+- +-

Recent Topics

Verjaardag Leden en Leden Nieuws Forum by admin
Today at 01:03:55 AM

'Banken moreel verplicht om hypotheeklast klanten te verlagen' by nooitmeer
Yesterday at 10:29:42 PM

Kassa: Zorgmijders krijgen het steeds slechter by jan
Yesterday at 03:36:13 PM

leefgeld schulden stand by flits
Yesterday at 03:27:39 PM

Mijn brul van angst, en mijn schreeuw voor hulp. by MathiasRots
Yesterday at 03:22:23 PM

Todays Birthdays

Artikelen

Wanneer weer gerust ademen?
Rating (None)
Comments 0
Views 1023
By: Knibbel
Date December 28, 2012, 11:02:17 PM
Geef nooit je bankrekening of bankpas af
Rating *****
Comments 0
Views 4303
By: peter
Date September 13, 2011, 07:52:00 PM
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening
Rating *****
Comments 0
Views 6272
By: Dick
Date June 02, 2011, 09:01:23 AM
De Wet schuldsanering natuurlijke personen (WNSP)
Rating *****
Comments 0
Views 6047
Date March 27, 2011, 10:28:00 PM
Het Minnelijk traject
Rating ****
Comments 0
Views 5507
Date February 27, 2011, 09:51:14 PM
Case Incasso kosten (Rapport Voorwerk II)
Rating *****
Comments 1
Views 4256
By: Ton
Date August 01, 2010, 10:29:26 AM
BKR coderingen
Rating *****
Comments 1
Views 7806
Date May 30, 2010, 02:43:56 PM
Cre?ren van Financieel Overzicht
Rating *****
Comments 3
Views 5408
By: peter
Date May 09, 2010, 04:14:24 PM

Author Topic: Cashper  (Read 143016 times)

Online sacredfour

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
Cashper
« on: December 26, 2013, 10:37:56 AM »
Cashper voorheen Heeleen heeft zijn alg. voorwaarden veranderd.
Ik denk dat dit een direct resultaat is van de Ferratum/Heeleen brief die wij hier op het forum hebben staan. Deze alg. voorwaarden zijn nogal tegenstrijdig. Heeleen, onder toezicht van de AFM, gaat doodleuk door met haar duistere praktijken, maar nu onder een andere naam: Cashper

Ik kom deze, nogal tegenstrijdige bank voorwaarden tegen:
Alle geschillen tussen Partijen met betrekking tot de Kredietovereenkomst dan wel de Voorwaarden, zullen worden behandeld en beslecht door de rechtbanken van Nederland.

Deze Voorwaarden zijn onderworpen aan en zullen worden geïnterpreteerd in overeenstemming met de wetten van Malta.

Deze bank probeert onder de regels van de AFM uit te komen door zich te beroepen op de wetten van Malta. Bij in gebreke van zijn klanten wil de bank zijn schuldenaren liever voor de Nederlandse rechter zien.

Novum Bank Limited
Ga je naar hun website voor een lening dan kom je al gauw in hun “super bundel” terecht. Voor deze snelle afhandeling van jouw kredietaanvraag betaal je 312% rente. Heb je niet al te veel haast, wat bij de meeste krediet aanvragers niet het geval zal zijn, dan betaal je 194% rente. Heb je alle tijd in de wereld en ben je bereid een lange aanvraag procedure te doorlopen dan betaal je 14% rente. We kunnen dus gerust stellen dat ook hier weer het krediet niet aan een toetsing van de wettige regels van de AFM voldoet. Vandaar dat ik bij deze ook de oorlog verklaar aan Cashper. Ik zal binnenkort de Ferratum/Heeleen brief aanpassen voor Cashper.

Heb je een lening afgesloten met Cashper laat het ons weten!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Online sacredfour

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
Re: Cashper
« Reply #1 on: December 26, 2013, 10:55:26 AM »
Omdat de voorwaarde van het gekozen recht betrekking heeft op alle voorwaarden, kan niet gesteld worden dat in geval van een geschil, alleen deze voorwaarde nietig is, maar de rest nog wel van toepassing. M.a.w. alle voorwaarden zijn dat nietig. Het resultaat is dat de overeenkomst nietig is. Als Cashper dan het geschil aan de Nederlandse rechter wil voorleggen, kan er maar een conclusie zijn en dat is dat er geen overeenkomst is en dat het geleende bedrag zonder de bijkomende kosten moet worden terugbetaald. De kosten van de procedure moeten dan Cashper worden aangerekend.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Offline jowie46

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #2 on: December 26, 2013, 11:22:02 AM »
Grappig!

