+- +-

Recent Topics

Verjaardag Leden en Leden Nieuws Forum by admin
Yesterday at 01:01:23 AM

Ferratum, onuitroeibaar onkruid by Nietmachine
June 21, 2017, 04:09:39 PM

Te weinig ontvangen aan VTLB by Schuldregeling
June 21, 2017, 01:15:36 PM

Loandome... by sacredfour
June 21, 2017, 08:02:07 AM

Wij wensen Strijder welkom op ons forum!! by admin
June 21, 2017, 03:39:19 AM

Todays Birthdays

Artikelen

Wanneer weer gerust ademen?
Rating *****
Comments 0
Views 4165
By: Knibbel
Date December 28, 2012, 11:02:17 PM
Geef nooit je bankrekening of bankpas af
Rating *****
Comments 0
Views 7043
By: peter
Date September 13, 2011, 07:52:00 PM
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening
Rating *****
Comments 0
Views 9849
By: Dick
Date June 02, 2011, 09:01:23 AM
De Wet schuldsanering natuurlijke personen (WNSP)
Rating *****
Comments 0
Views 8650
Date March 27, 2011, 10:28:00 PM
Het Minnelijk traject
Rating ****
Comments 0
Views 8513
Date February 27, 2011, 09:51:14 PM
Case Incasso kosten (Rapport Voorwerk II)
Rating *****
Comments 1
Views 6644
By: Ton
Date August 01, 2010, 10:29:26 AM
BKR coderingen
Rating *****
Comments 1
Views 11284
Date May 30, 2010, 02:43:56 PM
Cre?ren van Financieel Overzicht
Rating *****
Comments 3
Views 7871
By: peter
Date May 09, 2010, 04:14:24 PM

Author Topic: Ferratum, onuitroeibaar onkruid  (Read 42747 times)

Offline marco

• Global Moderator
  • Top Poster
    • View Profile
Re: Ferratum, onuitroeibaar onkruid
« Reply #255 on: June 15, 2017, 07:42:13 PM »
Blijf zo ver mogelijk bij Ferratum vandaan, dit zijn woekeraars.
Marco en Bianca

Offline Jans15

• Zilver
    • View Profile
« Reply #256 on: June 16, 2017, 01:14:08 PM »
polleke,

Ze hebben al aangegeven dat ze de vordering hebben overgekocht.  Doe een verzoek voor de akte van cessie:

In het geval dat er een vordering is die  ik wettig schuldig ben, dan zou ik deze slechts willen voldoen zodra er hierover duidelijkheid is en zeker pas nadat ik de volgende document(en) van u ontvangen heeft:

Met kennisgeving, dat ik de volgende stuk(ken) van u wenst te ontvangen:

1   Een gewaarmerkte kopie van een wettelijk bindend contract van u en eiseres, n.l. de authentieke - of onderhandse akte waaruit onomstotelijk blijkt dat eiseres deze vordering aan u heeft gecedeerd.

Openbare- of stille cessie, de debitor cessus kan op grond van art. 3:94 lid 4 BW  om nadere informatie vragen.                                                                                                           

Door de akte dient de daarbij te leveren vordering voldoende te zijn bepaald.
In het geval van meerdere cessionarissen, bewijs van “the perfected chain of title”.

Dezelfde mail als Polleke heb ik ook ontvangen. En daarnaast hebben ze (Van der Meer & Philipsen) me vandaag op mijn mobiele nummer gebeld (niet opgenomen).

sacredfour; heb jij een goed plan van aanpak om hiermee om te gaan?!

Offline Youss

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #257 on: June 16, 2017, 03:31:06 PM »
polleke,

Ze hebben al aangegeven dat ze de vordering hebben overgekocht.  Doe een verzoek voor de akte van cessie:

In het geval dat er een vordering is die  ik wettig schuldig ben, dan zou ik deze slechts willen voldoen zodra er hierover duidelijkheid is en zeker pas nadat ik de volgende document(en) van u ontvangen heeft:

Met kennisgeving, dat ik de volgende stuk(ken) van u wenst te ontvangen:

1   Een gewaarmerkte kopie van een wettelijk bindend contract van u en eiseres, n.l. de authentieke - of onderhandse akte waaruit onomstotelijk blijkt dat eiseres deze vordering aan u heeft gecedeerd.

Openbare- of stille cessie, de debitor cessus kan op grond van art. 3:94 lid 4 BW  om nadere informatie vragen.                                                                                                           

Door de akte dient de daarbij te leveren vordering voldoende te zijn bepaald.
In het geval van meerdere cessionarissen, bewijs van “the perfected chain of title”.

Dezelfde mail als Polleke heb ik ook ontvangen. En daarnaast hebben ze (Van der Meer & Philipsen) me vandaag op mijn mobiele nummer gebeld (niet opgenomen).

