging vtlb bij wijzigingen in het salaris? by chapter
November 03, 2018, 11:50:37 PM

Beslag rekening belastingdienst tijdens budgetbeheer GKB by Samm
November 01, 2018, 07:32:36 PM

Netflix by equestrian
October 28, 2018, 09:17:23 PM

Slotuitdeling lijst by jan
October 28, 2018, 08:15:37 PM

Kleine dingen om blij van te worden. by willy
October 26, 2018, 06:06:35 PM

wat mag de deurwaarder by sacredfour
October 25, 2018, 09:09:04 AM

Beperkte leesvaardigheid zorgt voor belemmering bij aanpak schulden by equestrian
October 19, 2018, 12:43:21 PM

Willy by Katniss
October 19, 2018, 11:06:52 AM

Wanprestatie? by willy
October 19, 2018, 08:25:27 AM

Hoe komen jullie de feestdagen door? by marco
October 17, 2018, 11:33:00 PM

Mijn schuld is verjaard. by Incasso_deskundige
October 02, 2018, 09:15:50 PM

Incasso/deurwaarderskantoor reageert zeven jaar later op onterechte incasso. by Groezel
September 29, 2018, 01:17:54 PM

Kinderbijslag by Samm
September 23, 2018, 05:53:26 PM

Kopen op afbetaling bij webwinkels moet veranderen by Stil-verdriet
September 23, 2018, 05:29:09 PM

Schuldhulpverlening van gemeenten nog niet op orde by Joost
September 15, 2018, 12:33:20 PM

Burger mag niet in de knel komen door digitaliserende overheid by redactie
September 15, 2018, 10:22:50 AM