Ik zou wel eens die mensen tegen over mijn willen gewoon voor een goed gesprek! ;)

Maar heeleen was voorheen voorschotje!, dus dit is de derde overstap.
Knap aan de ene kant aan de andere kant ook wel weer zielig.
Maar mijn gevoel zegt mensen die achter deze praktijken zitten zijn en of hebben geen Nederlandse hart.

Online sacredfour

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #3 on: December 26, 2013, 03:04:21 PM »
hier de voorlopige ingebrekestelling aan Cashper:
Stuur ook een brief naar Cashper in Nederland

Novum Bank Limited,
160, Triq ix-Xatt, Ta 'Xbiex, Gzira, GZR 1020, Malta

Betreft <rekeningnummer…….> en ingebrekestelling onder voorwaarde

Geachte heer, mevrouw,

Er is bij mij twijfel ontstaan over de handelswijze van Novum Bank Limited,
Hierna te noemen: Cashper. 
Ik denk dat ondanks de alg. voorwaarden die verwijzen naar het Maltees recht, er niet voorbij kan worden gegaan aan de bescherming die RomeI Verordening in art.6 de Nederlandse consument biedt.
In dat geval heeft de Nederlandse kredietnemer recht op bescherming en mag het Krediet getoetst worden aan het Besluit kredietvergoeding jo.art.35 WCK
Volgens de AFM moeten de extra kosten die de kredietverstrekker in rekening brengt gewoon worden gezien als rente. Bij de kredietverstrekking volgens “snel”of “gemakkelijk” is dan sprake van woekerrente.  Voordat ik deze lening afsloot bij uw organisatie was ik niet op de hoogte dat de werkwijze van uw organisatie door de AFM als mogelijk onwettelijk wordt gezien. Als ik dit geweten had dan had ik nooit deze lening afgesloten.

In het geval dat er een vordering is die ik wettelijk schuldig ben, dan zou ik deze graag willen voldoen zodra er duidelijkheid is hierover en zodra ik de documenten van u ontvangen heb die inzage geven in:

1. Hoeveel kredieten heeft Cashper tot en met heden verstrekt (uitgesplitst per maand) en in hoeveel gevallen heeft de klant gekozen voor “simpel”, ”snel”, of “gemakkelijk”?
2. Welk bankrekeningnummer(s) houdt Cashper aan voor haar bedrijfsactiviteiten?
3 Welke artikelen uit de alg. voorwaarden van Cashper zijn van toepassing op de Maltese wet?

Is er geen bevredigend antwoord gegeven op mijn vragen over de werkwijze van Cashper dan schort ik mijn betalingen op totdat er duidelijkheid is hierover, of totdat er een uitspraak is van de AFM in een vergelijkende zaak.

Zie ook deze jurisprudentie:
ljn=BV8106
ljn=BW7949
ECLI:NL:RBBRE:2012:BW4484

In het geval dat u deze zaak wil doorzetten verwacht ik dat u de gevraagde documentatie binnen 14 dagen aan mij doet toekomen.

Is hier sprake van woekerrente, dan zal  ik stappen moeten ondernemen om u strafrechtelijk te laten vervolgen, ( Art.285b) en een procedure starten voor schadevergoeding (art 6:106 BW ). Daarbij zal ik de publiciteit zoeken teneinde verdere ruchtbaarheid te geven aan uw handelswijze.

Indien Cashper publiekelijk toegeeft dat het krediet “simpel”en “snel”woekerrentes zijn, ben ik bereid de overeenkomst nietig te verklaren en met u een regeling te treffen voor de terugbetaling van de leensom zonder bijkomende kosten.

U kunt er ook voor kiezen verder van de zaak af te zien. U hoeft dan niet te reageren.
Ik ga er dan vanuit dat u akkoord gaat de zaak te laten rusten.

Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,

teken ik,
…………….

Adres <>
Datum <>

Offline jan

• Global Moderator
  • Top Poster
    • View Profile
    • Schulden-vrij
Heleen.nl
« Reply #4 on: December 30, 2013, 02:36:40 PM »

Geachte Bezoeker,   

Het is vanaf dit moment niet meer mogelijk om een lening aan te vragen bij www.heeleen.nl
Wij hebben op last van de AFM onze dienstverlening moeten staken. Wij zullen u op de hoogte houden van eventuele ontwikkelingen.