Vreemd, ik heb namelijk niks meer gehoord maar dan ook een volledige stilte. Wanneer had jij een lening afgesloten bij ze?
Van der Meer is ook een deurwaarderskantoor zie ik op de site maar ook debiteurenbeheer dus misschien opgekocht?

Los van het feit dat ze een incassobureau erop af sturen of debiteurenbeheer is Ferratum geen eiser meer.
Dat zou GG moeten zijn dus zolang die niet aankloppen is er niks aan de hand. Zover ik hun voorwaarden heb doorgelezen over de "leen" overeenkomst met betrekking op de garantsteller. Die betaalt op eerste verzoek uit en verhaalt het dan op de niet verzuimende klant. Dat is namelijk het hele verdienmodel van Ferratum waarmee ze de AFM ontwijken.

Misschien dat SF hier wat op kan aanvullen.

Offline Memeber

• + Lid
  • **
    • View Profile
« Reply #258 on: June 16, 2017, 06:59:14 PM »

Hoe weet jij dan dat zij namens Ferratum hebben gebeld? Het lijkt mij dat iedereen dan een probleem heeft als dit werkelijk zo is. Van der meer & P kan het iedereen moeilijk maken. Ik kan me echter niet voorstellen dat Van der meer met een bedrijf als Ferratum in zee gaat. Ik kan het echter heel goed mis hebben.

Edit: Ik heb even terug gelezen en inderdaad het blijkt dat Van der meer namens Ferratum ook incasso's stuurt. Goed.. bij mij zullen ze als reactie het volgende kunnen verwachten, ''Krijg de xxxxxx en mocht het ooit zover komen dan zie ik u terug in de rechtbank''. Tja dan plukken ze me maar kaal. Veel meer kun je niet plukken.
« Last Edit: June 16, 2017, 07:08:17 PM by Memeber »

Offline Youss

• Top Poster
    • View Profile
« Reply #259 on: June 16, 2017, 08:05:05 PM »

Hoe weet jij dan dat zij namens Ferratum hebben gebeld? Het lijkt mij dat iedereen dan een probleem heeft als dit werkelijk zo is. Van der meer & P kan het iedereen moeilijk maken. Ik kan me echter niet voorstellen dat Van der meer met een bedrijf als Ferratum in zee gaat. Ik kan het echter heel goed mis hebben.

Edit: Ik heb even terug gelezen en inderdaad het blijkt dat Van der meer namens Ferratum ook incasso's stuurt. Goed.. bij mij zullen ze als reactie het volgende kunnen verwachten, ''Krijg de xxxxxx en mocht het ooit zover komen dan zie ik u terug in de rechtbank''. Tja dan plukken ze me maar kaal. Veel meer kun je niet plukken.

Memeber, Ferratum is geen partij meer daar waar de garantsteller hun heeft betaald(zoals hun voorwaarden stellen immers).

Denk dat dit of om een andere zaak gaat bij Polleke nu ik het zo teruglees, en ze mogen niks eisen bij Ferratum. Pas als Global Guarantee als eiser treed dan word het interessant, maar zolang Ferratum eist zou ik me geen zorgen maken.

Ik laat de tips voor vervolgstappen over aan de ervaren.

Zelf zal ik in elk geval niet reageren mocht ik een brief krijgen dat Ferratum eist.

Offline Nietmachine

• + Lid
  • **
    • View Profile
« Reply #260 on: June 18, 2017, 11:43:39 AM »
Helaas ben ik er ook in getuind, maar door onvoorziene omstandigheden lukt het mij niet de vordering op tijd te voldoen. Ik krijg nu regelmatig herinneringen.
De laatste:

Berlin, 18.06.2017

Betreft: Openstaande lening Ferratum

Geachte ****,

Ondanks eerder verstuurde herinneringen is er tot op heden geen (volledige) betaling van uw lening bij Ferratum ontvangen.

Uit uw kredietgeschiedenis bij Ferratum blijkt dat u een goede en betrouwbare klant bent. Om deze reden adviseren wij u om
uw lening bij Ferratum zo snel mogelijk af te lossen. Daarnaast voorkomt u hiermee dat u in de afkoeltijd terecht komt met
als gevolg dat u voor een bepaalde tijd geen lening kunt afsluiten bij Ferratum.

Referentienummer:   ******

Openstaand bedrag Global Guarantee OÜ:   € 718.95

Vervaldatum:   14.05.2017

Wij verzoeken u vriendelijk doch dringend het openstaande bedrag over te maken.

Dit: "Uit uw kredietgeschiedenis bij Ferratum blijkt dat u een goede en betrouwbare klant bent." klopt dus niet. Ben nooit eerder klant geweest daar.