De AFM doet goed werk :)

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=UZ3IvaeJH40" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=UZ3IvaeJH40</a>
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Offline mercenary

• + Lid
  • **
    • View Profile
Re: Heleen.nl
« Reply #5 on: December 30, 2013, 02:38:55 PM »
Beste allemaal,

Ik heb een tijd geleden een minikrediet afgesloten  bij Heeleen.nl. Dit was 400 euro. Ik kon iemand garant laten stellen hiervoor, maar ook 100 euro betalen voor garant stelling via Comfort Guarantee. Dit is een bedrijfje gevestigd op Malta. Ze weten heel goed dat niemand een lening wil afsluiten en iemand garant wil laten staan, dus de meesten betalen dus 100 euro. Dus ik moest totaal 500 euro terugbetalen binnen een maand tijd. Dit ging niet. Toen gaven ze mij de optie om te "VERLENGEN". Dat zou mij dus 100 euro kosten en hoefde ik de 500 euro pas een maand later te betalen. Dit heb ik vier keer gedaan. Toen ging het slecht met mij en kreeg ik dus alle brieven, aanmaningen etc.

Hier komt het:

Ik kwam er bij toeval achter via het AFM (autoriteit financiële markten), dat HEELEEN.NL uit de lucht was gehaald met de website. Omdat zij geen bankvergunning hadden om deze mini kredieten aan te bieden. Ook kwam ik erachter dat de WET zegt dat aanbieders van mini kredieten maximaal 15%. ( ik citeer: Het jaarlijks kostenpercentage (= totale kosten die een consument moet maken voor een consumptief krediet (zoals rente, vergoeding voor bemiddelaars, behandelingskosten) uitgedrukt als jaarlijks percentage van het totale kredietbedrag) mag niet hoger zijn dan de maximum kredietvergoeding.) en een mini krediet mag maximaal drie maanden lopen).
Dus ik heb vier maanden lang honderd euro verlengingskosten betaald en moest daarnaast natuurlijk nog de oorspronkelijke 400+100 voor comfort guarantee terugbetalen.

Dat is dus wettelijk te veel. Voor 400 euro hadden ze maar 60 euro kosten mogen rekenen!!!!!! en bij achterstand natuurlijk wel de wettelijke rente...

Dus ik vier maanden lang verlengingskosten betalen wat dus (zie boven). Dus eigenlijk heb ik dit krediet al terugbetaald en mogen zij maar voor 60 euro en wettelijke rente in gebreke stellen!!

NEE, ik krijg een brief van incassobureau Your Collections uit Rotterdam..... De hoofdsom bedraagt nu al ruim 750 euro!

Heeleen.nl heeft eerst 70 euro administratiekosten gerekend voordat ze de vordering aan dit incassobureau gaven. Dus Your Collections begon te rekenen bij 570 euro..... Dat mag wettelijk niet omdat er geen dubbele incassokosten gerekend mogen worden. Als het incassobureau de opdracht binnen krijgt, horen zij de kale hoofdsom te krijgen.

Nu ben ik verder gaan spitten:

Voorschotje.nl - Heeleen.nl - Cashper.nl   EN Your Collection behoren tot de zelfde eigenaren. Verstopt in vele vele B.V's. Dit is allemaal uitgezocht.

Your Collection stuurde mij naar Heeleen.nl met mijn klacht en andersom ook. Terwijl ze in het zelfde pand zitten in Rotterdam!

Verder bood Heeleen.nl mij aan ( terwijl de vordering al aan het incassobureau gegeven was) om 400 euro te betalen aan hun en alles te vergeten. Dit heb ik niet gedaan. Want ze hebben uiteindelijk recht op 60 euro en de wettelijke rente eroverheen....Want ik heb vier illegale verlengingen betaald van 100 euro per maand. Dus de 400 euro die ik gestort kreeg hebben ze al terug.

Verder is Comfort Guarantee ook van de zelfde mensen. Het is een brievenbus firma op Malta. Op papier. Dit om de Nederlandse regelgeving te ontwijken ten aanzien van de hoogte van de kosten op het minikrediet.

Heeleen.nl is doorgestart e is nu bekend als CASHPER.NL. Ook van dezelfde eigenaren. Ze hebben bij Cashper.NL een nieuwe truc bedacht. Nu hebben deze eigenaren (ik geloof minimaal drie uit UK, NL (stroman) en Hongkong, waarvan er eentje is met een eigen restaurant in de UK) een BANK opgericht op Malta. De NOVUM Bank. Nu hebben ze dus zogenaamd een bankvergunning om wel in NL te opereren.

Al met al gaat het om vele vele bedrijfjes die met elkaar verweven zijn.

Ik heb net voor kerst een nieuwe brief gekregen van CIB incassobureau.

Hierin wordt ik verzocht om 680 euro over te maken. Dit bedrag is zomaar ineens minder dan de ruim 750 euro van Your Collections incasso. Mogelijk van dezelfde eigenaren maar ga ik nog uitzoeken......

Ik ben nu een artikel aan het voorbereiden om dit via via landelijk uit te leggen. TV en krant.

Mijn advies is om te betalen wat je hoort te betalen. In mijn geval heb ik 60 euro openstaan en de wettelijke rente hierover. En geen 500 en toen 570 en toen 750 en nu weer 680 euro. Want ik heb vier keer 100 euro betaald als verlenging. En ze mogen maximaal 15 % rekenen aan winst. Hoe ze dit ook noemen, administratie kosten, kredietvergoeding of appeltje voor de dorst....maximaal 15% winst boven op het geleende bedrag. En ja, als je te laat bent....ook de wettelijke rente.

Trap er niet in. Betaal niet. En neem een advocaat of jurist in de armen. Kan dit niet? geen nood! Als ze naar de rechter stappen, kan jij je verhaal doen. Bewaar en PRINT alvast ALLE overschrijvingen, betalingen, brieven, emails ALLES! orden het en zorg dat je op internet alle bewijzen print. Zoek de wettelijke maximale vergoeding die ze mogen vragen en print dit. Kijk op AFM.nl voor veel info over mini kredieten. Maar heb je hetzelfde als ik? BETAAL NIET.

Offline sandy59

• Goud
    • View Profile
« Reply #6 on: December 30, 2013, 03:08:02 PM »
@mercenary. .dit lijkt precies opmijn verhaal..ik heb destijds ook vierhonderd euro geleend bij Heeleen en daarna vijf maand lang honderd euro terugbetaald. ..dus heb ik eigenlijk de lening al  terugbetaald. ..ook liep mijn dossier eerst via your collection en ook ik kreeg vlak voor kerst bericht van het cib...met idd minder bedrag....ze zeggen trouwens bij Heeleen dat die honderd euro die we per maand betaald hebben een rollover systeem is je betaald alleen de kosten voor de lening maar dus niet de lening zelf????...Als ik niet direct betaal gaat het naar de rechter dreigen ze nu....

Offline mercenary

• + Lid
  • **
    • View Profile
« Reply #7 on: December 30, 2013, 03:50:30 PM »
@mercenary. .dit lijkt precies opmijn verhaal..ik heb destijds ook vierhonderd euro geleend bij Heeleen en daarna vijf maand lang honderd euro terugbetaald. ..dus heb ik eigenlijk de lening al  terugbetaald. ..ook liep mijn dossier eerst via your collection en ook ik kreeg vlak voor kerst bericht van het cib...met idd minder bedrag....ze zeggen trouwens bij Heeleen dat die honderd euro die we per maand betaald hebben een rollover systeem is je betaald alleen de kosten voor de lening maar dus niet de lening zelf????...Als ik niet direct betaal gaat het naar de rechter dreigen ze nu....

Beste Sandy,

Helemaal niets van aantrekken. Wel belangrijk: Print alle! betalingen van je internetbankieren en ook dat je de 400 euro ontvangen heb. (rekeningoverizcht) daarnaast alle emails die je gekregen hebt ( alle aanmaningen en facturen!) ook uitprinten. alles op volgorde zetten. En OOk alle emails die je gestuurd hebt. Probeer ook alle data en tijden van telefoontjes te noteren, alhoewel dit geen bewijs is, maar extra.
Zorg dat je het volgende goed uitzoekt en uitprint:
1. op de site van de AFM artikel waar staat dat in 2011 wet gewijzigd is en dat ze max 15% mogen rekenen als winst bovenop het krediet. Dus voor jou als je 400 geleend hebt net als ik moet je dus eigenlijk 460 terugbetalen. Aangezien jij 500 hebt betaald (100 per maand om te verlengen), heb jij 40 euro teveel betaald! (wettelijke rente van 3% heb ik even niet gerekend maar dat is bijna niets.)

Onthou goed: In de wet staat over minikredieten dat alle kosten die zij rekenen welke te maken hebben met kosten voor dit krediet inbegrepen horen te zijn in deze 15%. Dus ze hebben niet volgens de Nederlandse wet gehandeld. Want 400 euro lenen en vervolgens ons elke maand 100 euro voor een maand verlenging in rekening te brengen mag dus niet. Ze zijn natuurlijk niet voor niets (heeleen.nl) uit de lucht gehaald door de AFM. Hoe ze het ook noemen maakt niet uit. Verlengingskosten of admin kosten etc.