Maar wat kan ik nu doen? Ik heb na de eerste herinnering daar al eens aan de bel getrokken maar kreeg nooit reactie.
Moet ik die mail die op de eerste pagina van dit topic staat sturen en verder niks doen? (Ik heb niet alle pagina's gelezen, was net iets te veel.)

Offline sacredfour

• Moderator
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #261 on: June 18, 2017, 03:48:47 PM »
Nietmachine, ga dit draadje maar eens goed doorlezen.
je zult al je vragen beantwoordt zien.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Offline Nietmachine

• + Lid
  • **
    • View Profile
« Reply #262 on: June 18, 2017, 04:22:33 PM »
Ik zou wel willen, maar voor 18 pagina's heb ik nu echt geen tijd.  :( Kan iemand het samenvatten?  :-X

Offline marco

• Global Moderator
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #263 on: June 18, 2017, 07:14:09 PM »
Ik zou wel willen, maar voor 18 pagina's heb ik nu echt geen tijd.  :( Kan iemand het samenvatten?  :-X

Dan moet je maar tijd maken...........
Marco en Bianca

Offline Nietmachine

• + Lid
  • **
    • View Profile
« Reply #264 on: June 18, 2017, 11:35:37 PM »
Na 15 pagina's weet ik voldoende, snap nu ook waarom mij aangeraden werd om alles door te lezen.  ::)

Het verhaal is duidelijk, ik stuur de brief en wacht af wat er gaat gebeuren. Heb inmiddels al 5/6 mails gehad.

Dank je wel!
« Last Edit: June 18, 2017, 11:42:05 PM by Nietmachine »

Offline Nietmachine

• + Lid
  • **
    • View Profile
« Reply #265 on: June 19, 2017, 12:20:13 PM »
Ik heb nog best snel antwoord gehad.
@Sacredfour: Vanaf nu gewoon verder negeren toch?

Geachte heer **,

Bedankt voor uw e-mail.

Ferratum PLC is geregistreerd met de Financial Conduct Authority (FCA) en werkt via de regels die deze overheids(Verenigd Koninkrijk)-organisatie plaatst op bedrijven die leningen aanbieden aan klanten.

In uw e-mail stelt u twee specifieke vragen:

1.  De omzet van Ferratum UK Ltd in Nederland en Engeland
  2.  De locaties waar ondersteuningsteams van Ferratum werkzaamheden verrichten.

De antwoorden tot deze vragen zij als volgt:

A1- Ferratum is een bedrijf geregistreerd in het Verenigd Koninkrijk gecontroleerd door de Financial Conduct Authority en alle financiële verrichtingen van Ferratum UK Ltd zijn toegankelijk voor het publiek via company house in het Verenigd Koninkrijk of via een Google-search op het internet.

A2- Het adres van het kantoor van Ferratum is:

Ferratum UK Ltd
Suite 318,
25 Goodlass Road,
Liverpool, Merseyside,
L24 9HJ,
Verenigd Koninkrijk

Ferratum UK Ltd werkt in Nederland volgens de richtlijnen vasgesteld door het Europees Parlement in 2006 voor Europese bedrijven die diensten aanbieden via het internet binnen de Europese unie. Wij hopen hiermee u vragen bevredigend te hebben beantwoord.

Toen u uw aanvraag indiende via onze website www.ferratum.nl<http://www.ferratum.nl> heeft u gekozen om gebruik te maken van de diensten van de Externe Garantsteller die via onze website wordt aangeboden. U heeft toen ook de Externe Garantsteller en Ferratum overeenkomst ondertekend. Omdat u deze overeenkomsten heeft ondertekend bent u akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van de lening en heeft u verantwoording genomen voor het leenbedrag en alle bijbehorende kosten.

Momenteel is uw lening al verlopen en zal deze worden overgedragen naar onze afdeling debiteuren. Wij wijzen u er op dat te laat betalen van een lening uw kredietwaardigheid kan aantasten en het verkrijgen van een lening in de toekomst kan bemoeilijken.

Ik hoop uw hiermee voldoende te hebben geinformeerd maar als u nog vragen heeft kan u die altijd tot mij richten.

Met vriendelijke groet,

Michael
Customer Support Officer

Offline sacredfour

• Moderator
  • Top Poster
    • View Profile
« Reply #266 on: June 19, 2017, 12:38:29 PM »
schrijf;

Beste Michael,
Zou je dan ook deze vragen kunnen beantwoorden:

2.  De locaties waar ondersteuningsteams van Ferratum werkzaamheden verrichten.
en
Waarom zou Rome 6 niet van toepassing zijn op Nederlandse klanten van Ferratum?

en Michael zoek een echte baan!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Offline Nietmachine

• + Lid
  • **
    • View Profile
« Reply #267 on: June 19, 2017, 12:41:25 PM »
Haha, gemaild :-)

Offline marco

• Global Moderator
  • Top Poster
    • View Profile