Daarnaast belangrijk:

Bij mij was het 400 euro lenen en 500 terugbetalen. Omdat er niet betaald werd heeft Heeleen.nl 70 euro admin kosten gerekend. deze 70 euro is meegegaan (bij jou denk ik ook) naar Your Collection incassobureau. Dus de hoofdsom bij Your collection werd voor mij 570 euro. En daar bovenop hun "wettelijke incassokosten". Dat zijn DUBBELE incassokosten en wettelijk niet toegestaan. Dus Your Collection had bij mij dus als hoofdsom 500 moeten aanhouden....Dit is altijd zo. Maakt niet uit hoe het genoemd wordt: administratiekosten of incassokosten of herrineringskosten, deze kosten als een bedrijf het uit handen geeft aan een incassobureau mogen niet gerekend worden omdat deze wettelijk als incassoosten worden aangemerkt en dus dubbele incassoosten zijn. Mochten ze het voor de rechter brengen dan heb je alle bewijs en weet je wat je moet zeggen. Zorg dat je alles print en bijelkaar hebt liggen. Misschien heb je het pas over maanden nodig.

Verder:

Ik heb heel diep gespit naar al deze bedrijfjes. Your Collection, voorschotje en heeleen en cashper.nl
Via via via zijn ze allemaal aan elkaar gelinkt met B.V.'s. Ik ben maar gestopt omdat het erg veel wordt.

UPDATE:

Zojuist gebeld met CIB incassobureau en volgende vragen gesteld:

1. Waarom geeft incassobureau Your Collections het dossier aan jullie? Van incassobureau naar incassobureau?
antwoord: zij zijn een klant van ons

2. aangezien your collection incasso van dezelfde eigenaren is als heeleen.nl waarom zouden ze dan nu het dossier weggeven aan een derde partij als CIB incassobureau??
: OMDAT CIB mogelijk ook van dezelfde kliek is.(mijn antwoord)

3. Mijn vraag aan CIB:
Waarom is het bedrag van de vordering nu weer lager dan your collections?
Antwoord van CIB: dat weet ik niet

4. Mijn vraag aan CIB:
Is het dossier nu bij jullie omdat CIB lijkt op CJIB (incassobureau van Justitie) en dat mensen nu denken dat het nu serieus wordt en schrikken van de naam?
antwoord CIB: geen antwoord

5. Als u bezwaar wilt maken dan kunt u ons een email sturen met uw bezwaar.

6. Ik: Ik denk niet dat ik dat doe want mijn bezwaar dat ik opgelicht ben is al bekend bij Your collection.
Antwoord: Dat moet u dan verder zelf weten.

Dit alles heel nors, boos en gepikeerd.

Ik doe er niets meer mee.

mijn bewijs is rond qua papierwerk en ze zoeken het maar uit. Ik slaap er niet slechter om, omdat ik tenslotte al 400 euro heb betaald. In theorie moet ik alleen nog 60 euro betalen (de max. 15% die ze mogen rekenen en nog wat wettelijke rente van 3 %) dus zij krijgen nog ongeveer 100 euro van mij)

Maar van jou Sandy......

Helemaal niets......

UPDATE

Online sacredfour

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #8 on: December 30, 2013, 05:02:20 PM »
mercenary,
Misschien is het verstandig deze discussie verder te voeren op het nieuwe draadje Heeleen wat ik speciaal hiervoor gemaakt heb. Mijn advies is om de Heeleen brief die ik hiervoor gemaakt heb te versturen. Ik zou ook niet te snel zijn met betalen. De ervaring tot nu toe is dat geen van de flitskrediet aanbieders een rechtszaak aandurft, waarom zou je dan betalen?

Offline mercenary

• + Lid
  • **
    • View Profile
« Reply #9 on: December 30, 2013, 05:09:58 PM »
Hai Guys,

Ik heb nu een vraag van wat ik allemaal nu moet doen.
Want dit maakt mij wel bang, moet ik nu contact met ze zoeken en een regeling treven?

Want ik wil ook geen problemen, heb in februari een nieuwe huis en ik wou mijn nieuwe jaar zonder stress beginnen en dit maakt mij wel bang. Krijg ik nu een BKR of hoe zit het allemaal?

Thanks, hieronder is precies wat er op de brief stond en ik heb het overgenomen behalve mijn ouwe adres.

Ik heb een brief gekregen van EDR (BTW op mijn verkeerde oude adres ook nog).

Brief:

Onderwerp      :2e aanmaning
Uw klantnummer   : 6105490

Amsterdam, 24.11.2013

Geachte heer M N,

Ondanks de eerder verstuurde herinnering(en), waarin wij u hebben verzocht het openstaande bedrag te voldoen, is de betaling met betrekking tot onderstaande vordering(en) tot op heden uitgebleven.

*Hoofdsom         :813,81 EUR
   *Kosten garantiestelling   :242,19 EUR

Het is natuurlijk mogelijk dat uw betaling en deze aanmaning elkaar hebben gekruist. In dat geval verzoeken wij u deze brief als niet verzonden te beschouwen.

In verband met het uitblijven van de verschuldigde betaling brengen wij u conform de geldende wetgeving, 40,00 EUR aan incassokosten in rekening.

U dient het openstaande bedrag van 1.096,00 EUR binnen 7 dagen over te maken op ABN-AMRO rekeningnummer 54.72.75.978, IBAN: NL29ABNA0547275978, BIC: ABNANL2A t.n.v. Global Guarantee OU ondervermelding van betalingskenmerk 6105490.

Indien u aan het bovenstaande geen gehoor geeft en wederom in gebreke blijft, zullen wij de totale achterstand ter incasso uit handen geven bij EDR Incasso te Den Haag. Overdracht aan EDR Incasso kan voor u tot gevolg hebben, dat u met een negatieve kredietregistratie in de EDR Databank opgenomen wordt; dit kan betekenen dat u geweigerd kunt worden bij nieuwe kredietaanvragen, zoals bijvoorbeeld aankopen op rekening. Daarnaast zal EDR Incasso aanspraak maken op vergoeding van de wettelijke rente vanaf de verzuimdatum.

Na overdracht dient u eventuele communicatie aan het incassobureau te richten. Global Guarantee OU zal u te allen tijde doorverwijzen naar het incassobureau.

Voorkom onnodige verhogingen en betaal nu.

Met vriendelijke groet,
EDR Incasso

Masyem,

Je kan het volgende doen.

Als het bedrag wat je moet betalen klopt en terecht is natuurlijk. Als je vind dat het bedrag niet klopt, dan stuur je ze een brief of email waarin je bezwaar maakt.
Ik maak bezwaar tegen deze aanmaning omdat .......bijvoorbeeld het bedrag niet klopt etc. etc.

Klopt het bedrag wel?

1. Bel ze op of nog beter, stuur eerst een mail en bel ze de volgende dag op om te vragen of je mail al in behandeling is...

Vraag in je mail om een betalingsregeling. Zeg dat je wilt betalen, maar dat het niet ineens lukt. En dat je graag in termijnen ilt terugbetalen.

Maak termijnen die je echt na kan komen. Dus laat je niets wij maken als zij iets verzinnen. Geef aan hun aan wat je maandelijks kan missen. Bijvoorbeeld 60 of 100 euro.

Geef duidelijk aan dat je een betalingsregeling wilt.

Als je ze belt en iets afgesproken hebt, vraag altijd om een bevestiging per mail. Vraag ook naar de NAAM van degene die je gesproken hebt.

Verder... het is een tweede aanmaning. Dus voordat er "rare" dingen gebeuren kunnen er een x aantal weken voorbij zijn. Dus als je niet zou reageren, duurt het wel even voordat er actie komt.

Maar als het bedrag klopt en je gewoon wil betalen, regel een betalingsregeling. Bijna alle incassobureaus of bedrijven gaan hier wel mee akkoord. Zorg dus wel dat je het kan betalen. Als je maar 50 euro per maand kan missen, zeg dat dan ook. Ze willen liever dat je betaald dan dat er helemaal niets komt.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

En....Je hebt al een huis gekocht toch? Dus als je bekend zou worden bij het BKR maakt dat niet meer uit. Wel als je een tweede hypotheek zou nemen of een lening natuurlijk, maar zolang je de hypotheek die je al hebt gewoon betaald maakt het voor je huidige lening niets uit.

Het is niet zo dat als je nu bekend wordt bij het BKR dat ze je hypotheek of lening afpakken. Geldt dus alleen voor nieuwe toekomstige leningen etc.

Online sacredfour

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #10 on: December 30, 2013, 05:24:17 PM »
Het draadje waar ik naar verwijs heet Cashper, ook voor Heeleen klanten aub hier verder discussiëren.

Offline sandy59

• Goud
    • View Profile
« Reply #11 on: December 30, 2013, 06:53:18 PM »
@sacredfour waarom zou masyem nu de heeleenbrief moeten sturen?...Ik zit in precies hetzelfde schuitje en heb de heeleenbrief allang gestuurd...die zijn ze compleet voorbij gegaan en nu ligt het dus al bij het incassobureau...net zoals masyem ook al zegt hebben we in principe allang betaald...heb zelf bankafschriften waarop te zien is dat ik op 24 januari voor het laatst 400 euro op de rekening heb gehad van Heeleen. ..daarna heb ik dus vijf mnd lang 100 euro per mnd betaald...zoals hun zeggen de kosten van de lening
Ook heb ik zowel your collection en het cib de incassobrief gestuurd waarbij ze ook volledig aan voorbijgaan en dreigen met rechtsmaatregelen. ..maar zolang ik geen acte van cessie heb kunnen ze toch ook niet naar de rechter stappen?

Offline sandy59

• Goud
    • View Profile
« Reply #12 on: December 30, 2013, 06:55:02 PM »
@sacredfour sorry bedoelde mercenary i.p.v masyem..;-)

Online sacredfour

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #13 on: December 30, 2013, 10:51:29 PM »
Het doet er niet toe of ze de Heeleen brief niet inhoudelijk behandelen. het gaat om een aantal juridische aspecten.
In het geval dat er een vordering is die ik wettelijk schuldig ben,
Met andere woorden, je wil pas erkennen dat er een schuld is als zij met bewijzen komen. Zou het ooit tot een rechtszaak komen(wat zeer onwaarschijnlijk is) dan is het belangrijk dat je geen schuld erkent. Je probeert buiten rechte met Heeleen tot een oplossing te komen. Werken zij hier niet aan mee dan wordt dit in hun nadeel gezien.
Indien Cashper publiekelijk toegeeft dat het krediet “simpel”en “snel”woekerrentes zijn, ben ik bereid de overeenkomst nietig te verklaren en met u een regeling te treffen voor de terugbetaling van de leensom zonder bijkomende kosten.
Hier laat je blijken dat je in ieder geval niet weigert te betalen.
Houdt er wel rekening mee dat er een andere brief is voor de oude Heeleen.

Online sacredfour

• Vip Members
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #14 on: December 30, 2013, 10:56:01 PM »
(aan) <>

Betreft <rekeningnummer…….> en ingebrekestelling onder voorwaarde

Geachte heer, mevrouw,

Er is bij mij twijfel ontstaan over de handelswijze van Heeleen.  Ik denk dat Comfort Guarantee  en Heeleen samenwerken als een bedrijf. Ook al omdat u in uw voorwaarden spreekt over Comfort Guarantee als uw “service provider”.
Betekenis service provider: leverancier van diensten rond het Internet.
In dat geval moet men het bedrag voor de garant ook bij de kosten van het krediet optellen. Er is dan sprake van woekerrente.  Ik geef u hierbij een kans om mij bewijzen te geven dat de garantsteller ook daadwerkelijk de bedragen voor de garantstelling ontvangt en bij in gebreke van de kredietnemer, deze bedragen aan de kredietverstrekker overmaakt. Voordat ik deze lening afsloot bij uw organisatie was ik niet op de hoogte dat de werkwijze van uw organisatie door de AFM als mogelijk onwettelijk wordt gezien. Als ik dit geweten had dan had ik nooit deze lening afgesloten.
In het geval dat er een vordering is die ik wettelijk schuldig ben, dan zou ik deze graag willen voldoen zodra er duidelijkheid is hierover en zodra ik de documenten van u ontvangen heb die inzage geven in:

. 1. Hoeveel kredieten heeft Heeleen in de periode 25 mei 2011 tot en met heden verstrekt (uitgesplitst per maand).
a. In hoeveel gevallen heeft de klant gekozen voor een persoonlijke garantiestelling?
b. In hoeveel gevallen heeft de klant gekozen voor een garantiestelling van Comfort Guarantee?
c. In hoeveel gevallen heeft de klant gekozen voor een garantie bij een bank of bij Nationale Borg?
d. In hoeveel gevallen heeft Heeleen na 7 dagen kosten in rekening gebracht wegens het niet nakomen van de aflossing van het krediet?
e. In hoeveel gevallen heeft Heeleen na 14 dagen kosten in rekening gebracht wegens het niet nakomen van de aflossing van het krediet?
2. Een kopie van de samenwerkingsovereenkomst tussen Heeleen en Comfort guarantee. Indien afwezig: een gedetailleerde omschrijving van de gemaakte afspraken (graag specificeren ten aanzien van de te verrichten werkzaamheden, rechten en plichten en vergoedingen).
3. Welk bankrekeningnummer(s) houdt Heeleen aan voor haar bedrijfsactiviteiten?
4. Een overzicht van de totale opbrengsten en de totale kosten van Heeleen vanaf 25 mei 2011 tot en met heden (uitgesplitst per maand).”

Is er geen bevredigend antwoord gegeven op mijn vragen over de werkwijze van Heeleen, dan schort ik mijn betalingen op totdat er duidelijkheid is hierover, of totdat er een uitspraak is van de AFM in een vergelijkende zaak.
Zie ook deze jurisprudentie:
ljn=BV8106
ljn=BW7949

De schuldeiser komt eveneens in verzuim, wanneer hij ten gevolge van hem toe te rekenen omstandigheden niet voldoet aan een verplichting zijnerzijds  jegens de schuldenaar en deze op die grond bevoegdelijk de nakoming van zijn verbintenis jegens de schuldeiser opschort (BW. Artikel 6:59)

Conform art 3.4 van uw alg. voorwaarden betaald  Comfort Guarantee onmiddellijk het opeisbare bedrag aan Heeleen bij verzuim schuldenaar.
Heeleen is daarna dan ook geen partij meer in het geschil.
In het geval dat Heeleen vindt dat ik in verzuim ben en Comfort Guarantee wordt aangesproken verwacht ik dat u dit onmiddellijk aan mij meld.

Comfort Guarantee kan er voor kiezen de zaak in rechte uit te vechten, in dat geval zie ik de gang naar het Nicosia District Court in Cyprus.(conform art 6.2) met vertrouwen tegemoet.
U dient dan rekening te houden met art 6 lid 2a. EVRM. Alle proces stukken moeten in de Nederlandse taal worden vertaald. De verdediging moet door een officiële tolk van het Nederland in het Grieks worden vertaald.
De tussenkomst van een Nederlands incassobureau in dit geschil weinig nut.  Ook de Nederlandse gerechtsdeurwaarder heeft geen bevoegdheid, en dreigen hiermee is zinloos. 

In het geval dat u deze zaak wil doorzetten verwacht ik dat u de gevraagde documentatie binnen 14 dagen aan mij doet toekomen.

Is hier sprake van woekerrente, dan zal  ik stappen moeten ondernemen om u strafrechtelijk te laten vervolgen, ( Art.285b) en een procedure starten voor schadevergoeding (art 6:106 BW ). Daarbij zal ik de publiciteit zoeken teneinde verdere ruchtbaarheid te geven aan uw handelswijze.

U kunt er ook voor kiezen verder van de zaak af te zien. U hoeft dan niet te reageren.
Ik ga er dan vanuit dat u akkoord gaat de zaak te laten rusten.

Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,

teken ik,
…………….

Adres <>
Datum <>

Recente Berichten

R_m_a is jarig vandaag!!! by admin
Today at 01:03:55 AM

Re: 'Banken moreel verplicht om hypotheeklast klanten te verlagen' by nooitmeer
Yesterday at 10:29:42 PM

Re: Kassa: Zorgmijders krijgen het steeds slechter by jan
Yesterday at 03:36:13 PM

Re: leefgeld schulden stand by flits
Yesterday at 03:27:39 PM

Kassa: Zorgmijders krijgen het steeds slechter by MathiasRots
Yesterday at 03:25:52 PM

Re: Mijn brul van angst, en mijn schreeuw voor hulp. by MathiasRots
Yesterday at 03:22:23 PM

Re: 'Banken moreel verplicht om hypotheeklast klanten te verlagen' by MathiasRots
Yesterday at 03:21:39 PM

Re: 112.800 consumenten hebben betalingsachterstand op hypotheek by MathiasRots
Yesterday at 03:12:50 PM

Uitkeringsgerechtigde met schuld komt moeilijker aan het werk by MathiasRots
Yesterday at 03:11:57 PM

Re: Kabinet moet slachtoffers van PGB-Fraude bijstaan by Dick
Yesterday at 02:24:37 PM

Re: Kleine dingen om blij van te worden. by Chrissie
Yesterday at 12:04:38 PM

Re: Mijn brul van angst, en mijn schreeuw voor hulp. by riho88
Yesterday at 10:33:45 AM

Re: Kleine dingen om blij van te worden. by flits